sandrislindvall

Alla inlägg under juli 2016

Av Sandra Lindvall - 6 juli 2016 16:45

Nu har vi fixat allt med anmälan och licenser till den lokala hopptävlingen i Munka Ljungby nästa helg! :DJag och Viggo ska hoppa 80 cm, och det är på gräsbana! Vi får hoppas på att det blir uppehåll. :) 

80 cm är första klassen, och den börjar redan klockan 9 på morgonen, så vi kommer behöva gå upp rätt tidigt den morgonen. Det tar nästan en timme att köra dit med hästtransport. Tur jag har världens bästa pappa som ställer upp som chaufför, och bästa hästägaren som följer med som coach och hjälp! :D Bästa teamet har jag, och självklart världens bästa häst! Han är nog ingen Grand Prix häst, men för mig är han alltid bäst <3 


 

Av Sandra Lindvall - 5 juli 2016 22:32

Idag har jag varit i Helsingborg en runda, för att komma hemifrån en stund. Pratade av mig, och sen gick jag en runda i centrum. Jag brukar hantera mina känslor genom att lyssna på musik, gå/jogga, eller rida. Att göra något roligt tillsammans med familj eller kompisar hjälper mig bara att känna glädje just då, men sen så fort jag kommer hem igen så kommer de dåliga känslorna och tankarna ikapp mig igen. 

Vi fick ett samtal ikväll med ett tråkigt besked, men med respekt för inblandade så vill jag inte publicera vad det är som hänt just nu. Dessutom orkar jag inte gå in på det nu. Hoppas ni förstår, och respekterar det. <3 


Just nu är det en dålig period för mig, så därför jag är nedstämd och har mer ångest än vanligt. Det händer lite mycket på en gång, och jag finner inte styrkan och kraften att kämpa emot alltid. Men jag har fått väldigt mycket stöd från sommarjobbet, och mina vänner så jag ska bara samla mig och sen kämpa emot det. <3 


~Var stark, ge aldrig upp (Jasmine från Aladdin) <3

 

 

Av Sandra Lindvall - 5 juli 2016 11:15

Ja, som rubriken lyder: Varför blev det hästar?

Jo, jag började rida för 11 år sen, börjar på mitt 12:e år nu när höstterminen börjar. Jag brinner verkligen för ridsporten. Men hur började det? Jo, det ska jag berätta nu. 

Året var 2005, mitt i sommaren. Vi hade precis flyttat till Svalöv. Innan bodde vi i Östra Karup där jag gick på dans och simning. När vi flyttade till Svalöv började jag rätt snabbt på simskola i Landskrona. Men det fanns i stort sett ingen dansskola i närheten. Jag visste att min kusin red på Viarps Kör och Ridklubb, så jag började rida där när höstterminen började. Jag fastnade direkt för sporten, och för varje år blev kärleken till hästarna och ridsporten starkare och starkare. Ja, sen började ju pappa också rida, sen hängde mamma och min syster också på så hela familjen rider. 


Det mest fantastiska med ridsporten är att alla åldrar kan rida, finns knatteridning på små shettisar för de yngsta barnen, och det finns pensionärer som rider! :D Gemenskapen med andra som delar hästintresset, spänningen att åka iväg på tävlingar, lyckan efter ett jättebra ridpass, känslan att bara krama om sin häst när livet är jobbigt... Det är värt allt! :D 


Jag är helt fast i sporten, det har med åren gått över från att vara en hobby till att nu vara en livsstil. Jag kan inte föreställa mig ett liv utan hästarna, det finns inte på kartan att jag skulle sluta rida! :D 

 

Av Sandra Lindvall - 5 juli 2016 07:15

Tjohej alla som är uppe tidigt idag! :) Jag hoppas er natt varit bättre än min, jag hade svårt att somna igår då jag fick ångest, och hade rätt ont i mina knän. 


Jag har inget jobb att gå till idag, men var ändå tvungen att ställa klockan tidigt idag. Jag ska till Helsingborg nu på förmiddagen en runda, och räknar med att vara hemma igen halv 1 i eftermiddag. ;)

När jag kommer hem ska jag testa på att göra pizzabullar, och senare ska jag nog ut och gå en runda. Jag håller på att bli tokig utan mina promenader, och då har det bara gått 2 dagar som jag inte power walkat, thihi :P 


Jag börjar även få ridapstinens, sist jag red var i fredags, så är bra sugen på att rida nu ;) En härlig ridtur på hästryggen hade varit perfekt nu! Vi får se när jag ska rida Viggo nästa gång, hoppas det blir snart :) Planerar att tävla nästa helg :) 


Dåså, jag måste gå upp och göra mig redo nu :) Men ja vi hörs senare :D Ha nu en toppendag <3


 

Av Sandra Lindvall - 4 juli 2016 23:15

Så, då har jag fixat licenser till mig och Viggo, så fort hans licens är godkänd så kan jag anmäla oss till Munka Ljungbys hopptävling nästa lördag! :D Vi kommer hoppa 80 cm, och det är vår första lokala tävling. Tävlingen kommer hållas på gräsbana, så det ska bli roligt! Vi får hoppas på bra väder och inget regn ;) 


Ja, som rubriken säger så blir det bara ett kort och snabbt inlägg. Jag ska upp rätt tidigt imorgon, och har en del att fixa innan jag ska lägga mig. Blev dock att jag laddade upp massa nya bilder till senare inlägg, för jag har den andra dator just nu ;) Ska fortsätta med det imorgon och resten av veckan så det kommer nya bilder på bloggen också ;)

Så, nu säger jag godnatt och sov gott <3 Vi hörs imorgon :* 


Bjuder på en somrig bild på mig och Viggo från förra sommaren <3 Hoppas det snart blir fint väder så vi kan ta finbilder igen! <3

 

Av Sandra Lindvall - 4 juli 2016 16:19

Jag är helt slut ikväll faktiskt. Kan bero på min myggallergi... Igår upptcäkte jag ett myggbett på vänstra stortån, som redan då började bli svullet. Idag har hela vänstra foten varut svullen, kliat och gjort ont.. 

Myggallergi är ingenting som är roligt. Det låter lite sjåpigt men det är ett rent helvete. 


Något annat som också är ett rent helvete att ha är ballongfobi och ballongallergi.... Det låter jättefånigt, men jag är riktigt rädd för ballonger, och är även typ allergisk - rör jag vid en ballong eller håller i en så blir t.ex mina händer varma, svullna och får nässelutslag. Det kliar på händerna och lite upp på armarna. Det kan börja klia i ögonen också.


Är det någon av er som har någon lite ovanlig allergi? Eller någon allergi över huvud taget? Kommentera gärna, är lite nyfiken ;) 

Av Sandra Lindvall - 4 juli 2016 13:38

Då var sommarjobbet på Garvarens förskola i Teckomatorp över. Det ska bli ganska skönt att kunna koppla av, och njuta av sommarlovet nu innan jag ska på nästa jobb om ca 2 veckor, men det är ändå rätt sorgligt att det är över nu. Det har varit 3 fantastiska veckor, fulla med bus och skratt! Jag har verkligen sett fram emot att gå dit varje dag! Jag kan absolut tänka mig att jobba på en förskola längre fram, eller iallafall som vikarie till en början kanske på lov. :) 

Nu ska jag njuta av sommaren, återhämta mig och samla ny kraft. Den 17 juli åker jag till Magnarp för att jobba som ledare på kollot period 3! :D Ska bli riktigt rolig att få den erfarenheten också! Så får passa på att rida, vara med kompisar och hitta på roliga saker nu! :D 


~Every story has an end, but in life is every ending a new beginning


 


Av Sandra Lindvall - 3 juli 2016 20:45

Som ni nog sett så var jag uppe tidigt för att åka på shoppingtur med Julia! :D

Dagens Outfit: I morse var vädret fint, så jag valde att ha på mig vita jeans, ett svart linne och en jeansjacka. Till det valde jag ett par svarta sandaler :) Jag gjorde två små flätor i håret, en på varje sida som jag sen fäste under resten av allt hår i nacken med en hårsnodd :) 

Som vanligt tog jag min HV-polo väska :D 


Vi tog tåget till Emporia där vi gick i 1½ timme. Där hittade jag ett par nya gympaskor från Asics gel inne på InterSport! De har kostat 999kr, men de var på rea så de kostade 499kr! :D Älskar Asics skor, de har bra stötdämpning och jag älskar designen på skorna! :D Den här gången köpte jag ett par vita, med lila skosnören och lila-rosa detaljer på skorna! Såå otroligt snyggga och fräsha i färgen! :D


Jag behövde även ett par nya "street-skor" att ha på stan eller liknande :) Converse är inte så bra för mina fötter och knän, men vill ändå ha tygskor. Jag blev sååå glad när jag hittade ett par Palladium boots på InterSport! De kostar vanligtvis 699kr, men de hade rea på dem, så de kostade endast 399kr! Klart ett måste för mig att köpa! :D De hade beigea och rosa, och jag valde de rosa då den färgen klarar smuts lite bättre, plus att det är snyggt med somriga färger på skorna-det gör att man får en fräsh och snygg look! :D


Jag har länge letat efter en funktionströja, men varje gång jag hittat någon så har de inte haft min storlek, eller så har de varit för dyra eller inte varit snygga. Idag var turen på min sida så jag hittade den här snygga funktionströjan inne på Team Sportia från Craft! Jag har tänkt ha den när jag rider, tävlar, är ute på power-walk eller till vardags :) Älskar de rosa sömmarna! :D Den har kostat 399kr, men det var 50% rea så fick den för 199kr! :D 


Min kinesiology tape börjar ta slut så jag köpte en ny idag. Iställt för att köpa den rosa igen så köpte jag blå den här gången :) Jag älskar den tejpen, den är perfekt för min knäskada, och andra idrottsskador :) Jag gillar att den finns i olika färger också! Min skada (PFSS - PatelloFemoral SmärtSyndrom) är en långvarig skada, och den är en del av min vardag och är därmed en del av mitt liv. Så istället för att dölja den med hudfärgad tejp så köper jag olika färger på min tejp, för jag skäms inte för min skada, det är ingenting jag vill dölja. :) Varför ska jag dölja en skada som jag måste leva med ett bra tag till? :) 


Det är massor av bra erbjudande och rea i många butiker nu, så om ni vill göra bra fynd så passa på nu! :D      



Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards