sandrislindvall

Alla inlägg den 6 juli 2016

Av Sandra Lindvall - 6 juli 2016 22:01

Nu blev det bestämt att min syster ska med en kompis till Falsterbo Horse Show imorgon. Jag är rätt avis på henne, för jag har heller aldrig varit där. Men aja, jag var på Göteborg Horse Show i våras och såg världscupfinalen med skolan, så jag antar att det jämnar ut det.

Men som jag mår just nu tror jag ändå det är bättre att åka till Viggo och rida imorgon. Saknar honom så det gör ont. Så just imorgon åker jag faktiskt hellre till Viggo. <3 


Jag ska sälla klockan på 8 imorgon, så jag hinner med att blogga lite på morgonen och ska även försöka äta frukost, har jag tänkt. Vi har ju rätt mycket frukt hemma som blev över från fruktsalladen jag gjorde till efterrätt ikväll, så kanske tar en frukt och en smoothie till frukost. Kanske även en pizzabulle om jag orkar/vill :) 


Ja, ni får sova så gott så hörs vi imorgon. Godnatt :) 


Här är en gammal bild på mig och Viggo, den är från slutet av april förra året, men den är lika fin för det :) 

 

Av Sandra Lindvall - 6 juli 2016 18:17

Jag har inte suttit till häst sen i fredags! Det är 5 dagar sedan!!! :O Jag känner mig inte hel utan ridningen! Herregud, varför har jag inte ridit på så här länge?! Och hur tusan har jag överlevt? Imorgon ska jag äntligen rida igen! :D Viggo kommer nog vara rätt pigg imorgon, han har vilat sen i fredags :) Han gillar att bli riden och tränad, för de gånger Vicky har gått lite "lektion" i paddocken har Viggo stått och undrat om ingen kommer och fixar honom för han vill också bli riden. Han är så gullig har Sanna berättat när ingen ska rida honom. Han står där het förvirrad och väntar på att någon ska göra honom klar för ett ridpass. :) 


Haha, jag känner mig nästan desperat av att rida nu, och då har det bara gått 5 dagar. Hur ska jag klara mig när jag ska jobba på kollo i 10-11 dagar?!?! Och sen när jag kommit hem igen är jag bara hemma 1 (kanske 2) dagar innan jag ska iväg på semester i 1 vecka! Jag börjar undra hur jag ska klara mig. Tur jag ska på dagridläger i 4 dagar när jag kommer hem från semestern. Då kan jag rida på lägret och sen direkt efter lägret är slut för dagen åka till Viggo och rida honom. ;) 


För en som inte är hästintresserad låter det lite knäppt när vi hästtokiga saknar det så mycket efter bara några dagar. Men ridningen är mitt liv, det är det jag lever för. Utan hästarna känner jag mig inte hel, en bit av mig saknas. Föreställ er att vara utan den/det ni älskar mest i 5-10 dagar, så förstår ni ungefär hur vi känner för våra hästar. <3 

 

Av Sandra Lindvall - 6 juli 2016 16:45

Nu har vi fixat allt med anmälan och licenser till den lokala hopptävlingen i Munka Ljungby nästa helg! :DJag och Viggo ska hoppa 80 cm, och det är på gräsbana! Vi får hoppas på att det blir uppehåll. :) 

80 cm är första klassen, och den börjar redan klockan 9 på morgonen, så vi kommer behöva gå upp rätt tidigt den morgonen. Det tar nästan en timme att köra dit med hästtransport. Tur jag har världens bästa pappa som ställer upp som chaufför, och bästa hästägaren som följer med som coach och hjälp! :D Bästa teamet har jag, och självklart världens bästa häst! Han är nog ingen Grand Prix häst, men för mig är han alltid bäst <3 


 

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards