sandrislindvall

Alla inlägg under augusti 2016

Av Sandra Lindvall - 19 augusti 2016 22:40

Hellu! :D 
Sorry, men ni får vänta någon dag till med att få bilder från fälttävlanslägret och uppdatering om Göteborgsresan. Jag har liksom rätt mycket som ska hinnas med den här helgen då jag blir 17 år imorgon (Lördag)! :D Så imorgon ska vi ha släktkalas på kvällen, och sen ska jag till morfar på söndag strax efter lunch och bli lite firad där innan min farbror, faster och kusin vitamin kommer på söndag eftermiddag. :D 

Så är en del förberedelser, men får jag tid imorgon och på söndag så kan det bli någon uppdatering :) 


Nu så ska jag lägga mig och sova för jag är helt slut efter den här dagen ;) Kan bli att jag gör ett inlägg om den här dagen imorgon om jag hinner ;) 


Sov gott allihop och trevlig helg på er! :D 

 

Av Sandra Lindvall - 18 augusti 2016 12:00

Innan jag börjar berätta om hur ridlägret var så ber jag om ursäkt för att jag inte bloggat på så länge, men det har inte funnits tid över. Men nu ska jag skärpa mig och få igång det igen! :D 


Jo, som ni nog vet så var jag på dagridläger på ridskolan förra veckan, måndag till torsdag med övernattning onsdag till torsdag. Fälttävlansläger :D 

Jag fick Carado på lägret och blev förstås jätteglad då han är min favorithäst!

Första passet på måndagen blev ett dressyrpass för att lära känna hästarna lite innan eftermiddagens uteritt. Carado var riktigt pigg och glad att få jobba igen. Som sagt så red vi ut på eftermiddagen och då blev han ännu mer taggad. Han skötte sig jättebra, men när vi skulle trava första gången längs en grässtig mellan fälten så tyckte han att han skulle galoppera istället, och han har lätt för att korta upp sin galopp så vi galopperade nästan på stället! :P Knasiga hästen, men efter det kunde han trava när vi skulle trava, och galoppera när det var galopp ;) 


tisdagen började vi med ett markarbetes-pass på förmiddagen, som var väldigt jobbigt för vi hade bommarna i mitten av ridhuset och skulle rida över dem på olika sätt i olika gångarter, så Carado blev lite förvirrad. Men han klarade övningen förvånansvärt bra ändå med tanke på att han inte är så utbildad än. :) 

Efter lunchen gjorde vi hästarna redo för att rida ut till deras sommarhage och hoppa lite där :D Carado hade aldrig tidigare varit där, så det var väldigt spännande att rida dit på honom. Han skötte sig utmärkt, var superduktig och han höll sig lugn på hela vägen dit och hem (som är 30 min skrittväg i varje riktning).


onsdagen stod hoppning på schemat på förmiddagen, och det blev ett svettigt ridpass i paddocken där vi tränade och finslipade på detaljer inför kvällens pay and jump. Carado hoppade jättebra och var väldigt positiv till hinderna! :D 

Sen på kvällens pay and jump förvånade han mig enormt mycket! Jag har bara tävlat honom en gåg tidigare och då i 40 cm där vi fick 3 vägringar och 1 rivning. Den här kvällen tävlade vi 60 cm! Han går in och sätter en perfekt felfri runda och bjöd på en fantastisk känsla! :D :D :D Vet inte vem av oss två som var gladast och mest nöjd efteråt, han eller jag? :P Han såg väldigt nöjd ut med sig själv efteråt iallafall :D 

Det blev sent och efter en spökrunda gick vi och la oss i cafeterian.

Efter frukosten på torsdagsmorgonen kollade ridlärarna Carado i paddocken och tyckte att han haltade lite lätt, så jag fick byta häst inför havsritten. Jag fick ta Ballina istället, men det gick också bra. När alla transporter hade kommit till stallet och vi hade lastat på hästarna åkte vi till Örby Ängar för att rida i havet! När vi kom ner till vattnet insåg vi snabbt att det skulle bli svårt att få ner hästarna då vågorna var lite höga och det skummade mycket. Men efter ett tag så var alla hästarna i, och det var en ryttare som fick ett oplanerat bad då hennes häst kastade sig i vattnet :P 

Det var jätteroligt att rida i havet! :D 


Jag har inte bilderna på den här datorn från ritten i havet, så det kommer snart bilder! :) 

Av Sandra Lindvall - 11 augusti 2016 16:55

Hejhej! Jag vet att jag sa att jag skulle bli bättre på att uppdatera, men i söndags var jag såå trött efter semestern så jag orkade verkligen inte uppdatera. Nu under ridlägret har jag varit helt slut på kvällarna så jag har inte orkat blogga... Så jag tänkte såhär, att jag pausar någon/några dagar tills jag hittar motivationen att göra bra inlägg, och under tiden antecknar jag lite vad jag vill blogga om. Så det kommer komma uppdatering om hur veckan i Göteborg var, och hur dagridlägret på Viarp har varit! Men tills dess så får ni stå ut med att det inte blir någon vidare uppdatering för nu måste jag fokusera på att ladda inför skolan på måndag, njuta av de sista lediga dagarna och få ordning på mitt rum! Så nu några dagar kommer bloggen ligga lite i andra hand, men ja så får det bli :( 


FÖRLÅT MIG SÅ MYCKET!! <3 Jag hoppas ni förstår...

Av Sandra Lindvall - 6 augusti 2016 22:17

Ja, först vill jag be om ursäkt för den dåliga uppdateringen den senaste tiden. Det har i stort sett bara varit tidsinställda inlägg sen 17/7 och då har jag suttit sen Juni med dem. Det resulterar i att det blir lite tråliga inlägg, och sen senaste veckan hade jag inte tid att göra bra inlägg så dem blev inte speciellt bra, och det blev bara ett om dagen. 

Men nu är jag hemma igen och kommer nu göra mitt bästa för att få igång bloggen och få den till den nivå jag vill ha den på. Jag ska engagera mig mer i att utveckla den och lägga ner mer tid på att göra bra inlägg och ta fina bilder :) 


Det har varit en helt fantastsik vecka i Göteborg, jag är riktigt nöjd med semestern där! Jag hade önskat att jag hade haft möjligheten att blogga därifrån men tiden på kvällen hade jag inte orkat göra bra inlägg. Ni kommer få uppdatering om semestern under de kommande dagarna, men just nu vill jag bara sätta på en film på datorn och krypa ner under täcket och somna till filmen. :) Är riktigt trött nu, speciellt eftersom jag tar åksjukstabeltterna Postafen som jag får biverkning av i form av dåsighet/trötthet och somnar välidgt lätt. 

Imorgon ska jag först till Viggo och rida, efter det ska jag och pappa till Väla och handla träningskläder till honom och jag tänker nog köpa en till pikétröja till mig själv ;) 


Godnatt mina vänner <3

Av Sandra Lindvall - 6 augusti 2016 11:30


Nu på sommaren blir man lätt sugen på något gott och kallt att dricka. Men det är inte isvatten eller saft man vill ha. Nej, man vill ha något som smakar sommar. Här kommer jag med ett jätteenkelt tips! :D 


Det du behöver är: 

- 1 Vattenmelon 

- Några jordgubbar

- Stavmixer eller vanlig mixer

- Serveringsglas

- Sugrör 


Gör så här: 

  1. Skär ett fyrkantigt hål i vattenmelonen så att stavmixern går ner. Sen mixar du med stavmixern runt i melonen, tills all fruktkött lossnat från skalet och blivit någorlunda slät. Har du en vanlig mixer delar du melonen och skär ut fruktköttet och lägger i det i mixern och mixar tills den är någorlunda slät. 
  2. Häll upp i glasen. 
  3. Gör ett snitt i toppen på jordgubben rakt ner en liten bit så du kan fästa den på glaset. Sätt en jordgubbe på varje glas. 
  4. Sätt i sugrör i valfria färger, jag brukar använda 2 stycken i olika färger ;)
  5. NJUT! :D 

 

Av Sandra Lindvall - 5 augusti 2016 13:15

Jag älskar att hitta nya outfits. Jag kan ta en hel dag till att prova outfits till senare tillfällen, fota dem jag blir nöjd med. När jag håller på kan jag sortera bort kläder jag inte gillar eller använder ;) Här kommer jag med några av mina favoritoutfits :) 


Vita shorts och en marinblå V-formad långärmad tröja är sååå snyggt och stilrent! :D 


En tubtröja i en somrig färg med ett par jeansfärgade shorts till är en klassiker på sommaren. Slipper vita ränder efter linnet :) 


 


En mörk långärmad tröja med ett par blå jeans och en ljus poncho är bara så coolt och enkelt :D Finns en massa snygga accessoarer att lägga till för att göra outfiten komplett :) 

 


Vita jeans och en jeansjacka är bland det snyggaste att ha på stan i sommar :D 

 


Spetstopp med ett axelband och blå jeans passar till de flesta tillfällen! :D Sen kan man styla håret som man vill :D 

 


En snygg marinblå hoodie, med ett par lite ljusare jeans är skönt och snyggt :) Jag brukar ha det till speciella tillfällen och till vardags :) 

 


Och höga knästrumpor är ju bara sååå snyggt! :D :D :D 

 

Av Sandra Lindvall - 4 augusti 2016 12:15

Jag är en stolt ryttare, jag brinner för den här sporten. Alla känner dock inte till riskerna vi ryttare tar varje dag för att utöva sporten. En del tror att vi bara sitter där, att det inte är farligt. Men ni tror fel. Vi riskerar våra liv när vi väljer ridning. I den här videon blir det väldigt tydligt vad riskerna med sporten är. Jag vill att fler ska uppmärksamma vilken risk det är ryttarna tar, därför jag går ut med det här. När vi ryttare får höra att ridning inte är en sport, att det är en fånig hobby, det sårar oss jättemycket. Vi älskar våra hästar, precis som ni älskar era husdjur eller era lagkompisar. För att vi ska kunna utöva sporten behöver vi bli ett med vår häst. Vi måste vara i balans med hästen, hålla samma takt som hästen... Ja, det ser enkelt ut när man kan rida, men ridning är långt ifrån enkelt och riskfritt, men det är värt det! Alla dagar i veckan <3


Av Sandra Lindvall - 3 augusti 2016 15:00

  1. Getingar! Vad har dem för funktion egentligen? Sticka oss eller? De är ju rätt giftiga och är kapabla att döda en människa i värsta fall. 
  2. Gå utan nagellack. Jag vet att jag är hästtjej, men jag vill ändå ha lite färg på naglarna. De är så fula utan, speciellt om de är korta, men är de långa kan jag inte gå utan nagellack för då knäcker jag dem :P 
  3. Kokt potatis och potatismos. Jag är nog en av få personer som inte är så förtjust i kokt potatis och potatismos. Jag gillar inte potatisbullar heller för den delen :P Jag vet att jag är lite konstig :P 
  4. Stress. Stress är något jag har/får ganska ofta tyvärr och jag gillar inte den känslan alls. 
  5. Att tappa kontrollen över mig själv, genom t.ex sötsug, eller att jag inte kan kontrollera känslor/tankar. :/ Usch för det! 
  6. Att sova när det är varmt! Jag får panik om det är varmt i rummet, eller om det blir för varmt under täcket! Jag har alltid mitt fönster öppet någon timme innan jag ska lägga mig så det bli svalt och skönt. 
  7. Fett hår. Den känslan när man ska borsta håret på morgonen och märker att håret är fettigt... 
  8. Att glömma hörlurarna hemma när jag ska åka buss eller tåg själv! Det blir så långtråkigt då... :P 
  9. Spindlar och fästingar! Jag är säker på att jag inte är den enda om att inte gilla dem ;) 

 

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards