sandrislindvall

Alla inlägg den 10 juli 2016

Av Sandra Lindvall - 10 juli 2016 17:00

Jag är helt övertygad om att Viggo är världens bästa häst!

Vi skrittade ut på gräs-stigen längs med åkern på andra sidan ån bakom gården, bort till vägen och sen tillbaka. Agnero Xtra (shettisen) tyckte det var så konstigt att bli lämnad själv i hagen den korta stunden. Vi håller på att vänja honom vid att vara själv. Han sköter sig men gnäggar och galopperar runt i hagen ;) 


Viggo var riktigt taggad idag, pigg och glad :D När vi sen kom tillbaka till gården släppte Sanna Vicky i hagen igen, och sen red jag lite i paddocken på Viggo, fortfarande barbacka. Vi höll oss på en volt idag. Travade mest och blev även någon kort galopp i båda varven. Viggo var nog rädd att jag skulle ramla av så han galopperade jätteförsiktigt! :D

Efter att vi var klara i paddocken skrittade vi bort mot dörren in i stallet. Jag gjorde halt utanför och tog av Viggo tränset och sen schabraket medan jag fortfarande satt på honom, sen satt jag på honom en stund där utanför stallet utan varken träns eller grimma. :D Älskade hjärte-hästen

En bild på en lite blöt Viggo innan vi red ut! Han har på sig mitt bruna schabrak från Hansbo :) 

 

Av Sandra Lindvall - 10 juli 2016 14:30

Frozen yoghurt är något av det godaste som finns, tycker jag. Det bästa är att det finns så många varianter på hur man kan smaksätta det, så det passar vad man själv gillar :) 

Jag har nyss satt in en mix med vaniljyoghurt och frusen mango i frysen för att prova med mangosmak. :) Jag hällde i det i en matlåda som jag ställt i frysen. Det man också kan göra är att man häller i det i en sprits med bred nedre sprits-del, och lägga den i frysen. Sen spritsar man det i glas. (Jag har bara läst det på andra recept att man kan göra det, men jag har inte provat det själv!

Så det är något jag kan rekommendera er att göra om ni är sugna på något gott och enkelt. :) 


Det man behöver är: 

- Någon form av yoghurt

- (Frusna) bär eller frukt

- Stavmixer eller en vanlig mixer

- Något att lägga blandningen i när den ska frysas

Av Sandra Lindvall - 10 juli 2016 13:00

Som rubriken avslöjar blir det här bara ett kort inlägg. Men jag tänkte bara lite såhär snabbt visa några jättefina outfits till speciella tillfällen! :)


         


 


Hoppas ni blivit lite inspirerade :)  


Av Sandra Lindvall - 10 juli 2016 08:49

Godmorgon! Jag hoppas ni har fått sova gott och att ni känner er redo för dagen.

Jag vaknade för ungefär en timme sen, då jag tänkte var auppe i god tid. Jag var absolut inte hungrig nu när jag vaknade, så har bara ätit en nektarin och druckit lite vatten. Men det är fortfarande något jag har fått i mig. :) 


Jag ska spendera den här regniga söndagen hos Viggo. Ska ta med extra mjukisbyxor och en till hoodie, för jag gissar att mina ridkläder kommer bli drypande blöta om det nu ska regna ;) Jag tror inte det kommer bli några nya bilder idag, men vi får se. Kanske blir någon stall/hagbild? :)

Jag åker iväg till Magnarp för att jobba som ledare på kollo om en vecka, så jag får passa på att rida så mycket jag hinner nu. Jag ska även försöka få in lite andra aktiviteter med min familj och kompisarna, så det är tajt schema nu ända fram till nästa söndag. Sen försvinner ju lördagen för jag ska tävla då med Viggo, och fredagen ska vi spendera i Blekinge. 


Have a good day everyone! :D 

   


Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards