sandrislindvall

Alla inlägg den 21 juli 2016

Av Sandra Lindvall - 21 juli 2016 17:00

Ibland känner jag iallafall att jag inte vågar göra vissa saker, av rädsla. Rädsla att misslyckas, rädsla att göra något misstag eller för att tvivlar på mig själv, om jag är redo för det. Men sen har jag ändå vågat göra det, och jag tänker mycket kring just det. Jag har funderat länge på det här, men först nu hittade jag rätt ord för att sammanfatta det, och inte skriva en hel roman för att förklara mina resonemang. :) 


Du kommer aldrig bli modig om du aldrig vågat,

Du kommer inte att lära om du inte gör misstag,

Du kommer inte bli framgångsrik om du inte misslyckas. 


Ser du ett hinder - ta sats och hoppa! :) 


 

Av Sandra Lindvall - 21 juli 2016 11:00

Jag tänkte fortsätta lite på samma spår som jag gjorde igår. Så tänkte nu komma med en liten lista på vad man kan göra i Lund. Jag älskar Lund, så tänkte berätta lite vad jag tycker är sevärt i Lund och vad man kan göra i Lund. :) (Är absolut ingen expert, jag gör det utefter mina "erfarenheter" och vad jag gillar med Lund) :) 



  • I Lund finns flera vackra naturområden. Bland annat så finns Fågelsångsdalen, det ska vara jättefint där, jag har själv alrig varit där, men jag vill gärna dit. Det ska finnas vackra stigar med bäckar och en helt fantastisk naturmiljö. En annan plats med skog och fin natur är Alnarpsparken som är pefekt för picknick. På Knivsåsen finns det en badsjö som är ett vattenfyllt stenbrott. Jag skulle säga att det är för den lite mer vane simmaren, då det även är branta trappor ner till sjön. 

  • I Lund finns Flyinge Stuteri, som är ett världsberömt stuteri med jättefina hästar! Hästarna finns på Flyinge Kungsgård. Jag har varit där ett par gånger, på både studiebesök och på större evenemang som hingstvisning och fölauktion :) 

  • Historiska museet, Lunds Saluhall, S:t Jakobs stenugnsbageri och Stadsparkscaféet i Lund.  

  • Högevallsbadet är ett fint badhus, som jag kan rekommendera att besöka! :D  


Det finns säkert något eller några av dem som ni blir sugna på att besöka om ni inte redan gjort det. Jag har inte besökt alla av dem, men jag vill :) Jag hoppas ni har blivit lite inspirerade :) 


Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards