sandrislindvall

Alla inlägg den 9 juli 2016

Av Sandra Lindvall - 9 juli 2016 18:53

Jag är rätt nöjd med dagen i helhet! :) 

Det var riktigt roligt att följa med Evelina till sin medryttarhäst Troja, och se dem rida. Troja hade en lite dålig dag verkade det som, men Evelina kämpade på bra med henne, och på slutet gick Troja riktigt fint och försökte göra rätt :) 

Det är alltid lika roligt att vara med hästar och kompisar :) 


Till kvällsmat idag blev det lamm/ox-spett med en nektarin/sesamsallad, tsatziki, lite tomatsalsa och kokosbröd :D Såå gott det blev, pappa är riktigt bra på att grilla! :D 

 


Kvällen ska spenderas tillsammans med familjen framför TV:n :) Vi har inte riktigt bestämt oss för om vi ska se sommarkrysset eller lägga i filmen Sunes Sommar ;) Men vi får se vad det blir :) 


Imorgon ska jag rida Viggo, har nog tänkt köra ett dressyrpass imorgon för att träna på ridningen och kontroll och tempoväxlingar inför nästa helgs hopptävling i Munka Ljungby. :) Är riktigt taggad, och sen är det "tävlingspaus" för mig och Viggo i nästan 4 veckor då jag inte är hemma :) Jag vet inte hur jag ska klara mig utan honom när jag är iväg och jobbar på kollot och sen bara är hemma 1-2 dagar innan jag ska till Göteborg... Haha, kommer ha sån ridapstinens sen så det står härliga till! :P 


Ni får ha en trevlig kväll så hörs vi imorgon :) 

Av Sandra Lindvall - 9 juli 2016 13:30

Hur många gånger har man inte haft vänner som sagt "du kan alltid prata med mig, jag finns"? Jo, ganska ofta. Men hur många av dem är ens riktiga vänner, och inte bara nyfikna? 

Jag lärde mig snabbt hur falska vissa människor faktiskt är. Man tror de är ens vänner, men när det väl gäller så lämnar de dig. 

Vissa vänner har man känt väldigt länge, ni vet allt om varandra, förstår varann och hjälper alltid varandra och stöttar varann genom allt <3 

Sen en del vänner kommer in i ens liv när man har det svårt, och då märker man att de går att lita på för de vill ens bästa och stöttar en så man orkar kämpa vidare. <3 


Föreställ er det här: Du och en kompis är ute och simmar & leker i havet. Ni har jätteroligt, och märker inte att ni kommer längre och längre från stranden. Plötsligt blir ni överraskade av en storm, vågorna blir högre och högre. Du börjar få kramp när ni försöker ta er tillbaka till stranden. Men din kompis lämnar dig, för hon/han börjar också få ont i musklerna, men vill klara sig till stranden, så han/hon fortsätter utan dig. Du ser hur din kompis kommer närmre och närmre stranden, och du simmar långsammare för varje simtag du gör. Nu börjar du bli kall ända in till benmärgen, och varje ansträngning gör så ont att du vill skrika högt. Nu rör du dig nästan inte framåt, utan kämpar allt du kan för att hålla huvudet ovanför vattenytan. Dina muskler är så trötta, och du har så ont, och är på väg att ge upp.

Under tiden är det någon som går längs med stranden och ser dig ute på djupt vatten. Ni två har inte känt varann så länge, så ni har inte något starkt vänskapsband mellan er än. Utan att tveka rycker personen tag i närmsta livboj och kastar sig ut i vattnet och simmar bort mot dig. När personen precis kommer fram till dig är det knappt att du får luft för ditt huvud är nästan under vattenytan. Personen tar tag i dig och drar upp dig ovanför vattenytan och hjälper dig få tag i livbojen. Sen tar ni er sakta men säkert in mot stranden igen. Du inser att den här personen du inte känt så länge är en sann vän, som ställer upp i vått och torrt, och ni kommer nu alltid att hålla ihop, oavsett vad som händer. <3 


Det är något att tänka på, ibland händer det att någon kommer in i ditt liv och hjälper dig när du minst anar det <3 Jag kan säga som så att det har hänt mig ett par gånger nu, och de betyder oehört mycket <3 

 

Jag och min fina och underbara vän Evelina! :D En av mina absolut bästa vänner, som alltid ställer upp i vått och torrt <3

 

 

Lika galna båda två :D <3

 

Av Sandra Lindvall - 9 juli 2016 09:43

Hoppas ni har fått sova gott och känner er redo för dagens utmaningar :) 

När klockan ringde i morse kände jag bara "Nej det kan inte vara morgon redan... Nejnejnej". Haha, var så skönt att sova. :) 

Jag lyckades äta lite koreansk tacos till frukost, som böev över från gårdagens kvällsmat :) Är kanske inte det bästa att börja dagen med riktig mat, men jag har iallafall ätit något :) 


Hoppas ni får en riktigt härlig dag :) 

 

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards