sandrislindvall

Alla inlägg den 20 juli 2016

Av Sandra Lindvall - 20 juli 2016 19:00

Efter träningen på Viarp började vi träna inför vår första tävling tillsammans. Det skulle bli på blåbärshoppningen på Viarp, 20 cm (blåbärsklass med lite travbommar, slalom och små hinder på 20 cm), och 40 cm (riktig bana). 20 cm klassen var mest för att jag skulle stämma av att jag kunde svänga, styra och bromsa honom, ja kolla kontrollen på tävlingsbanan. Den fungerade som det skulle och vi fick vår först rosett! :D En lila :) Vi laddade för 40 cm klassen, som gick lite i övertempo, men felfritt även där! :D En blå rosett fick vi då! :D 


När jag hade ridit Viggo i en månad provade vi att lägga upp ett lite större hinder på ca 75-80 cm högt, och det klarade vi utan några problem. Hans hoppteknik hade blivit mycket bättre på bara en månad, och min ridning hade också blivit bättre, för nu kunde vi hålla ett lugnt och samlat tempo mot hindren utan att han sprang iväg från mig :D Vi var äntligen på rätt bana, och satte upp nya mål! :D 


 


Unghästar hoppar gärna stort ;) 

 

   


Ja, jag valde att tro på mig själv, gick min egen väg och se vad bra det blivit! :D De som tvivlade på oss står nu imponerade och stolta! Pappa är väldigt glad och stolt att vi tagit oss så här långt redan, men vi har en låång väg kvar och jag är så taggad på att fortsätta utvecklas med honom, och se hur långt vi kan ta oss! :D 

Här slutar "Nothing is impossible" - delarna, ni har fått en inblick i första månaden med Viggo, nu får ni följa oss från där vi är idag :D 



Av Sandra Lindvall - 20 juli 2016 13:45

Ibland får man aktivitets-torka, som jag kallar det. Man vill göra något, men vet inte vad. Därför tänkte jag komma med förslag/ideer på vad man kan hitta på under sommaren! :D 


Om det är fint väder: 

  • Åka till stranden med familjen eller sina vänner
  • Åka till skogen och gå i naturen
  • Åka till något nöjesfält, som Liseberg
  • Bada på friluftsbad!
  • Anordna vattenkrig med kompisar/syskon/familjj i trädgården! Välidgt enkelt och barnsligt roligt! :D 
  • Ta sig till någon stad, Helsingborg, Malmö eller Lund t.ex och gå & mysa där 
  • Ta båten till Ven och se ön
  • Besöka kända cafeer och resturanger med uteservering
  • Åka till någon hamn och gå där :) Är faktiskt rätt mysigt ;)
  • Up zone! :D 
  • Upptäcka en stad, ta sig runt i stan, göra mycket i staden, etc. 

Aktiviteter som man kan göra vid dåligt väder: 

  • Åka till museum, kan rekommendera Tekniska och "sjömanna" museet i Malmö! Riktigt roligt museum! 
  • Ta sig till ett badhus med vänner eller familj
  • Åka till något varuhus, Ullared, Emporia eller Väla t.ex :) 
  • Bjuda hem några kompisar och ha marathon med filmer eller se en serie :) 
  • Besöka kända cafeer och resturanger
  • Åka till laserdome med några kompisar

Finns ju såklart välidgt många fler, och mer detaljerade resmål att göra, men här är lite inspiration! Kolla även in utflyktskane.com :D Där finns massor av bra förslag på vad man kan göra i Skåne :) 


     

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards