sandrislindvall

Alla inlägg den 17 juli 2016

Av Sandra Lindvall - 17 juli 2016 17:30

Nu på sommaren är det kanske inte så gott med mackor till lunch, eller den vanliga makaroner och falukorv, man vill ha något annat. Så här kommer några små enkla tips på vad man kan variera med :) 


Lunch/eftermiddagsfika-tips: Pizzabullar! Du gör precis som en vanlig pizza men ska vara tunt lager "pålägg" så att det går att rulla den sen ;) Jag brukar ha någon kryddig salami och god skinka, ost, oregano och ska prova med köttfärs nästa gång :) 

Det är en perfekt lättare lunch och lätt att ta med på picknick :)

 


Lunchtips: Klassiska pannkakor :) Smaksätt smeten om du vill, och sen ha på färska bär på, så gott och enkelt :D 


Kvällsmat: Vegetariskt! Det är såå gott om man hittar det man själv gillar :) Här är ett enkelt tips för att variera till spagetti med köttfärssås: Koka tomat och lök tillsammans med spagettin, och preccis innan servering tar man i basilika och blandar om :) Det är riktigt gott, och det smakar sommar :) Dessutom enkelt at göra :) 

Fungerar även som lunch om man vill ha någon varmrätt till lunch som inte är alltför "kraftig" :) 

 


Efterrättstips: Har man grillat till kvällsmaten så grilla då även efterrätten! Grilla valfri frukt och servera med glass eller grädde! :D

Här har vi grillat äpple och ananas och har jordgubbarna som kallt tillbehör :)  

 


Efterrättstips: Gör en fruktsallad på tropiska frukter t.ex :D Finns oehört många kombinationer! Toppa gärna med vispgrädde och daimkulor för att få lite crunch till det hela :D 

 

Av Sandra Lindvall - 17 juli 2016 11:19

Hellu! 

Jag är mitt uppe i att fixa det sista innan jag ska iväg på nästa sommarjobb. Jag ska jobba som ledare på kollot i Magnarp nu sista perioden. Det ska bli riktigt roligt och spännande, och det är en bra erfarenhet att ha med sig. :) 


Jag har i stort sett packat klart nu, ska mest fixa det sista och kolla så jag inte glömt något.

Om någon av er inte vet var Magnarp ligger så är det utanför Ängelholm, så det tar oss en timme att köra upp dit. Fördelen är att om jag glömmer något så kan pappa köra upp dit med det. :) Så jag behöver inte vara rädd för att glömma något. 


Jag ska nog tejpa mitt andra knä också så slipper jag tänka på knäskydden några dagar :) Så, nu måste jag fortsätta fixa lite här, men vi hörs senare :) 


 

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards