sandrislindvall

Alla inlägg den 16 juli 2016

Av Sandra Lindvall - 16 juli 2016 22:15

Som ni säkert redan vet vaknade jag vid 4:45 i morse, och ovanpå det så somnade jag inte fören vid 00:30 inatt. Sen har det varit tävling på en spänd och taggad Viggo, och sen har jag packat klart inför kollot jag ska jobba på, så har varit fullt upp idag. 

Jag är såå trött nu, så nu säger jag godnatt, och sov gott. Imorgon ska jag fixa det sista innan jag åker iväg på nästa sommarjobb! :D Ska bli riktigt roligt och ser verkligen fram emot det, även om jag kommer sakna Viggo enormt <3 

Men just nu ser jag mest fram emot en härlig natts sömn. :) 
Natti natti :) 

 

Av Sandra Lindvall - 16 juli 2016 21:16

Idag gjorde vi debut på lokal tävling. Varken jag eller Viggo hade tidigare startat på en lokal tävling så det var spännande att komma fram till tävlingsplatsen idag! Jag och pappa gick och visade passet i sekretariatet, och efter det gick vi banan tillsammans. Den var jättefin, och de var riktigt fina hinder! Men de var ju rätt tittiga för en unghäst som inte är van vid så färgstarka hinder. Eftersom 80 cm var första klassen så låg hindren redan på vår tävlingshöjd och det var ganska skönt att gå banan på den höjden :) 

Anläggningen var verkligen superfin, och systemet med hur man tog sig från framridningen, till framhoppningen, till gräsbanan var verkligen supersmidigt. De låg precis bredvid varandra. :) 


Viggo stannade på hinder nummer 1 en gång, som var svart och silvrigt. Sen vägrade han även på hinder nummer 4 som var blå-vitt med något tittigt under en gång innan han hoppade stillastående över! :) Så vi fick två vägringar, och vi fick även X antal tidsfel, men det bryr jag mig inte så mycket om, för han bjuder på en så fantastisk känsla på tävlingsbanan! :D


Nu ska han få det lite lugnt med ridningen i ca 3 veckor för jag inte kommer vara hemma, men han kommer hållas igång med longering så han kan tävlas när jag kommer hem igen :) 


Bilderna är från hinder nummer 1 på tävlingsbanan, de är tagna från filmen ;) Det blev inte fler bra bilder eftersom det var en så stor bana, men de här två är väldigt fina ändå :D Fina Viggo

   

Av Sandra Lindvall - 16 juli 2016 13:15

Igår åkte vi till Karlshamn i Blekinge för att förnya våra pass. Herregud de hade inte ledig tid någonstans  i Skåne fören slutet av augusti när pappa bokade i början av Juni... Så vi fick köra hela vägen upp till Karlshamn för att fixa nya pass som inte ens tog 30 minuter... 

Vi tyckte det kändes meningslöst att köra hem direkt, så vi körde till Karlskrona för att gå på Marinmuséet. Men först lunchade vi på en thaibuffé! :D 

Efter ett par timmar på muséet blev det lite glass innan vi åkte hem. :)    


Dagens outfit blev i pastellnyanser, en tröja från Lindex med två tigrar på framsidan och helt vit på baksidan, och vita jeans till :) 

Tog sen mina rosa palladium-boots och en hoodie i ljusblått med dragkedja från Cubus :) 

 


 


 


   




 


 


 


 


 


 


Rosa Palladium skor är såå snyggt! :D Är småkär i mina skor <3

  

Jag tog inga foton på muséet tyvärr, men det blev några bilder 

Av Sandra Lindvall - 16 juli 2016 05:00

Godmorgon, eller vad man ska säga när klockan bara är 5 på morgonen. Antagligen är jag en av få som är uppe såhär tidigt en lördagsmorgon på sommarlovet..? 

Iallafall, idag är det äntligen dax för min och Viggos första lokala hopptävling! Varken han eller jag har någonsin startat på en lokal tävling, så det ska bli riktigt spännande och roligt! :D Är sååå taggad! (Eller, ja jag är taggad men sjuuukt trött också). Tävlingen hålls på Munka Ljungby ridklubb, som ligger utanför Ängelholm om ni inte känner till Munka Ljungby ;) Tävlingsbanan är på deras gräsbana, som ska vara en av Skånes bästa och finaste gräsbanor! Den är 70x100 m stor, så den är rätt stor :) 

Vi ska starta i första klassen som börjar 9.00 och går i 80 cm bed. A :) 

Jag vill rida bättre än jag gjorde förra tävlingen, och ge honom bättre förutsättningar att klara hindren så bra som möjligt. Jag får känna av hur han känns på framridningen, och sen ha lite taktik-snack med Sanna innan jag ska in på banan :) 


Ja som ni märkte var det "jättelänge" jag hade bloggtorka den här gången, knappt en dag! :P 

Senare idag kommer ett inlägg om gårdagen i Blekinge, men det blir efter att jag kommit hem igen efter tävlingen, och då kommer även ett inlägg om tävlingen :D 

Så vi hörs efter tävlingen! Jag hoppas ni sovit gott och får en trevlig lördag, själv kan jag inte vänta till att få komma iväg på tävlingen! Älskar att tävla! :D 


Bjuder på en bild från skoltävlingen :D Finaste Viggo <3

 

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards