sandrislindvall

Alla inlägg under januari 2017

Av Sandra Lindvall - 18 januari 2017 21:27

Klockan är 21:30, jag känner att trots det känts som en dag utan slut så har det varit den första dagen hittils den här veckan som jag inte har haft fullkomlig panikångest eller stress så jag fått panik av den. Det är rätt skönt, och har nu börjat komma ner i ett skönt lugn igen. Så tänkte gå och lägga mig nu, men vi hörs som vanligt imorgon! Natti natti :) 


 

Av Sandra Lindvall - 18 januari 2017 14:30

Hejhej! 
Jag måste bara dela med mig av den här galet bra låten! :D 
Låten heter Me Too och artisten är Meghan Trainor :D 

Av Sandra Lindvall - 18 januari 2017 10:15

Som ni nog börjar känna till så har jag problem med ångest och stress, som kan komma lite när som. Ibland kommer det när jag ätit, när något inte blir så bra som jag hoppats på, eller i skolan. Jag kan ibland få ångest utan att just då förstå orsaken. Den varar alltid olika länge, ibland bara 10 minuter medan den andra gånger kan hålla i sig i någon dag. Något som har hjälpt mig att slappna av och släppa en del av alla tankarna är den här målarboken som Millie Marotta har skapat. Hon har gjort flera såna här, och den jag har heter Den vilda savannen. Det är bilder på savannens djur och växter med små detaljer att färglägga. Jag tycker väldigt mycket om boken, och jag brukar alltid lyssna på relax-musik när jag färglägger. 

Jag kan fota några av bilderna jag har gjort klart och lägga upp här, som lite inspiration :) 


 



Av Sandra Lindvall - 18 januari 2017 05:45

Go´morron! Helst hade jag stannat kvar i min säng hela dagen och dra täcket över huvudet, stanna kvar i drömmarnas värld. Jag har ingen motivation idag, orkar inte gå upp, vill inte till skolan. Motivationen är puts väck, är så galet trött idag. Har bara precis varit uppe och fixat en kopp te och återvände sen tillbaka till täcket.

Men det finns inte så mycket att välja på, jag har två alternativ, ge upp eller fortsätta kämpa. För mig är det ett enkelt val men tufft att klara. Aldrig i livet att jag tänker låta mitt psyke bestämma över mitt liv! Den kan få mig att vilja ge upp, men jag tänker aldrig sluta kämpa emot den! 


Idag väntar längsta skoldagen den här veckan. Jag funderar på att följa med till stallet ikväll, bara för att vara hos hästarna. Men vi får se hur det blir. 


Jag hoppas ni får en bra dag, jag ska försöka klara den här dagen så bra som möjligt! 

 

Av Sandra Lindvall - 17 januari 2017 16:15

Den här dagen har gått åt pipsvängen för att vara ärlig. Jag vaknade som vanligt 5 och kände mig rätt "död", orkade knappt röra mig. Men när jag väl gick upp kände jag någon form av energi, inte pigg-energi men någon form av energi att göra saker. Så jag tänkte att äntligen har jag fått energin och kändes som det skulle bli en bra dag. Men väl på bussen till skolan märkte jag att nåt inte stämde. För när jag har pigg-energi brukar jag vara lugn med energi och prata i normal takt med glimten i ögat. Men idag pratade jag heeela tiden och superfort upptäckte jag efter ett tag. Och det gör jag aldrig på morgonen! Det var första gången det hände. Det var sen när det höll i sig i mer än en timme som jag började fundera på det, och kom fram till att jag inte varit pigg under hela förmiddagen från det jag vaknat-utan det har varit stress som gnagt i mig ordentligt. Det har suttit i hela dagen, jag har hört pulsen dunka i huvudet på mig och känt mig väldigt instängd. Jag har haft god lust att springa ut i skogen som ligger runt skolan och springa tills det tagit slut, som jag gjorde innan jag ramlade av hästen. Men jag fick tvinga mig själv att stanna kvar på skolan, eftersom jag inte kan gå längre sträckor och än mindre springa. 


Så det har varit en helvetes dag för att vara ärlig. Jag är nu hemma igen, och ska iväg på hoppträning ikväll. Jag börjar känna att stressen börjar avta, och hoppas att jag kan bli lugn när jag kommer till stallet.

Eftersom min syster rider efter mig så kommer vi hem lite sent ikväll, så jag kan inte lova att det blir någon mer uppdatering idag, men jag hoppas ni haft en bra dag! :) 


 

Av Sandra Lindvall - 17 januari 2017 13:30

Jag tror inte det är många som missat att Så mycket bättre gick på tv4 under hösten. Jag tyckte det var den bästa säsongen nånsin, men även den mest känslofyllda, då Freddie Wadling gick bort bara en kort tid innan inspelningen i somras. 

Jag lyssnar ofta på tolkningarna från denna säsongen, men även på artisternas egna låtar. Little Jinder är ju min stora idol inom musiken. Jag känner igen mig väldigt mycket i hennes texter, och även en del i henne som person. 

Freddies tolkning av hennes låt "Luft för dig", ger mig rysningar. Den låten är väldigt känsloladdad, och jag tycker det är så fint att Freddie valde just den låten. Den låten brukar jag lyssna på när jag mår dåligt, lyssnar då på både orginalet och Freddies tolkning. 

En annan låt som jag lyssnar på när jag inte mår bra är Danny Saucedo´s tolkning av Little Jinders "Super 8". Danny gör den låten så himla bra! :) De tolkningarna får mig att bli lugn igen och när jag blivit lite lugn kan jag få grepp om mina tankar igen. Har ni någon sån låt? Kommentera gärna :)


Jag länkar Freddies version av Luft för dig <3



Av Sandra Lindvall - 17 januari 2017 05:15

Jag hoppas ni har sovit gott! Jag somnade rätt snabbt igårkväll. Var rätt trött efter akupunkturen. Än så länge är det rätt okej idag. Jag har knappt ont något just nu, och har nog ingen ångest. Känns rätt skönt, men det är en känsla jag inte riktigt är van vid. Känslan att må bra är rätt okänd för mig, det är inte många dagar jag mår bra en hel dag. Men de stunder jag mår bra känns rätt skönt, men samtidigt lite konstigt att inte ha den lilla djävulen inne i skallen som långsamt förstör mig inifrån. 

Jag hade gärna fortsatt sova ett tag till, men jag har ju själv valt att ha mitt liv såhär, det är ju det som alltid varit min dröm. När jag påminner mig själv om det blir det lite lättare att gå upp på morgonen och ta sig an dagens uppgifter. 

Ikväll är det hoppträning, jag längtar såå mycket efter att hoppa! Det har inte blivit så mycket hoppning under jullovet så är superskönt att vara igång igen! Det enda är ju att det gör ont i mitt knä, men det skulle inte bli värre av ridning. 

Börjar dagen som vanligt med en kopp te och lugn musik :)

 

Av Sandra Lindvall - 16 januari 2017 19:29

Igår tänkte jag att jag skulle försöka göra det här till en bra vecka. Haha, det höll inte speciellt länge.. 

Jag vaknade i morse av klockan och kände mig relatit pigg ändå. Tog mig till skolan utan problem, och så fort första lektionen började kände jag stressen komma.. Jag försökte lugna den med mindfulness, lugn musik men den blev bara starkare.. Japp det var den dagen. 

Även om skoldagen var kort för mig idag (3 timmar) så kändes det som skoldagen inte hade något slut. 

Efter skolan åkte jag in till centrum och väntade på tåget till Gantofta, en väntan på 40 minuter. Min tanke var att jag skulle gå en runda i centrum, men stressen från i morse låg och gnagade på insidan och jag märkte att jag började gå fortare, så jag beslöt mig för att gå tillbaka till knutpunkten. 

Ja, sen åkte jag som sagt till Gantofta för akupunktur. När jag kom dit kände jag inte av stressen som jag gjort tidigare idag, men jag är rätt säker på att den bara väntade på att "gå bananas". Efter akupunkturen var jag som vanligt väldigt "dåsig" och trött. 

Ett tag senare blev det en tur till ridskolan och hästarna. En skön avkoppling <3 

Klockan är inte ens 8 på kvällen och för mig känns det som klockan är 12 på natten. Är så sjukt trött och hjärnan känns som gelé. Jag orkar knappt tänka, så jag säger godnatt nu, så hörs vi imorgon :) 


 

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards