sandrislindvall

Alla inlägg den 19 januari 2017

Av Sandra Lindvall - 19 januari 2017 14:30

Jag har en bra känsla inför det här året med Viggo! Är riktigt peppad på att få sätta igång och kämpa mot mina mål. 

Förra året presterade han superbra, och har gjort fina rundor på tävlingsbanan på 80 cm, och vi har satt nytt höjdrekord på 1.20 m! :D 


Det här året väntar en massa roligt! 

  • Vi ska vara med på gymkhanan på skolshowen i början av mars! Det ska bli riktigt kul att ta med honom, han är snabb och smidig. Vi ska försöka träna på att få till en broms på den här tickande bomben till häst som jag har :P 
  • Vi ska åka ut och tävla lokalt i både dressyr och hoppning. I hoppningen är nu målet att debutera 90 cm. I dressyren ska vi starta en LC till, så både han och får en chans att känna på lokal dressyrtävling en gång till innan vi debterar LB i dressyr. 
  • På hemmaplan ska vi träna lite svårare dressyr än det blivit nu i höst då jag satsat på hoppningen lite mer. Vi ska även arbeta mycket med gymnastikhoppning och träna på olika linjer och serier. Vi ska träna så han lär sig att inte bara springa mot hindren utan arbeta ordentligt med hindren :) 
  • Till våren och sommaren ska vi rida i Ottarpshagen och träna hinder på stor yta och även lite klättring. Vi ska även åka till havet och rida där :) 

Jag är riktigt taggad på att få sätta igång och träna mot det här. Pga det dåliga vädret med minusgrader, is och snö har jag knappt kunnat rida honom under vintern. Vi har inget ridhus på gården där han står, och det har varit för halt för att ta hästtransporten till Viarp. Menmen, han har fått vintervila och verkar inte må dåligt utav det ;) 


Här är en bild när vi flyger över 1.20

 

Av Sandra Lindvall - 19 januari 2017 10:00

Jag förstår inte själva grejen med att ha äkta päls, när man kan köpa fuskpäls. Varför ska vi ta djurens päls för att hålla oss varma när vi har en massa kläder som inte är äkta päls? Varför köpa en mössa med en tofs i äkta päls, när det finns exakt likadana i fuskpäls? Varför betala mer bara för att det ska vara äkta päls på luvan på jackan, när man kan köpa med fuskpäls? Varför? 

Jag har sett flera klipp om hur de behandlar djuren när de tar deras päls, och det är fruktansvärt! Jag klarar inte av att se det, det gör så ont i djurväns-hjärtat! Jag tänker inte ens visa det här, men jag kan säga att de plågar djuren genom att trycka ihop med i små burar utan mat & vatten, och sen sliter de av pälsen medan djuren lever - UTAN bedövning eller liknande. De håller fast djuren och slår dem till döds. 

Jag är väldigt noga med att kolla så den lilla "päls" som finns på mina kläder är fuskpäls, och skulle aldrig få för mi gatt köpa något bara för att ha äkta päls. 

Låt djuren få ha sin päls, låt djuren få leva ett liv i frihet och inte i industri i trånga burar <3

 

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards