sandrislindvall

Alla inlägg den 16 januari 2017

Av Sandra Lindvall - 16 januari 2017 19:29

Igår tänkte jag att jag skulle försöka göra det här till en bra vecka. Haha, det höll inte speciellt länge.. 

Jag vaknade i morse av klockan och kände mig relatit pigg ändå. Tog mig till skolan utan problem, och så fort första lektionen började kände jag stressen komma.. Jag försökte lugna den med mindfulness, lugn musik men den blev bara starkare.. Japp det var den dagen. 

Även om skoldagen var kort för mig idag (3 timmar) så kändes det som skoldagen inte hade något slut. 

Efter skolan åkte jag in till centrum och väntade på tåget till Gantofta, en väntan på 40 minuter. Min tanke var att jag skulle gå en runda i centrum, men stressen från i morse låg och gnagade på insidan och jag märkte att jag började gå fortare, så jag beslöt mig för att gå tillbaka till knutpunkten. 

Ja, sen åkte jag som sagt till Gantofta för akupunktur. När jag kom dit kände jag inte av stressen som jag gjort tidigare idag, men jag är rätt säker på att den bara väntade på att "gå bananas". Efter akupunkturen var jag som vanligt väldigt "dåsig" och trött. 

Ett tag senare blev det en tur till ridskolan och hästarna. En skön avkoppling <3 

Klockan är inte ens 8 på kvällen och för mig känns det som klockan är 12 på natten. Är så sjukt trött och hjärnan känns som gelé. Jag orkar knappt tänka, så jag säger godnatt nu, så hörs vi imorgon :) 


 

Av Sandra Lindvall - 16 januari 2017 11:45

Ja, jag har börjat få in ett flyt i bloggen igen! Kanske att det håller den här gången! 

Men en del som följt mig under hela året har nog märkt att i perioder har det inte blivit någon uppdatering, och kanske tänker; varför fortsätta när det ändå inte hållt sig innan? 

Men då tänker jag såhär: Jag tycker det är roligt att blogga, och jag känner att jag kan skriva av mig någonstans. Jag tycker det är en rolig grej med bloggning, och det kan ju alltid bli bättre! :) Jag vill så mycket med mitt liv, och vill försöka prova det som jag tycker är roligt, även om timmarna på ett dygn lätt känns lite få. Men man får göra så gott man kan, och man kan inte veta om det är omöjligt om man inte försöker. :) Något som driver mig framåt är när någon kommer och säger att jag inte kan göra dittan och dattan pga dittan och dattan. Jag blir så trött på människor som säger det är omöjligt, men hur kan de veta det är omöjligt. Det omöjliga är inte omöjligt, det tar bara längre tid och kräver hårdare arbete för att nå dit. Men med hårt arbete och viljan kan man komma långt! :) 


Så detta året har jag valt att utmana mig själv, se vad jag klarar av, göra det jag älskar och försöka leva livet som pågår hela tiden. Även om det är tufft och det känns som jag är fångad i mig själv så vill jag inte låta mig vara i vägen för mig själv, för så känns det som det är emellanåt - att det enda som hindrar mig är mig själv. :) 

2017 - bring it on! 

 

Av Sandra Lindvall - 16 januari 2017 05:30

Godmorgon alla pigga och vakna! :D (haha nej jag är inte speciellt pigg jag heller :P ) 

Det är måndag morgon och jag känner mig inte så taggad på den här veckan. Är måndagstrött och motivationen är inte på topp om man säger som så... :P Jag hade gärna krupit ner under täcket och fortsatt sova, men det är ju såhär jag vill ha mitt liv, och jag får påminna mig själv om att det här varit min dröm sen jag var liten att leva livet som jag gör idag. Fast utan min skada och psykiska problem då såklart. ;) 


Aja, färdigpratat om det för den här gången. Åhh jag är såå trött att jag inte ens kan hålla mig till ämnet jag tänkte... 

Iallafall.. Jag blev väckt av min klocka för en halvtimme sen, alltså klockan 5 på morgonen (eller natten... haha). Idag är det skola 8:45-12:00, sen slutar jag! Rätt skönt att börja veckan med en kort skoldag. Vid halv 4 i eftermiddag ska jag på akupunktur igen, och med tanke på skånetrafikens perfekt utformade tidtabell för vägen hem så får jag stanna kvar i Helsingborg och ta tåget vid 15:30 till Gantofta. Min plan är att jag ska stanna kvar på skolan ett tag och blogga lite och planera teorin för mina elever på ridklubben den här terminen. Förra terminen var planeringen dålig och det kom en massa saker i vägen för min planering så ska försöka göra en bättre planering nu. 

Sen om jag tröttnar på att sitta på skolan så tar jag bussen till centrum och går en runda i stan. (haha får se om jag kommer längre än till espresso house den här gången :P ) 


Efter akupunkturen ska jag till Viarp på ett integrationsprojekt. Jag hinner inte vara med från början, men det gör inte så mycket då jag ändå inte riktigt kan gå med hästarna när de rider. Men tänkte kolla när de rider och sen hjälpa till med att fixa hästarna efter ridningen :) 


Jag ska gå hemifrån 6:20 som vanligt idag, och som ni nog kan räkna ut kommer jag inte vara hemma igen fören närmare 7-8 ikväll. :) En lång dag väntar, så jag får väll ta tag i livet och sätta igång. Ni får ha en toppendag! :) 

Jag vet, jag ser halvt död ut idag :P 

 

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards