sandrislindvall

Inlägg publicerade under kategorin Sommar 2016

Av Sandra Lindvall - 13 juni 2016 19:15

Att ha film-marathon är alltid roligt, och mysigt på kvällen :D Det blir mysigare om man gör det tillsammans med sin familj, eller varför inte ha övernattning med sina vänner och se filmer! :) 

Ladda upp med snacks, kuddar, filtar och levande ljus för att maxa upp det! Välj ut er favorit och starta TV:n :D 


Mina 4 favoritfilmer att ha marathon på är: 

  • Hungerspelen 
  • Narnia
  • Twilight
  • Hobbit och Sagan om ringen-filmerna

Man kan ju alltid sätta ihop ett disney-marathon där man ser alla sina favoriter! :D Disney är härliga tecknade/animerade filmer som passar alla åldrar! Man blir aldrig för stor för Disney! :D

 

Där hade mina bland annat varit: 

  • Frost
  • Peter Pan 1 & 2
  • Lady & Lufsen
  • Den otroliga vandringen 1 och 2 
  • Askungen
  • Törnrosa

Jag tänkte dela med mig av mitt absloluta favoritstycke instrumental musik från Narnia! Den är lite lång, men jag rekommenderar att lyssna på hela! Musiken är magisk! Det är helt fantastiskt att de kan skapa så fantastisk musik, och jag är så glad att jag har fått möjligheten att lyssna på den! :D Får rysningar så bra den är! Ännu mer rysningar får jag när jag ser filmen! :D Har ni inte sett narnia-filmerna så rekommenderar jag er att göra det! :D 


Av Sandra Lindvall - 13 juni 2016 12:34

Hejhej! 
Ledsen att det inte blivit något inlägg fören nu, men jag har somamrjobbat hela förmiddagen på dagis i Teckomatorp. Jag ska jobba där 8-12 måndag-fredag i 3 veckor. Midsommarafton är jag ledig så därför jobbar jag en dag "extra" i juli. 

Det är väldigt roligt, och det är en bra erfarenhet att ha med i bagaget :) Jag vill få så mycket erfarenhet från olika håll, men som ändå är något jag är intresserad av :) 


Jag är rätt trött nu, var segt att gå upp 7 idag, så resten av dagen ska jag spendera i soffan och se på film, blogga, och hålla på med telefonen. :P Haha så social jag är :) 


Det är ju inte något speciellt roligt väder ute ändå ;) 

Av Sandra Lindvall - 12 juni 2016 21:45

Sommaren är lång. Vad ska man göra? Jag tänkte lista vad jag kan rekommendera/brukarr göra under sommaren :) 

  • Ha Sleep-Over med dina bästa vänner, ha filmmarathon på kvällen och gör roliga aktiviteter under dagen som en heldg på stranden, en tur till skogen, shoppning etc. 
  • Åk på semester med familjen eller bästa kompisarna. Behöver inte vara långt
  • Dagsutflykter är ju också roligt att göra. Anpassa destinationen efter väder och ert intresse 
  • Bjud hem några vänner och sätt på en karaoke-version av er favoritlåt och sjung, under tiden spelar ni in det. Sen kan ni gå ut och filma, och sen klippa ihop till er egen musikvideo. Finns många bra appar till det! 
  • Åka och bada! :D 
  • Ha en familjedag när man gör allt tillsammans med sin familj
  • Laga god mat med familj/vänner och ät sen utomhus 
  • Hjälp föräldrarna med t.ex trädgården så får de tid över så ni kan vara tillsammans senare! 
  • Ha så roligt det bara går! 
  • Prova göra något du/ni aldrig gjort tidigare! :D 
  • Sov utomhus i tält i trädgården med syskon eller vänner! :D 
  • Stanna uppe en hel sommarnatt då det är stjärnklart tillsammans med din bästa vän! Se på solnedgången och sen njut av soluppgången :) Det är jättemysigt! Tips: Vila mycket på dagen, och ha med filtar :) 

 

Av Sandra Lindvall - 12 juni 2016 15:15

Gör en liten återkoppling till inlägget jag gjorde i morse, med klassiska sommarplågor! :) 

Tänkte nu dela med mig av lite peppande sommarlåtar som jag älskar! Vissa är ganska nya medan andra är något år gamla. Men vad gör det? Huvudsaken är att jag gillar det jag lyssnar på, sen spelar det ingen roll om det är den senaste hiten eller en klassiker från 80-talet :) 


Jag älskar Markoolio's låtar! Jag tycker de är svängiga och texterna är oftast bra! :D 


Ja, det blir ännu en Markoolio-låt! :D 


Kan även tipsa om Tommy Nilssons klassiska sommarlåt "Dina färger var blå" , Ulf Lundells härliga låt "(Oh la la) Jag vill ha dig" :)

Hasse Andersson - Guld och Gröna skogar! Enligt mig är det inte någon sommar utan den låten! :D (Hasse är inte min stora favorit, men just den låten är det! :D ) 


~Det var sommar, det var guld och gröna skogar!  

Av Sandra Lindvall - 12 juni 2016 13:56

Det blev hoppträning i paddocken idag med Viggo! :D Vi hade gymnastikhoppning, för att stärka hans teknik och bakben, och för att träna lite avstånd, distans och min ridning mot och över hindren. Han tyckte det var riktigt roligt och han ville bara fram till hinderna och sen arbetade han med hela ryggen och bakbenen över hinderna! :D 


Det sista språnget tog vi bara krysset för att han skullefå avsluta med ett enkelhinder och få jobba med enbart det :) Han tog sig an det hindret superbra, hoppade av lite stort om man ska vara petig, men han jobbade så bra med bakbenen och ryggen över så vi avslutade med ett superbra hopp! :D 

Han hoppade trevligt hela passet! :D Vi har inte jobbat med studs och små serier på ett tag, men han gjorde det jättebra! Äntligen lite resultat! :D Jag är jättenöjd med honom! :D 


   

Av Sandra Lindvall - 12 juni 2016 09:00

Tänkte gå lite nostalgiskt nu, och dela med av några klassiska sommarplågor! :D Bara för att en låt är gammal betyder det inte att låten blivit dålig! :D 


Här kommer alla känslorna på en & samma gång - Per Gessle 


Himlen är oskydligt blå - Ted Gärdestad


En kväll i juni - Lasse Berghagen



Har kommit fram till att det är roligt att göra inlägg kopplade till youtube, så om ni vill så kan jag göra liknande inlägg med klipp från youtube :D

Ni får gärna lömna kommentarer på vad ni skulle vilja ha för inlägg :) 

Av Sandra Lindvall - 11 juni 2016 12:45

Nu är det sommar, och har man inte råd/tid/ork att åka iväg på semester är det väldigt enkelt och roligt att resa i skåne! Det här är något jag är taggad på att göra i sommar! Jag vill åka runt genom hela Skåne, och se Skåne! Jag planerar att åka ner till Simrishamn, Ystad och gå där lite, köpa lite glass, fika, kolla i affärer, ja ni fattar! :D Vill åka till Ängelholm och gå där, åka till Kivik... Ja åka runt överallt med hjälp av Skånetrafiken! Vi har köpt jojo-sommar så jag kan åka hur mycket jag vill! Så tänker göra det några dagar. Tänker att man åker ganska tidigt på morgonen, vid 8 på morgonen, och bestämmer destinationerna för dagen, och letar upp sevärdheter att besöka! Kan bli något stopp på museum, biograf eller naturreservat! :) Äter på resturanger och vågar testa något nytt! 

Jag vill upptäcka Skåne, göra något jag inte gjort tidigare, vara fri att göra vad jag vill! :) 


Sen åker man hem på kvällen och sover hemma, och nästa morgon om man kan så åker man vidare! Man behöver självklart inte göra det dagarna i rad! ;) 


Skåne är ju fantastiskt vackert egentligen men vi blir ju hemmablinda. Jag vill se mig om i Skåne och upptäcka vilket fantastiskt landskap det är jag bor i! :) 


Verkar det här spännande eller intressant? Prova att göra det med några kompisar, bestäm vilken stad ni ska till och kolla runt på nätet om det är något särskilt ni ska besöka, upptäcka eller göra! :) Låt er fantasi ta er till er destination! 


Några citat jag tycker passar till det här :) 


~Även den längsta resa börjar med ett steg

~Man kan inte upptäcka nya oceaner om man inte har modet att lämna stranden 

~Du kan gå din egen väg

~Livet är din resa, se vad du vill, gör det du vill, upptäck din värld, livet är ett äventyr

Av Sandra Lindvall - 11 juni 2016 11:00

Jag tänkte berätta hur min sommar ser ut i stora drag! 

På måndag den 13/6 börjar jag sommarjobba på en förskola i Teckomatorp som heter Garven! Jag kommer jobba 4 timmar/dag varje vardag i 3 veckor, men midsommarafton är jag ledig så kommer jobba igen det måndagen den 4/7, som därmed kommer bli sista dagen där :) 


Lördagen den 2/7 ska jag och min kompis My till Malmö på Color Obstacle Rush, som är en löptävling man utför i sin egen takt på en sträcka på 5 km, där det finns hinder man ska passera under banans lopp. Vid starten ska man vara så ren som möjligt (ingen smuts eller färg på kläderna) och när man passerar mål ska man ha så mycket färg på sig som möjligt! :D 

Jag och min kompis kommer gå genom hela banan då vi har problem med våra knän och fotleder :) Men vi låter inte skadorna hindra oss från att ha roligt! :D 


Sen har jag nästan 2 veckor där jag än så länge inte har något inplanerat än. Det kommer nog bli ändring på det snart :P 


Söndag 17/7 åker jag till Magnarp för att jobba på kollot i cirka 2 veckor! Jag kommer jobba under period 3, barnen kommer måndagen den 18/7. Jag ska jobba som ledare där, och det ska bli riktigt spännande och lärorikt! :D 


Efter det är jag hemma 1-2 dagar innan jag ska till Göteborg i en vecka! :) 

Jag kommer hem lördag 6/8 på eftermiddagen/kvällen och sen på måndagen den 8/8 ska jag på dagridläger på viarp! Fälttävlansläger! :D Det är övernattning onsdagen till torsdagen, och torsdagen är sista dagen :) 


 

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards