sandrislindvall

Alla inlägg den 19 september 2016

Av Sandra Lindvall - 19 september 2016 22:04

Jag tänkte bara säga godnatt, och önska er alla en god natts sömn. :) 


 

Av Sandra Lindvall - 19 september 2016 15:01

Det är nu sista skolveckan för mig innan höstlovet. Då tänker väl ni, hur kan det stämma? Det är ju bara vecka 38? 

Jo, vecka 39-43 har min klass APL-period. Vilket innehåller 1 vecka traktorkörning och sen 4 veckor APL. Jag har traktorvecka nästa vecka. Eftersom jag har fått APL-plats i Tyskland, och därmed kommer bo där under hela den tiden inkl. helger, så har jag praktik i 3 veckor, medan de som har fått praktikplats i Sverige har 4 veckor :) 

Än så länge vet jag inte till 100% vilka veckor jag är borta, men det får jag antagligen reda på imorgon. :) 


Som ni nog kan lista ut så kommer jag inte kunna blogga under tiden jag är i Tyskland, men jag ska se om jag kan komma på något så det blir lite uppdatering på bloggen. :) Vad skulle ni säga om någon/några av mina vänner fick ta över bloggen och sköta uppdateringen medan jag är i Tyskland? Kommentera gärna vad ni skulle tycka om det! :) 

 

 

Av Sandra Lindvall - 19 september 2016 05:56

Go´morron allihop! :) 

Jag vet att jag sa att jag skulle uppdatera bloggen i helgen om hur det gick på tävlingarna, men jag har varit så trött efter tävlingarna så har inte orkat.. 

Iallafall så är jag supernöjd med både min och Viggos prestation i helgen.

I lördags debuterade vi lokal dressyr med att rida LC:2 på Skromberga Ryttarförening i Ekeby! Tävlingen reds utomhus på deras grusbana. Vi fick 59,667%, då han var lite spänd och övertaggad. Jag red inte heller 100% som jag hade önskat, men utefter förutsättningarna, och att Viggo inte är så rutinerad än och att vi inte tävlat dressyr på ett tag så är jag nöjd med resultatet. Jag hade en bra känsla på dressyrbanan, och det är det viktigaste! :) 


Igår (söndag) tävlade vi på Helsingborgs Fältrittklubb´s Pay and Jump (träningstävling i hoppning). Vi startade en klass, 80 cm. Det gick så galet bra! Viggo gick in på banan och satte en klockren, felfri runda!! :D 

På sista hindret kunde man själv välja om man ville ha tvåkombination eller endast oxern (så man tog bort bommarna på första hindret i kombinationen, som var ett räcke. Jag valde att ha kombinationen, så man hoppade räcket och sen landa och ta 1 galoppsprång innan man hoppade oxer ut. 

Viggo har aldrig tidigare hoppat kombination med oxer ut, och aldrig hoppat kombination på 80 cm. 

Hemma har vi bara hoppat kombination enstaka gånger, med räcke-räcke och på 50 cm höjd! 
Så jag är galet nöjd med att han klarade ut den uppgiften!! :D :D :D 


Jag har några bilder från dressyrtävlingen i lördags som jag kan lägga upp under veckan! :) 

Nu ska jag snart gå till bussen för att åka till skolan! :) Ni får ha en underbar måndag så hörs vi i eftermiddag/ikväll! :D

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards