sandrislindvall

Alla inlägg den 2 augusti 2016

Av Sandra Lindvall - 2 augusti 2016 13:00

Jag har varit i Österrike och Italien ett antal gånger, och jag tänkte nu dela med mig av vad jag tycker är det bästa i matväg från de länderna (av det jag ätit där). Maten är från en camping i österrike (Auwirt), och en camping i Italien (Marina di Venezia). :) Ni kanske blir inspirerade att prova göra något liknande hemma, för det är egentligen inte så svårt ;)


ÖSTERRIKE


En grilltallrik, med lite blandat på. Snyggt upplagt och bra tillagat! :) 

 

Klassisk wienerschnitzel med pommes och citron! Ett måste att äta när man är i Österrike tycker jag ;)

 


ITALIEN


Ett måste att äta när man är i Italien är självklart Foccaccia! Det är som en varm macka och så kan man välja med olika "fylling"! Foccaccia är bäst! :D 

   


Italien är bra på pizza, de är generösa med att lägga på mycket :) 

 


Deras pizza bolognese ser lite "fjöttig" ut men köttfärssåsen smakar oehört mycket så det räcker med det som är på. Den är inte för stark, men den smakar mycket! ;) 

 


Självklart en calzone pizza! :D 

 


Grilltallrik är bara sååå gott!

 


Och deras bbq-sås är bäst! :D 
 


Glassmeny är ju det bästa på kvällen! Här en jordgubb-yoghurt! 

 


Blandade frukter med glass!

 


Bananaspit!


Ischoklad! :D 

  


Jag saknar Italien väldigt mycket, speciellt maten! :D 

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards