sandrislindvall

Alla inlägg den 1 augusti 2016

Av Sandra Lindvall - 1 augusti 2016 14:15

Musiken är en stor del av vår vardag, och finns överallt omkring oss. Musiken betyder oehört mycket för väldigt många individer. Varför har det blivit att just musiken tagit en så stor del av våra liv? Jo, jag tror det är såhär; dagens invånare har väldigt mycket press på sig från olika håll, och sätter gärna höga krav på sig själva. Musiken kan vara ett hjälpmedel för att hjälpa oss hantera våra känslor och tankar. Genom att lyssna på musik anpassat för hur man känner för stunden kan man lättare hantera känslorna. De allra flesta som är stressade, har ångest eller känner sig deppiga kan den lugna musiken hjälpa till att göra personen lugnare, hitta inre frid, och lätta lite på "trycket". 

Är man glad och har mycket energi så kan taktfull och glad musik få en på ännu bättre humör, och många blir även peppade av taktfull och glad musik! 


Musiken är så oehört bred att den kan hjälpa oss människor till att skapa en identitet. De olika musikstilarna kan hjälpa oss att spegla vår identitet och förtydliga för omvärlden vår identitet. 


Jag kan inte ens föreställa mig en värld utan musiken. Föreställ er hur det skulle vara att gå i ett köpcentrum utan musik, se en film utan någon som helst musik i, eller en fest utan musik. Rätt svårt att föreställa sig, eller hur? ;) 

För mig betyder musiken jättemycket! :D Den gör vardagen mycket roligare, och gör pendlingen med buss och tåg bättre ;) Glömmer jag hörlurarna hemma när jag ska åka buss och/eller tåg är det så gott som katastrof för det blir så tråkigt att åka ensam då :P 

 

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards