sandrislindvall

Alla inlägg den 8 juni 2016

Av Sandra Lindvall - 8 juni 2016 13:15

Jag älskar att åka på semester! Jag har inte rest till så många olika länder. De jag har varit i, förutom Sverige, är: 

   - Danmark

   - Norge 

   - Tyskland

   - Österrike

   - Italien


Av de länderna är min självklara favorit Italien! :D Jag älskar verkligen Italien, det är ett så vackert land! Nu har jag endast varit på husvagnssemester i Italien och campat på två campingar där - Dei Fiori och Marina di Venezia, båda ligger i norra Italien. Vi har under tiden vi haft semester där nere besökt Venedig - en liten by byggd på vatten. Det är en otroligt häftig del av Italien, och det är rätt fräckt att vara där. 


Vi har även besökt Jesolo ett antal gånger, och där är det ganska turistanpassat så det är en marknad, eller vad man ska kalla det, där de säljer allt möjligt. 


Varför är det då Italien som jag gillar bäst av de länder jag varit i då? 

  • Det är ett otroligt vackert land med fantastisk natur
  • Det är varmt på sommaren! 
  • De har fantastisk matkultur
  • De är något av experter på glass 
  • Språket är vackert
  • Det är ett bra resemål på semestrar
  • Det går att bila ner dit (med bil och husvagn/husbil)
  • Venedig ligger i Italien och är enligt mig en sevärd upplevelse

Jag har bara sett en liten del av Italien, men deras campingar är väldigt fina, (åtminstone de två jag besökt). De pratar olika språk så att alla gäster ska kunna göra sig förstådda. 


Här är lite bilder från Italien! :) 


Venedig från båten dit :) 

 


En av menyglassarna i Jesolo :) Otroligt gott! 

 


I Jesolo hade de gjort konstverk av sand som de format med penslar mitt på torget! :D 



Det första man möts av när man kommer till campingen Marina di Venezia! :D  


Pool-området på campingen Marina di Venezia! :)

 


Underhållning en kväll på Marina di Venezia på stranden!

 


 Jag kan verkligen tipsa om att semestra i Italien! :D Italien är ett land jag tycker är värt att åka till, och jag längtar ofta tillbaka dit! :D 

Ciao, Ciao! :) (För er som inte vet så betyder Ciao både "hej" och "hejdå" på Italienska)


Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards