sandrislindvall

Alla inlägg den 6 juni 2016

Av Sandra Lindvall - 6 juni 2016 21:06

Hejhej! :) 
Blir kvällsbloggning idag igen ;) hehe :P 

Idag var det ju Pay and Jump på ridklubben där även lektionshästarna fick delta. Jag hoppade med Carado i 40 cm! Kan säga att jag var ganska nervös ;) 

Vi skulle rida fram (vi fick bara skritta) i stora ridhuset, sen skulle vi hoppa fram i lilla ridhuset, och sen var tävlingen på utebanan. 


När jag skulle rida fram Carado trodde jag att han skulle bli skrämd hela tiden, eftersom folk rörde sig på läktaren hela tiden, båda portarna i ridhuset var öppna (porten in och ut från ridhuset, och porten mellan de båda ridhusen), och det var många hästar överallt i ridhuset. Men fina Carado var cool lugn, och gick fint i skritten och skötte sig utmärkt! :D 

Sen när vi skulle in i lilla ridhuset trodde jag att vi skulle få mycket problem, men nej, det enda var att han kastade sig in i ridhuset, antagligen blev han rädd för något. 
Väl inne på framhoppningen var han lite mer spänd eftersom tävlingen pågick utanför och porten var öppen. Men efter några varv lugnade han ner sig och hoppade stort över hindren på framhoppningen! :D 

Innan vi skulle in på banan skulle vi skritta något varv runt dungen. Jag trodde han skulle sticka, men nej han skrittade lugnt och avslappnat! 

När vi sen skulle in på ridbanan var det jätteläksigt tyckte han, men sen hoppade han in på banan ;) 

När vi red banan så hoppade han enorma språng, och blev några olydnader/vägran och ett nerslag, men jag struntar blankt i det! Både han och jag hade jätteroligt inne på banan, och det kändes jättebra trots lite olydnader, men vad kan man begära när han aldrig tävlat innan, och är en spänd och tiitig häst som beter sig som en unghäst? <3 


Mina två fina vänner Nejla och Evelina kom ut och kollade när vi tävlade, och Nejla agerade fotograf! :D <3 


(det är ganska mycket svart runt bilderna, har inte hunnit redigera bort det, så ni får stå ut med det) :) 


               

Av Sandra Lindvall - 6 juni 2016 08:45

Godmorgon!! Om ni är snabbtänkta såhär på morgonen har ni nog listat ut att det här är ett tidsinställt inlägg. Jag befinner mig på Viarp för att delta i en Pay and Jump (träningstävling). :) Min syster och pappa ska också tävla idag! Min syster ska hoppa 50 cm på en ponny som heter Pluto och pappa ska hoppa 60 cm på en storhäst som heter Pablo :) Han rider alltid Pablo ;) 


Men över till något annat, jag tänkte dela med mig av min favoritlåt! :D En av mina absoluta favoritlåtar just nu är Lost Boy med Ruth B :D Den handlar om Peter Pan och Landet Ingenstans :) Jag älskar den filmen, och jag älskar lgna låtar så den här låten passar mig perfekt! :D  Jag provar att lägga in videoklipp med lyrics också, men sist fungerade det inte, så lägger in texten också. :) 


[Intro]
There was a time when I was alone
Nowhere to go and no place to call home
My only friend was the man in the moon
And even sometimes he would go away, too

[Verse 1]
Then one night, as I closed my eyes,
I saw a shadow flying high
He came to me with the sweetest smile
Told me he wanted to talk for awhile
He said, "Peter Pan. That's what they call me.
I promise that you'll never be lonely."
And ever since that day...

[Chorus]
I am a lost boy from Neverland
Usually hanging out with Peter Pan
And when we're bored we play in the woods
Always on the run from Captain Hook
"Run, run, lost boy," they say to me,
"Away from all of reality."

[2x]
Neverland is home to lost boys like me
And lost boys like me are free

[Verse 2]
He sprinkled me in pixie dust and told me to believe
Believe in him and believe in me
Together we will fly away in a cloud of green
To your beautiful destiny
As we soared above the town that never loved me
I realized I finally had a family
Soon enough we reached Neverland
Peacefully my feet hit the sand
And ever since that day...

[Chorus]
I am a lost boy from Neverland
Usually hanging out with Peter Pan
And when we're bored we play in the woods
Always on the run from Captain Hook
"Run, run, lost boy," they say to me,
"Away from all of reality."

[2x]
Neverland is home to lost boys like me
And lost boys like me are free

[2x]
Peter Pan, Tinker Bell, Wendy Darling,
Even Captain Hook.
You are my perfect story book
Neverland, I love you so,
You are now my home sweet home
Forever a lost boy at last

And for always I will say...

[Chorus]
I am a lost boy from Neverland
Usually hanging out with Peter Pan
And when we're bored we play in the woods
Always on the run from Captain Hook
"Run, run, lost boy," they say to me,
"Away from all of reality."

[2x]
Neverland is home to lost boys like me
And lost boys like me are free

 

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards