sandrislindvall

Alla inlägg den 5 juni 2016

Av Sandra Lindvall - 5 juni 2016 23:27

Hejhej! 

Idag sov jag till 11, var riktigt skönt att kunna somna om varje gång jag vaknade! Sen bestämde jag och min fina kompis Evelina spontant att vi skulle va idag, så en timme efter jag vaknade var jag hos henne! :D 

Vi sjöng en hel del, åt lite glass och var ute och gick :) 


Till kvällsmat hemma blev det BBQ-marinerade kycklingben med sallad och bröd :) Jättegott! :D 


Sen åkte vi till Viarp för att bygga banan till imorgon! :) Den är ganska enkel och passar nog Carado bra :) Ska tävla 40 cm, eftersom han är så tittig och spänd, och det är dessutom hans första tävling :) Så känns lagom att börja på 40 cm :) 


Jag ska iallafall lägga mig nu, förlåt för slarvigt inlägg, men ville uppdatera bloggen lite ;) Ni kommer få bättre inlägg imorgon, kommer bli uppdaterat imorgon eftermiddag/kväll iallafall då det är full rulle imorgon också :)
Godnatt <3 

Av Sandra Lindvall - 5 juni 2016 08:00

Jag tänkte göra en recension på filmen Walking on Sunshine! Utgivningsåret är 2014 och det är en härlig musikal om kärlek som varar i 97 minuter :) 

 

Taylor är äntligen klar med sin doktorsexamen och flyger från England till sin syster Maddie som har hyrt ett fantastiskt hus i en pittoresk liten stad i Italien (i regionen Apulien, vars filmfond har varit med och finansierat). Där finns även systrarnas kompis Lil som är tjock och vulgär men härlig och ett par andra brittiska bekanta.


Maddie som är lite galen avslöjar att hon ska gifta sig med en italienare som hon bara har känt i ett par veckor. Taylor upptäcker att det är samma läckra snubbe som hon hade en flört med tre år tidigare. Alla utom Maddie vet hur det ligger till men håller tyst för att inte förstöra bröllopet. För inte var det väl äkta kärlek mellan Taylor och Raf den där sommaren?!? ”Is this burning an eternal flame?” som The Bangles skulle ha uttryckt det.

 

”Don’t you want me?” undrar Maddies ex när han dyker upp på grönsaksmarknaden och skändar The Human League. 14 hitlåtar från 1980-talet används som ursäkt för att skådespelarna om och om igen ska brista ut i sång och dansa tillsammans i fantasilösa koreografier.


Förebilden till den här musikalen är förstås Mamma Mia! 


Jag gillar den här musikalen. Det är en bra kärlekshistoria, som redan från början var ganska gripande, och jag ville bara se mer och mer av filmen. Historien känns till stor del trovärdig, och jag kom verkligen in i filmen. 

Det som jag gillar bäst med den här filmen är att den har några oväntade vändningar så historien ändrar sin karaktär, vilket leder till att den slutar på ett helt annat sätt än vad man tror under första halvan av filmen. Den är spännande, inehåller en del kärleksdrama och syskonkärlek. 

Jag ger den här musikalen 5 av 5 i betyg, och om ni gillar kärleksfilmer, musikaler och musik från 80-talet kombinerat med filmstandard från 2000-talet så är det här filmen för dig! Jag kan rekommendera att se den här musikalen! :) 

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards