sandrislindvall

Alla inlägg den 2 juni 2016

Av Sandra Lindvall - 2 juni 2016 21:30

Som ni säkert vet så var det ju skoltävling idag på Helsingborgs Ridgymnasium! :) Så tänkte nu berätta lite hur det varit idag! :D 


Till att börja med så var det problem med tåget i morse (såklart..) så först få blev jag sen till Gantofta så Sanna fick vänta på mig i ca 20 min. Sen är jag så stressad att jag glömde "blippa" kortet på en stolpe vid stationen så jag kan inte få ut någon ersättning av Skånetrafiken heller... #duktigtsandra


När vi kom till stallet så låg Viggo och Agnero Xtra och sov, medan Vicky stod bredvid och "vaktade", även om det såg ut som hon stod och halvsov. Så först fick jag väcka Viggo, och sen borsta honom. Hans tjocka svans var otroligt nog väldigt lätt att borsta igenom! :) 

När han var klar, och vi hade packat ut all utrustning i släpet lastade vi Viggo och körde till skolan. Vi kom dit strax efter 9, och då var planen att banan skulle vara klar, men det var den inte så tävlingen blev framflyttad lite så vi skulle slippa stressa. 

Som tur var har jag världens bästa kompisar, så under tiden jag gick banan och sen satte på mig utrustningen så hjälpte My & Julia till med att få på Viggo sin utrustning. 


Sen blev det en kort framridning på kanske 10 minuter ute i paddocken, innan vi skrittade in på framhoppningen. Jag var lite nervös inför det, eftersom Viggo inte är van vid att gå i såna gångar, men det gick bra :) 

Framhoppningen gick också bra, han var fokuserad på hindren och hoppade jättebra. Ska man vara petig så hoppade han kanske av lite stort, men det är då han hoppar bäst! :) 


Sen när det var vår tur att starta visste han nog vad som gällde för han galopperade i en bra och stadig galopp med mycket energi i galoppen, och han hoppade stort och fint! Jag har aldrig hoppat en hel bana med honom då han känts så här bra genom hela banan, som han gjorde idag! Vilkem känsla han bjöd på! :D Vi blev felfria, och det var vår första felfria ritt i 70 cm! :D När vi kom i mål efter sista hindret kändes det som jag skulle börja gråta av lycka - för han var så hiiiimla fin! :D <3 Viggo  är väldigt liten för att vara storhäst, men han kan! <3 


Det var 4 starter i klassen, vilket betyder att det var 1 som blev placerad. Det blev inte vi som tog placeringen, men totalt sett så blev vi 2:a i klassen, och det är jag jättenöjd med, eftersom det var hans första riktiga hopptävling (med placering), och första gången han hoppade en stilbedömning! :D 

Vi vet vad vi ska jobba vidare med, och vi är nu redo för att debutera 80 cm! :D 


Här kommer lite bilder från tävlingen, blev inte så många bilder över hindren, och de jag har just nu är lite suddiga och dålig i kvalitén men de får funka :) 


           


Nu ska jag lägga mig, hoppas ni haft en bra dag :D <3  

Av Sandra Lindvall - 2 juni 2016 08:00

Godmorgon! För er som är lite snabbtänkta såhär på morgonen så har ni nog listat ut att det här är ett tidsinställt inlägg. Jag är hos Viggo nu, och ska göra honom fin till tävlingen på skolan som börjar 10:00 idag! :) 

Jag är lite nervös, men mest är det roligt och spännande! Jag älskar verkligen att tävla! Alla känslorna och hela stämningen är.. ja hur ska jag beskriva det - nej det går inte att  beskriva men det är en härlig känsla! :) 


Sanna är så snäll och ställer upp & kör mig & Viggo till skolan, och sen kör hon hem med honom när jag tävlat klart! Är så otroligt tacksam att hon är så snäll och ställer upp till 100%! :D

Viggo har vilat lite sen tävlingen i söndags så han kommer antagligen vara väldigt pigg idag! Åhh längtar efter att ta med honom dit, ska bli så himla kul!! :D 


Ja, ni får ha en riktigt bra dag så hör jag av mig när jag kommer hem igen! :) 


En bild från en tävling tidigare i år :) Fina Viggo <3

 

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards