sandrislindvall

Alla inlägg den 24 mars 2016

Av Sandra Lindvall - 24 mars 2016 23:00

Eftersom det är påskafton på lördag, och vi ska på middag så vill jag ha snygga naglar. Så det är en av anledningarna till att jag inte uppdaterat under dagen för att jag har haft fullt upp med att fixa naglarna :) 

Jag är inte klar än, ska göra det sista imorgon och ev. lite finish på lördag förmiddag :) 

Här ska ni få se hur jag fixar mina naglar :) 


Först börjar jag (givetvis) med att ta bort gammalt nagellack. Jag använder Gripen med acetontill det då den är väldigt effektiv :) 

 


Och innan jag sen börjar med förarbetet ser mina naglarna ut såhär: 

 


Först börjar jag med att använda den här "Buffing Block" med 3 olika "puts-sidor" från Premier by Dead Sea Premier. Först använder jag den blå sidan över hela nageln, steg 2 är den grå sidan där det är mineraler i, steg 3 är den vita sidan för att putsa nageln :) 

 


Resultatet av Buffing Block: :D

 


Sen drar jag ner nagelbanden, filar kanterna på naglarna för att få bort kanterna och eventuella flisor och fixa till dem om de vuxit ojämt. Sen tar jag den vita sidan igen av Buffing Block igen. Sen använder jag Premier by Dead Sea Premier nagelbandsolja som är rik på mineraler. 

Nagelfilen är också från Premier by Dead Sea Premier.

 


Så, då var allt förarbete klart! För mig tar det mellan 1½-2 timmar, men jag är väldigt nogrann när jag gör det ;)

 


Den här gången bestämde jag mig för att måla grunden i samma färg på alla naglarna. Jag använde IsaDora's nagellack. Färgen heter Sparkling Candy (nummer 118) :) 

Nu är jag klar med naglarna för idag, så ska jag göra resten av dekorationer och så imorgon :)

 


Jag passade även på att fixa mina tånaglar när jag ändå var igång :) Så här kommer lite beskrivning med bilder hur jag fixar dem :)


Först börjar jag med ett litet fotbad i varmt vatten och en mjuk duschtvål. Det gör jag för att rengöra fötterna, och mjuka upp nagelbanden så jag sen kan dra ner dem. :)

Jag använder Barnängen's duschtvål med lotion i. En väldigt skön duschtvål som återfuktar huden, med doft av Granatäpple. 

Jag har i det i vattnet, man kan ta så mycket man känner för.

 


Riktigt skönt med fotbad :) Brukar lyssna på musik under tiden :)

 


Efter att jag dragit ner nagelbanden, klippt naglarna och filat bort vassa kanter, och även passat på att fila fötterna är det dax att måla! Jag valde ett nagellack från IsaDora som heter Icy Purple (nummer 629). :)

När nagellacket har torkat ordentligt lägger jag på ett lager genomskinligt nagellack för att nagellacket ska hålla bättre :)

Det genomskinliga är från Malavia. :)

 


Så här fint blev det :D

 


Som avslutning på det hela masserar jag in en lotion från Premier by Dead Sea Premier, både fötterna och händerna, även den här innehåller mineraler :) 


Bilder och fortsättning på naglarna kommer imorgon när jag gjort klart dem :) 


Av Sandra Lindvall - 24 mars 2016 12:16

Sov till 11 idag igen, och somnade nog runt 2 inatt. Haha, lycka till åt mig själv att gå upp vid 4-4.30 på måndag :P 


Idag ska jag göra ingenting. Jag påbörjade det igår, men blev inte färdig. Så ska fortsätta min nya, lata livsstil med att kolla på film och tv-serier :P Ganska skönt att ladda batterierna på inför sista delen av vårterminen i skolan :) Gäller att lägga i en sista växel. ;) Men nä nu är det lov så då behöver vi inte tänka på skolan! :) 


Jag ska nog fixa naglarna idag inför helgen, men det blir nog bara grunden idag, så gör jag finishen på det hela imorgon, så det inte slits för mycket :) 


Hoppas ni får en trevlig dag! :) 


 

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards