sandrislindvall

Alla inlägg den 23 mars 2016

Av Sandra Lindvall - 23 mars 2016 18:51

Som jag sa, så skulle jag göra ett försök till att göra vaniljbullar. Det gick faktiskt ganska bra, ingen har spruckit, och jag fick ihop alla :) Stod dock i receptet att det skulle bli ca 20 st om man gjorde dem ca 9 cm i diameter (runda). Det gjorde jag, och fick 32 stycken! :D 

 


Inatt vill min syster sova på mitt rum, så det ska hon få göra :) 

Blir nog inte mer bloggande idag, men vi hörs imorgon :) Ha en trevlig kväll <3

Av Sandra Lindvall - 23 mars 2016 14:45











Här kommer lite fler tips på fina outfits :) (ursäkta kvalitén på en del av bilderna)


En stickad tröja, och en vit stilren kjol passar till det mesta. Det är fint att ha på kalas, och fungerar utmärkt att ha i skolan :) 

Gör någon snygg frisyr, eller ha håret utsläppt med kanske en fin klämma, eller blomkrans i håret allt efter vad man ska ha det till :)

 


En röd linne-blus med ett par vita jeans är en fräck outfit till en dag på stan med vännerna, eller på ett släktkalas :)

 


En rutig blus i ganska ljusa färger med ett par vita jeans är en fin och diskret outfit som är ganska stilren :) 

 


Ett linne i spets med ett par vita jeans är en somrig och härlig outfit :)

Man kan kombinera med något utstickande armband, och ett par snygga sommarskor :)

 


Vita jeans, och en ljus kavaj tillsammans med ett enfärgat linne/tubtröja i en utstickande färg ger en härlig look :)

 


En ljus skjorta med vita jeans är en snygg men enkel outfit till skolan eller en dag på stan :)

 


En svart klänning med lite paljetter är den perfekta klänningen till speciella tillfällen :)

Finns sen en hel del snygga koftor och enkla jackor som är jättesnyggt till. Fina accesoarer är alltid fint till :)

 


En ljus kavaj, snygga örhängen, i mitt fall clips, och en snygg sminkning gör outfiten komplett :)

 


En jättesnygg sommaroutfit gör man enkelt med ett linne i spets, jag älskar när det bara är en arm, med ett par svarta shorts till. 

Ett par snygga sommarskor till och utsläppt hår gör det ännu snyggare :)

 


Ljusa shorts, med ett linne i en jordnära och ljus färg tillsammans med en mörk kofta ger en somrig och jordnära outfit :)

 


En lös, tunn, svart tröja tillsammans med ett par vita jeans är en jättesnygg outfit till en utekväll med vännerna, eller släktkalas :)


 


Svarta shorts med ett ljusgrått linne är alltid en snygg och enkel outfit till sommarens vardagar :)

 



Det var vad jag hade att komma med :) 

Hoppas ni blev lite inspirerade att hitta nya outfits, till våren och sommaren :)



Av Sandra Lindvall - 23 mars 2016 12:45

Från förskolan till 6an var varje dag en plåga. Jag och min enda kompis var mobbade av i stort sett hela klassen. Vi blev tvugna att hålla oss i de avlägsna delarna av skolområdet på rasterna för att undvika de andra, eller så höll vi oss i närheten av rastvakterna. I klassrummet var vi de tysta som inte vågade säga ett ord. Sa jag något fel blev jag utskrattad och retad för det retsen av dagen. Gjorde jag något fel blev jag retad för det. Jag blev t.o.m retad för mitt stora intresse för hästar och ridning. 

Så redan från början i skolan har jag varit rädd för att göra fel, rädd för att stå inför hela klassen. Lågstadiet var jag och min kompis lite för unga för att kunna förstå vad det var vi blev utsatta för, men i fjärde klass började det gå upp för mig vad som hände och vad de gjorde mot oss. Jag grät varje kväll för jag ville inte gå till skolan, VILLE INTE. Varje morgon mådde jag dåligt och grät då också. Jag vågade inte längre ha på mig vad som helst, utan ansträngde mig för att ha vårdat hår, något nagellack på naglarna, jeans och snygga tröjor. Men det spelade ingen roll, det blev bara värre med tiden. Så fort mina föräldrar hade försökt prata med skolan, och skolan sen pratat med de som höll på, blev jag mobbad för att jag gick och skvallrade för mina föräldrar. Till slut slutade jag säga till, men jag fortsatte må dåligt över skolan. Varje dag var en kamp om överlevnad. Jag kunde aldrig se något slut. Jag gick hela dagarna med en "mask" som gjorde att det skulle se ut som att jag inte tog åt mig vad mobbarna gjorde, och som inte skulle visa någon hur jag kände. Ett tag funderade jag på att sluta rida, för att minska mobbningen, men insåg att det inte skulle hjälpa. 

Som tur var hade jag min kompis "Jojo", som var i samma situation som jag. (vi gick i samma klass). 


Men efter vad som kändes som en hel livstid var 6an slut, och högstadiet började. Det blev som en nystart, med ny skola, nya lärare och nya klasskompisar. Mobbningen upphörde i klassrummet. Men ute på rasterna fick jag fortfarande se upp. Jag kunde inte gå själv på skolan utan mina vänner ifall jag skulle möta de från min gamla klass.

I 8an slog de två tyska-klasserna ihop till en stor, och där började det igen med att jag inte vågade säga något i klassrummet. Min lärare förstod mig väldigt bra och tvingade mig aldrig till något. Samma var för min kompis, vi höll alltid ihop, stöttade varandra och hjälptes åt med läxorna då vi inte alltid kunde fokusera i klassummet. 


På högstadiet var mobbningen inget stort problem, förutom på tyskalektionerna då. Problemet för mig på högstadiet var att alla känslor jag hade dolt i låg och mellanstadiet "kom ifatt mig". Jag började må dåligt psykiskt, och i 8an blev betygspressen större, och en del tragiska saker hände i både 7an och 8an. Det brast för mig, jag kunde inte dölja något längre. Jag orkade inte kämpa emot. Nu orkade jag inte gå till skolan för jag mådde psykiskt dåligt. Det resulterade i att jag började slarva med maten, hoppade över frukosten, för att kunna sova längre, åt mindre på lunchen för att hinna plugga, och åt lite på kvällen för att kunna lägga mig snabbt. Till slut åt jag nästan ingenting, och var jämt deprimerad och hade ångest och kände mig stressad. Tack vare mina underbara vänner orkade jag kämpa mig igenom varje dag. Sommarlovet mellan 8an och 9an återhämtade jag mig ganska bra, började äta igen och blev "lugn" igen och började få ro psykiskt. Men efter sommarlovet dröjde det inte länge innan jag var tillbaka i den onda cirkeln. Samma sak igen, slarv med maten och jämt kände jag stress och riktig ångest. Hade ofta huvudvärk, och mådde allmänt dåligt. 


Jag lyckades ta mig igenom grundskolan, men allt som har hänt har satt sina spår djupt inom mig. Fortfarande har jag inte återhämtat mig efter allt som hänt. Jag får lätt ångest, får en del panikattacker, just nu i perioder har jag svårt att äta mycket, speciellt perioder med mycket stress. Jag är ofta nedstämd, deppig och vissa dagar känns det som om alla världens färger är borta. 

Jag är väldigt glad att jag höll fast vid ridningen i låg och mellanstadiet trots jag var retad för det. Idag är jag en stolt ryttare och kan gå var som helt ridklädd. 

 

Ni som orkat läsa igenom hela den här långa texten-tack! Jag är INTE ute efter uppmärksamhet med den här texten, utan jag vill bara att ni ska veta att man ska hålla fast vid sina drömmar och inte bry sig om vad andra tycker! <3

What doesn't kill you makes you stronger!! 

 

Av Sandra Lindvall - 23 mars 2016 11:30

Jag fick en "kick" att testa göra kladdkaka i mikrovågsugnen. Tänkte dela med mig av hur man gör, för det var väldigt enkelt! :) hade inte möjlighet att fota steg-för-steg men har bild på hur den blev när den var klar :) 


Ingredienser: 

  • 100 g smör
  • 2 ägg
  • 1 msk vaniljsocker
  • 2 dl vetemjöl
  • 3 dl socker
  • 0,5 dl cacao
  1. Smält smöret
  2. Blanda alla ingredienser i en plastskål (vänta med smöret)
  3. Häll i smöret och blanda ordentligt
  4. Häll smeten på en tallrik. OBS: Fyll inte tallriken helt!
  5. In i mikron i 5 minuter
  6. KLART! :) Låt svalna lite innan servering :)

Jag fyllde tallriken för mycket så kunde inte köra klart den i mikron, men det gick ändå ;) Så här blev resultatet när jag mikrade den i ca 2½ min :) 

 

Av Sandra Lindvall - 23 mars 2016 10:15

Eftersom jag inte ska iväg idag eller göra något speciellt så valde jag en cozy-outfit idag. En grå långärmad tröja från Cubus med texten: "Never Give Up"! Till det har jag ett par lite lätt fodrade mjuka tights som ser ut som jeans. :) 

Perfekt att ha hemma då det är "avslappnande" kläder som är mjuka och sköna att ha på sig. 

 

Av Sandra Lindvall - 23 mars 2016 09:39

Ja, min lillasyster och jag är själva hemma, och hon ville inte vara vaken själv så hon väckte mig. Aja, var ändå en helt okej tid att vakna, även om det hade varit skönt att sova lite längre. 

Min syster har en kompis hemma, så jag placerade mig framför TV:n med datorn. Jag kollar på Scooby-Doo filmer som vi spelat in på tv-boxen. :) Det är väldigt skönt att vi kan spela in tv-program och sen se dem när vi vill och hur många gånger vi vill. :) 

Jag ska göra vaniljbullar i eftermiddag har jag bestämt, haha. Får se hur det går. Ska ju göra vaniljkräm på pulver (ja att göra egen orkar jag inte :P ), så gäller att läsa ordentligt i recepten :) Vaniljbullar är så galet gott men lite pilligt att göra. Men men, jag får ha lite tålamod. :) 


Hoppas ni får en trevlig dag så hörs vi senare under dagen :) 

 

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards