sandrislindvall

Alla inlägg den 22 mars 2016

Av Sandra Lindvall - 22 mars 2016 21:15

Imorgon har jag absolut inget planerat att göra. Jag behöver inte ens städa rummet, eller gå igenom kläder. Har inte tänkt rida heller. 

Ska först och främst sova läänge imorgon igen! :) 

Sen ska jag kanske-om jag orkar, baka något, eller fixa naglarna lite :) 

Har nog också tänkt kolla igenom mina spotify-listor, är en del spellistor jag inte lyssnar på. Hehe :) 


Självklart kommer jag blogga lite också imorgon :) 


Ja, det blir alltså ännu en lat-dag! Kan ju hända att jag får för mig att ge mig ut på en joggingtur eller power-walk men tror mina knän och fotleder kommer uppskatta om jag tar det lite lugnt ;) 


Jag får se när jag går och lägger mig, men jag tror det blir vid 1 inatt. ;) 


Men hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll, och en god natt så hörs vi imorgon :) 

 

Av Sandra Lindvall - 22 mars 2016 20:30

Som jag skrev innan var det hoppträning idag!! :D Jag fick Romanoff idag, vilket jag blev jätteglad över!!! Älskar den hästen och han är så rolig att rida! :)

Vi hoppade en bana med olika linjer, och avslutade passet med att hoppa en S-linje. (se bild nedan, det vi hoppade så var hindret på mitten är mer snett vinklat för att göra det enklare, men principen är detsamma). 

Romanoff hoppade jättefint idag, jag kände att jag korrigerade och red honom ordentligt och både han och jag var fokuserade och aktiva! Gick så himla bra idag-är så otroligt nöjd! :D :D 

 

Känslan efter ett riktigt bra ridpass är helt obeskrivlig!! Man blir så glad att man int evet vart man ska ta vägen med all lycka! Det känns som man kan lysa upp hela världen! :D Det är värt alla timmar man lagt ner på att träna på alla grunder, och verkligen få till det! :D 


Bilden är från förra sommaren, det är jag & Romanoff <3 

(Jag har alltid ridstövlar eller shortchaps men stövlarna hade gått sönder och även shortchapsen) ;)

 





Av Sandra Lindvall - 22 mars 2016 15:00

Idag är en sån dag jag verkligen inte orkar göra något! Jag kollade på youtube till klockan var nästan 2 inatt innan jag bestämde mig för att sova... hehe. 11 kom pappa in och upptäckte förvånadsvärt nog att jag fortfarande sov. Halv tolv orkade jag pallra mig upp ur sängen, men via köket gick jag till TV:n och la i filmen Insurgent! Älskar den! :D 

Har knaprat på nachos och tacochips, är så gott att gå och hämta dem i skafferiet när amn är sugen på något att tugga på. 


Vi ska köra till stallet om typ 1½ timme. Har en känsla av att jag kommer få tillbaka Rovena idag, men jag och hon passar inte riktigt tillsammas, hehe. Hon är en jättefin häst med mycket vilja, men hon har för brottom och haha jag hänger inte riktigt med. Jag känner inte att vi kommer överens och trivs inte så bra ihop upplever jag det som. Det är inte min typ av häst. Menmen. Just nu vill jag helst stanna kvar i mina myskläder och hålla fast vid "relationen" med TV:n, men sen när jag väl kommer till stallet så vill jag inget hellre än vara där ;)

Vi måste iallafall skynda oss hem från träningen idag, då pappas bil fått punktering. Så ska försöka se om någon kan ta hand om min häst efter träningen så vi kan komma hem så pappa kan ta bilen. 


Jag har inga fler planer för dagen, ville egentligen bakat idag, men lata jag orkade inte ;) 
Ska nog fortsätta kolla på youtube eller se en film ikväll. :) Får se om jag orkar blogga ikväll, men annars så hörs vi imorgon :) 


 

Av Sandra Lindvall - 22 mars 2016 14:00

Jo, jag hade ett "break" från bloggandet då jag inte hade energi att blogga. Jag skrev för någon dag sen varför det blev så. Nu tänkte jag berätta vad som händer inuti mig, och hur jag hanterar det. Det är svårt att sätta ord på det så ni får ursäkta att det kanske inte är det tydligaste att förstå. En del kommer bli chockade, medan vissa känner redan till den här vardaglig "kampen".


Varje dag har jag ångest, och händer det något som förstärker det kan det utlösa en panikattack. Det kan vara stress inför ett prov, rädsla om jag ska till t.ex vårdcentralen eller liknande. (För er som inte vet har jag stark rädsla för såna platser). Det kan vara för mycket press och för höga krav, och det kan vara att någon skäller ut mig i onödan. För mig är panikattackerna hemska. De varar allt mellan några minuter upp mot kanske en timme. Det som händer när jag får en panikattack är att först känner jag mig tom på energi. Sen från ingenstans börjar jag andas häftigare och få huvudvärk, det kan även svartna för ögonen. Sen blir jag yr, och kan börja hyperventilera. Tårarna börjar rinna och jag får verkligen panik blandat med stark ångest. Eftersom jag tappar kontrollen vid panikattackerna blir jag ännu mer rädd och stressad vilket leder till att de blir värre. 

Jag har fortfarande inte kommit fram till vad jag ska göra när jag får en attack. Men jag brukar sätta mig någonstans för det känns som jag ska svimma. Jag måste fokusera på att andas och ta det lugnt. 


Jag gillar inte alltid hur jag ser ut. Jag vet att jag inte är tjock, men det känns så ibland. Det kommer oftast i perioder, och då har jag ångest över det. Värst är det särskilt nu på våren och sommaren. 

Jag äter väldigt lite, eller ingenting under kanske en vecka för jag mår så dåligt över det. Men det är inte ovanligt att jag slutar äta för att jag mår så dåligt över annat. 


Jag är rädd att förlora kontrollen över allt. Jag vill ha kontroll över mitt utseende, jag vill känna att jag kan kontrollera mitt psyke, men det är så gott som omöjligt att göra. 


Just nu så är mitt liv väldigt komplicerat och jobbigt. Jag kan knappt få fram ord på vad som händer. Men personer i min omgivning är svårt sjuka och mår inte bra, det är spänt hemma, hästar jag älskat har fått avlivas, och det har blivit så mycket negativt att ta in på en och samma gång, och det har lett till att jag inte alls mår bra. 


Det är få personer som kan se om jag mår dåligt. För jag döljer det oftast. Bara genom att le och se glad ut, sträcka lite på mig och låtsas allt är bra, övertygar jag de flesta om att jag mår bra. Men bakom masken är jag totalt förstörd. Jag har som sagt döljt mina känslor sen 1an i grundskolan, men sen 8an har det blivit svårare för mig då det blivit för mycket jag dolt. Jag har fått ångest och panikattacker, och har påbörjat någon form av ätstörning som brukar komma i perioder. Den finns där hela tiden, men emellanåt kan jag kontrollera den. Men till slut orkar jag inte kämpa emot längre och "faller ner" igen. 


Jag vet att för en person som aldrig känt såhär är det svårt att förstå hur man mår och reagerar som man gör. Alla reagerar olika på sånt. Det här är hur jag reagerar, och agerar. Det kan låta rätt "fånigt", och kanske att det är påhittat-att man inte kan känna såhär för de orsakerna. Men det här är jag-det är så jag känner, och mår. Det är väldigt jobbigt. 


"Conceal, don't feel, don't let them know" ~ Frozen - Let it go

"It feels like I am lost" ~Sebastian Krantz - Be without you

 

När det blir lite korta uppehåll från bloggandet är det säkert för att jag mår så dåligt, så nu vet ni hur jag mår. Det går sällan en enda dag utan att jag mår det minsta dåligt inombords. Det syns inte alltid på utsidan, hur det känns på insidan. <3

 

 

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards