sandrislindvall

Alla inlägg den 21 mars 2016

Av Sandra Lindvall - 21 mars 2016 23:45

Som jag skrev innan red jag Viggo idag. Det gick helt okej, men han kom på att han kan tvärt byta håll och överraska mig med det och han trodde väl att jag skulle ramla av-men icke det icke. Så lättlurad är jag inte. Han var väldigt pigg i galoppfattningarna och drog iväg. 

Inte nog med det så har han börjat tugga på bettet - vilket han inte gjort innan så det måste vi vänja honom av med. 

Att han var lite busig och tramsig idag beror nog på träningsvärk från söndagens hårda dressyrpass. Dessutom så är han unghäst, så det är okej att ibland inte vara på topp. Så blev lite enklare grundridning idag utan sidvärtsrörelser. Han orkade inte med det kände jag och jag orkade inte bråka med honom heller så blev lite mindre jobbigt för honom idag. 


Sen efter Viggo åkte jag direkt till Viarp. Jag och pappa skulle rida igen i sista gruppen idag för My - den börjar 20:10 och vi red en timme så blev sent idag. Jag red en av de nya hästarna - Roland. En 8-årig valack som är "gråfläckig". Han kan inte så mycket, men han hoppade jättefint idag! Var första gången jag hoppade honom och tyckte väldigt mycket om hans hoppteknik :) 

Pappa red en brun häst som heter Altius. Det gick väldigt bra för dem också idag! Alla var jätteduktiga och kämpade på! :) 


Imorgon är det tisdag vilket innebär att jag har hoppträning på kvällen! :) Just nu orkar jag inte tänka på att rida ens, är såå trött!! Godnatt allihop, sov gott <3


Bilden är tagen med min iPhone 5C, helt oredigerad. Det är Svalövssjön vid solnedgång <3

 

Av Sandra Lindvall - 21 mars 2016 23:15

Idag är/har det varit rocka-socka vilket är till för att visa att olika är bra, att man ska få bli accepterad som man är. Oavsett om man har en funktionsnedsättning, fysisk eller psykisk sjukdom, är mörk eller ljus så är alla lika mycket värda. 

Dagens samhälle går inte riktigt till så, har man en funktionsnedsättning kan du inte göra allt som andra kan, och man kan få det svårare att få sitt drömjobb. Du blir kategoriserad om du är ljushyad eller mörkhyad, och förutsättningarna blir utefter det för hur du kan få jobb och klara dig. Ja, man blir t.o.m dömd efter sitt utseende, form och klädstil.


Jag undrar vad som har hänt.. VAKNA UPP!! Se verklighen i vitögat, inse hur vi behandlar våra medmänniskor. ALLA är lika mycket värda, oavsett vad. Har man udda kläder-är det bara ccolt. Jag beundrar de människor som vågar stå för sig själv, ha de kläder de vill, och är stolta över sig själv, sitt utseende och ev. sina "svagheter" som de omvandlar till positiv kraft. 


Det är dax att gå vidare, och börja acceptera varandra, acceptera att vi alla är olika och det är inget vi kan påverka. Det blir inte bättre av att vi trakaserar och trycker ner varandras svagheter och olikheter. Våga vara er själva, va stolta över er själva och hur ni är som personer! Låt ingen trycka ner er för vad ni står för och älskar. Våga vara annorlunda, trots det kan vara svårt ibland.  

Av Sandra Lindvall - 21 mars 2016 13:15

Jag och min syster har varit ensamma hemma några timmar idag, så då har vi passat på att kolla igenom våra garderober och provat outfits inför våren och sommaren. Vi orkade inte gå igenom allt, men det blev en del nya outfits! 


De här outfitsen är väldigt snygga och passar till det mesta, allt från kalas till middag och om man ska ner på stan :) 

Jag älskar de här! :) 


               

Av Sandra Lindvall - 21 mars 2016 12:00

Hejhej!! Idag är det mycket häst på schemat! Ska ut till Viggo vid halv 3, och därefter ska jag rida på Viarp ikväll vid 8, så är hemma igen vid 10 ikväll. Kanske kan ordna så det blir lite bilder från träningen med Viggo idag-vi får se :)


Jag tänkte egentligen ta med honom till Viarp imorgon på hoppträningen, men just nu är det oklart om vi kan få med honom. Men ja, går det inte så gör det inte så mycket :) Finns ju fler gånger jag kan ta med honom :) 


 

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards