sandrislindvall

Alla inlägg den 5 mars 2016

Av Sandra Lindvall - 5 mars 2016 16:00

Idag är det ju lördag, och det är andra chasen i Melodifestivalen! :D 


Jag blev besviken när SMILO åkte ut, då jag tyckte om hans låt, men aja, finns ju fler bra låtar som är kvar i tävlingen! 

Mina favoriter från det här årets Mello är: 

  • SMILO - Weight of the world
  • Frans - If I were sorry
  • Lisa Ajax - My heart wants me dead
  • Oscar Zia - Human
  • Panetoz  - Håll om mig hårt
  • Isa - I will wait
  • Wiktoria - Save me
  • David Lindgren - We are your tomorrow

Finns fler låtar jag gillade, men inte tyckte var bäst också. 

(OBS: Det här är vad JAG tycker, och jag accepterar att alla gillar olika!)


Alla i min familj använder appen "Melodifestivalen" för att rösta! I år har appen (för oss) fungerat bättre än förra året, då hade de lite strul med appen ;) 

Av Sandra Lindvall - 5 mars 2016 12:30

Igår red jag fina Morris! Lite finslipning inför dressyrtävlingen imorgon! Jag hoppas verkligen att han inte dummar sig i galoppfattningarna som han gjorde lite igår.. hehe ;) 

Vi ska rida LC:2 programmet! 

Min pappa ska faktiskt också tävla imorgon! Han ska tävla en häst som heter Pablo! Han har ridit Pablo sen han kom ungefär så de är väldigt samspelta. De ska också rida LC:2, men jag rider i ponnyklassen ;) 


En del tycker dressyr är tråkigt, jag förstår inte hur dressyr kan vara tråkigt? Det är lixom grunden till all ridning. Man kan inte hoppa en bana bra utan att ha tränat dressyr, för dressyr är allt du gör innan hindren, mellan hindren... ja allt utom själva hoppet. 


Jag älskar dressyr, det är så häftigt att känna när allt  bara "klickar" och det verkligen går bra och du får en häst på 5-600 kg att lyda din minsta vink! :D 

Jo, jag älskar att hoppa occså-självklart! :) 

Men för mig är det viktigt att jag sitter på en häst som jag trivs med för att det ska bli den här speciella känslan :D 


Inte världens bästa kvalité på bilden tyvärr, men det här är iallafall Morris som jag ska tävla med imorgon! :D 

 

Av Sandra Lindvall - 5 mars 2016 11:15

Hejhej!
Jag vaknade 06:50 i morse! Min hjärna har ställt in sig på att det är dax att vakna då! Sjukt att jag vaknade så tidigt när jag la mig strax efter 12 inatt.. Haha, så jag tänkte ju att "nä jag får sova en stund till", så sen vaknade jag 10, lite sent egentligen men det gör inte så mycket att jag sover ut en dag, för imorgon är det upp tidigt. 

Jag är själv hemma för mamma och pappa är på min systers skola då det är Skolans Dag där idag. Haha jag slapp följa med :D 

Så jag har städat på rummet lite. Ska dammsuga när mamma & pappa kommer hem. (Kan säga som så att jag inte riktigt kommit på hur vår dammsugare fungerar än, hahaha... :P ) 


Lite planer för dagen då, jag har tänkt vara hemma idag, vila upp mig inför tävlingen imorgon (ska berätta mer om den senare idag i ett annat inlägg har jag tänkt), ska eventuellt ut och gå en runda, ska fixa lite inför tävlingen, har även tänkt sätta i en hårinpackning idag i håret! :) 


Hoppas ni får en jättebra helg! :D 


Bjuder på en lite häftig bild på mig och Altius-en häst på Viarp! :) 

 

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards