sandrislindvall

Alla inlägg den 25 februari 2016

Av Sandra Lindvall - 25 februari 2016 22:15

Idag gick jag och min syster upp 8, för att åka till Emporia! :D 

Jag skulle handla till min fina vän som fyller år snart, och sen ville vi ha lite kvalitétstid nu när jag är ledig och är hemma för en gångs skull. ;) 


Vi åt lunch på Jensen's som vanligt! Lunchbiff med tunna fries och béa = bäst! :) 


Jag hitttade väldigt mycket som jag vill ha i min garderob nu till våren och sommaren, men jag väntar med att köpa det ett litet tag till, för att jag har lite annat jag behöver men vill först sortera ut mina gamla kläder för att se hur mycket jag behöver. Men jag hittade de här jättefina jeansen på Kappahl! Riktigt somriga och fina! 


Jag vill satsa på ganska naturliga färger, inte för skrikiga men något som sticker ut är alltid snyggt! Sen gillar jag somriga färger, så de här vill jag ha! :) Dock har jag svårt att hitta jeans så hoppas verkligen de passar! :) 

 


När vi skulle fika sen blev det lite kaos kan man nog säga. Vi åkte ner till nedersta plan för att ta en smoothie på Naked Juice Bar, men de tog endast emot kontanter idag då kortmaskinen var trasig :( Så Therese köpte en smoothie för sina pengar, och sen åkte vi upp igen till entréplan så jag kunde köpa en frapino på Espresso House! Jag testade deras nya frapino med Blåbär & Vattenmelon!! Var helt klart 2DIE4!! :D Helt In-Love med den och kan rekomendera att testa den! :) 

 


Av Sandra Lindvall - 25 februari 2016 21:03

Hej igen! :D 
Förlåt för lite halvtaskig uppdatering de senaste dagarna, men det är så att jag har varit på semester, och ville inte riktigt publicera på bloggen att vi var bortresta några dagar. 


Vi åkte till Lalandia i Billund (Danmark) på morgonen i söndags. 08:03 för att vara exakt åkte vi hemifrån. 4 timmars biltur ner till Billund! Jag blir ju lätt åksjuk så jag tog som vanligt åksjukstablett. Jag får biverkning att jag blir jättetrött så jag sov hela vägen dit!  De dyra kostnaderna för surf, sms, mms etc. i Danmark var ändrat så priset var som i Sverige (iallafall var det så för mig :P ), så jag kunde ha lite koll på vad som hände här hemma, och ha lite kontakt med mina vänner. :) Vi var på Lalandia runt 12 och efter lunch gick vi in och badade! :D Jätteroligt! :D Det blev buffé på Resturang "Bambino"! Där finns allt från olika förrätter, en massa olika sorters huvudrätt att själv kombinera och såklart efterrättsbuffé med glass, panna cotta, tiramisu, frukt, mjukglass... ja helt enkelt paradiset. :D <3


I måndags åt vi kvällsmat på "Bone´s" resturang med amerikansk inspiration! Vi åt BBQ revbensspjäll med pommes och jag valde béasås! Sååå otroligt gott!!! På kvällen åt vi kaka i stugan (hur sjutton tänkte vi när vi köpte kaka till kvällen?! Man var ju proppmätt...!)


Ja det var bad hela dagarna, förutom i måndags så åt vi på "Bambino" varje kväll! Är jättenöjd med semestern! :D


I tisdags bestämde jag mig för att slå mitt rekord i att äta glasskulor! För att slå mitt förra rekord var jag tvungen att äta 12 (!!!) kulor glass, och jag klarade det! :D Men tror inte jag ska ge mig på att äta 13 kulor glass nästa gång... :P


Jag är lite känslig mot gummi, tror det är typ latex då jag reagerar på ballonger. Så satt vi i gummidäck i "strömmen"  och jag tror det är därifrån jag fick mina utslag på armarna. 

Men efter att ha badat i 4 dagar kliar det överallt och man är rödprickig lite här och var :P 


Här kommer lite bilder, fotade tyvärr inte inne på badet då jag inte ville ha mobilen där inne ;) Men om ni vill se fler bilder eller videor så sök på google/youtube på "Lalandia Billund" :) 


Revbensspjäll marinerade med BBQ, pommes, Bèa och ketchup! :D 

 


Crossiant med chokladfyllning :) 

 


Wienerbröd med syltfyllning :) (Pappa och min syster tog det) 

 


Glassbuffé till efterrätt :) 

 


Någon citron/ananasfromagé till efterrätt

 


Frukt med chokladkulor :) 

 


Panna-Cotta med blåbär ;) 

 


Resultatet av att bada i 4 dagar, och sitta i gummidäck... :/ 

   

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards