sandrislindvall

Alla inlägg den 18 februari 2016

Av Sandra Lindvall - 18 februari 2016 20:30

För bara typ en vecka sen eller så, var det runt 7-8 plusgrader och man började känna att våren var på ingång... Men nää, den här veckan har det varit minusgrader, och i morse var det till och med snö!! Lixom vad hände med att våren är på G??.. 

Jag personligen gillar inte minusgrader och snö av några anledningar... 

  1. Det är kallt!! 
  2. Det är halt
  3. Man måste ta på sig flera lager kläder för att inte frysa ihjäl, både i stallet och på morgonen
  4. Det blir ingen ordentlig ridning i paddocken
  5. Förseningar med bussar och tåg, även inställda tåg och ibland även bussar
  6. Igensnöade vägar

Haha miss negativ här ja :P Men jag kan hålla med om att det är fint med snö så länge det inte är snöstorm, och det är även mysigt. Men vid mitten av februari vill jag att våren ska börja smyga sig fram.. ;) 


Take me back to summer!! 


 

Av Sandra Lindvall - 18 februari 2016 17:23

Hejehj! Igår orkade jag bara inte blogga, var såå trött när jag kom hem så blev inget inlägg igår.

Igår var jag först i skolan. Var långa dagen igår-gick till 16! Sen väntade jag på skolan i en halvtimme på Sanna då jag skulle rida Viggo. På väg till stallet körde vi in om Gantofta för att hämta Moa så hon också kunde rida lite! :) Moa skulle rida Ackapella (Shettisen), och jag skulle rida Viggo. Jag hade fixat en ny borste till Viggo-haha en chockrosa borste från Hööks! Väldigt bra att borsta med då den är mjuk och de långa stråna viker sig lätt så man kommer åt överallt. Dock tar den inte bort intorkad lera så bra, men det är en bra borste till borstning 2 ;)

Vi gjorde i ordning hästarna, sadlade och gick ut i paddocken. Det var klar himmel och solen höll på att gå ner, dock blåste det lite och var lite kallt men det gjorde inte så mycket ;) 

Viggo var pigg men han tog det lugnt då underlaget var hårt. Vi jobbade med trav till halt mellan bommar. Så först trava över första bommen, sen halt från trav, och sen skritta över den andra bommen. Sen red vi över bommarna i galopp. Gick ganska bra och han galopperade fint över! :D Vi red i en halvtimme, sen var både jag & Moa kalla. Sanna frös också då hon stod på marken på ridbanan. ;) Jag kom hem halv 8 och då åt jag, och sen kollade jag lite på Sveriges mästerkock, och sen gick jag & la mig vid 9 ;) 


Idag har jag "bara" varit i skolan. Min hjärna är helt slut så måste anstränga mig emellanåt för att inte bli på dåligt humör, ska bli såå skönt med lov nu!! :D Bara imorgon också, sen är det lov! :D Tagga, tagga, tagga!!! :D :D :D 

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards