sandrislindvall

Alla inlägg den 13 februari 2016

Av Sandra Lindvall - 13 februari 2016 17:15

Idag var det årsmöte på ridklubben, jag hann inte dit tyvärr då jag hade ridit Viggo och bussen var sen. 

Men pappa som sitter med i styrelsen var där! När han kom hem hade han med sig en pokal som jag fått! 

Fick det förra året också, för bästa resultat 2014 på lektionsponny, så andra året i rad nu!! Kunde inte avslutat dressyrtävlandet på ponny bättre!! Som mina planer ser ut nu, så kommer jag tävla Viggo i dressyr nu, men skulle jag inte kunna ha honom på någon dressyrtävling så kan det ju bli att jag tävlar lektionsponny! :) 


Är självklart jätteglad, och taggar nu för 2016's tävlingar och utmaningar!! :D 


Man ser inte texten så bra tyvärr men jag citerar! (LR = LektionsRyttare) 

"Bästa DressyrResultat LR Ponny Vkrk 2015"! :D 

 

Av Sandra Lindvall - 13 februari 2016 16:15

Jag var så baksugen när jag kom hem, så jag bestämde mig för att baka! Blev chokladmuffins! :D 

Tänkte dela med mig av receptet på muffinsen!! 

Jag vill ha mina chokladmuffins lite "kladdiga", så håller de längre och blir inte torra. 


Chokladmuffins, ca 15 st

(Ugnstemperatur: 200 grader C, varmluft 175 grader C)


Ingredienser 

100 g margarin, eller smör

2 ägg

2½ dl socker

1½ tsk vanillinsocker

1 krm salt

4 msk kakao

2 dl vetemjöl

½ tsk bakpulver


  1. Sätt på ugnen
  2. Ställ veckade pappersformar i en lång-panna eller på en plåt
  3. Smält matfettet och låt det svalna
  4. Vispa ägg och socker pösigt
  5. Sikta ner mjölet och kakaon
  6. Tillsätt de övriga ingredienserna
  7. Blanda till sist i matfettet
  8. Fördela smeten i formarna. Fyll dem inte till mer än 3/4. (Jag fyller mina till hälften ungefär)
  9. Grädda mitt i ugnen ca 10 min. Jag ställer klockan på 8 min och tar ut dem innan stickan blir torr, så blir de lite kladdiga. De kan sjunka ihop men gör absolut ingenting att de gör det! 

 

 

Ikväll blir det mys med familjen, vi ska se Melodifestivalen, och äta chips. De ska ha godis också men jag äter inte godis längre, så jag har fått choklad! (För jag räknar inte choklad som godis!) :) 

Hoppas ni får en trevlig kväll! :D <3

 

 


Av Sandra Lindvall - 13 februari 2016 15:00

Jag gick upp halv 9 i morse för att åka till Viggo och rida! Det var snö och minus 4 grader när jag gick hemifrån. När jag kom till Viggo (han står i Frillestad) var det typ ingen snö alls, och det var 0-gradigt ute. Solen sken och det var nästan helt vindstilla!! Underbart väder! 
Jag och Sanna började borsta Viggo och Vicky (Victoria) och göra dem redo för en uteritt. Vicky har börjat fälla sin vinterpäls, så när Sanna var klar med att borsta henne var det fullt med päls runt henne! ;) 

Sanna red barbacka (utan sadel) på Vicky, medan jag hade sadel på Viggo. Vi red ut först på gräs-stigen bakom stallet och över den lilla ån, och sen när vi kom fram till vägen så red vi ut på vägen istället för att bara korsa vägen och fortsätta på gräs-stigen på andra sidan. Det var första gången jag red på vägen med Viggo, och han skötte sig jättebra! Det kom några bilar men han brydde sig inte så mycket om dem. 

Viggo var väldigt pigg idag så han skrittade mycket fortare än vad Vicky gjorde, så det blev att jag & Viggo red först! 

När vi sen vände hemåt, och kommit tillbaka till gräs-stigen mot stallet galopperade jag & Viggo! :D Vi vände tillbaka och galopperade mot Sanna & Vicky, och sen tog vi en runda till i galopp innan vi skrittade hem! :D Viggo njöt av att få sträcka ut och galoppera! :D Hans öron var spetsade och han var riktigt pigg och glad.

Han taktade (småtravade) sen sista biten hem :D Älskade häst! :D


   

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards