sandrislindvall

Alla inlägg den 11 februari 2016

Av Sandra Lindvall - 11 februari 2016 17:45

Den här veckan har allt inom ridningen bara flytit på! :D 


I måndags var det hoppträning på skolan! Jag fick rida fina Gunvald (ja hästarna på skolan har lite ovanliga namn). Vi hoppade upp till 1.05 m oxer! :D Duktiga Gunvald! :D Riktigt roligt att jag kan ägna mig åt mitt stora intresse på skoltid, och utvecklas och få bra hjälp med min ridning! :D 


I tisdags red jag Rovena på Viarp på hoppträningen för My Lundkvist! Tredje gången jag red henne, och äntligen hade jag kontroll på henne!! Jag fick en så bra känsla och hittade verkligen hur jag skulle rida henne på bästa sätt!! Hon hoppade jättefint och "väntade" på mig! :D Riktigt bra känsla! :) 


I onsdags red jag först på skolan. Jag fick rida en häst som heter A-man! Blev ett riktigt roligt dressyrpass! Jag vill gärna "plocka" lite med tygeln när jag rider och vara lite kvick & mjuk i handen vilket A-man trivs med och behöver! På A-man får jag verkligen träna på att sitta rätt i sadeln vilket jag är petnoga med att jag gör då jag vill utvecklas och ta min ridning till en ny nivå! :D Kändes så bra! :D

Efter ett besök på Väla (köpte inget mer än en liten grej till min lillasyster), åkte jag till Viggo för att rida honom! Men när jag kom till Viggo så var hela hans ben täckta med lera och han var lerig under magen. Så jag kom snabbt fram till att det var bäst att rida barbacka. Så efter en snabb ryktning la vi på ett fleecetäcke och tränsade. Vi skrittade och travade över lite bommar som låg i paddocken. Blev ingen galopp för eftersom det var lerigt så var det ju lite halt och han var pigg. Han hade sån arbetsvilja igår och gick såå fint! Vi tränade på att ta det lugnt mot bommarna och även efteråt då han blir pigg vid hoppning. Vi gjorde halt när han hade båda frambenen på ena sidan av bommen och bakbenen på andra sidan. Vi travade över en bom och gjorde sen halt innan nästa. Han lyssnade så bra på mig! :D Total lycka! :D :D :D

Han är så mjuk att sitta barbacka på! Det enda jag gör är att slappna av och bara sitta på honom. Han är alltid så snäll när jag rider barbacka! Finns inga ord för att beskriva hur mycket han betyder för mig! Älskar honom av hela mitt hjärta!! <3


Imorgon blir det träning för Lotta på ridskolan! Ska bli kul och se vem jag ska rida! Tror jag får Gem :) Hon är fin att rida! ;)

Mina teoribarn ska få träna på att sitta upp och sitta av imorgon, för det behövs kan man väl säga ;) Det börjar bli dax att sitta upp själv nu utan att bli uppslängda :) 

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards