sandrislindvall

Alla inlägg den 18 november 2016

Av Sandra Lindvall - 18 november 2016 21:29

Idag trotsade jag min lilla förkylning och knäskada och åkte till Viarp för att sätta mig upp på en häst igen efter olyckan i söndags. Jag fick lilla Freddie idag igen, och det gick så sjukt bra! :D Han var jätteduktig och väldigt lyhörd!! Jag tror inte jag njutit så mycket av att rida på väldigt länge! :D Det var lite spänt i början men Freddie var helt cool så jag kunde också slappna av. Det brukar vara tvärtom men idag var det faktiskt Freddie som fick mig att slappna av ;)  

Det gjorde såklart ont när jag red, men det gick att genomlida så jag ska nog lyckas klara mig igenom den här skadan också :) 


Har tyvärr ingen bild på Freddie men ska försöka fixa det så ni får se honom. Han är 144 cm hög, vit och jättesöt! :D Han är en välbyggd ponny med ett hjärta av guld <3

Av Sandra Lindvall - 18 november 2016 14:15

Som jag avslöjade tidigare den här veckan så gillar jag verkligen Little Jinder och hennes musik. Det jag gillar mest är att jag känner igen mig så mycket i hennes texter och vad hon förmedlar i låtarna. 

Jag har väl inte haft det så himla enkelt de senaste 5-6 åren och har verkligen mått dåligt, och gör det fortfarande. När jag mår som sämst känner jag mig så ensam, som om jag är denenda som känner som jag gör. Det enda som förstår mig är musik. Speciellt Little Jinders musik. Jag vet inte riktigt hur det kommer sig, men på något sätt känns det som hon vet vad det handlar om och förmedlar med sin musik att det går att leva ändå. 


Det här citatet från låten Luft för dig, känns som jag kan känna igen mig rätt mycket i. Jag bär på ett mörker inom mig, som skrämmer en del av de som känner till det. Ja, vad ska jag mer säga om det här? Jag saknar ord, Little Jinders musik betyder som sagt mycket för mig. <3 


 

Av Sandra Lindvall - 18 november 2016 11:39

Godmorgon (igen), jag somnade snabbt om igen och när klockan var 11 tänkte jag att nu får jag gå upp. Eftersom det är sjuk-tid på året igen så tänkte jag dela med mig av vad jag brukar göra när jag är hemma och lite kring det :) 


Vad gör jag när jag är sjuk då? 

  • Jag brukar sova mycket, vaknar jag och märker att jag inte mår bra försöker jag börja med att försöka somna om. Går det inte så går jag och lägger mig på soffan och lägger i en mysig film.

  • Jag dricker mycket te med honung i, äter vad jag är sugen på. (ja, när jag är sjuk äter jag helst ingenting så jag får äta vad jag vill). Min standard är ju halstabletter och glass. Om jag äter glass man köper i kartong föredrar jag vaniljglass och varma bär till. 

  • Ser till att ta det lugnt ;) (haha okej jag erkänner-jag kan väll inte påstå att rida är att ta det lugnt. Men ja, min regel när jag är sjuk är "om jag kan stå upp utan att bli yr och känner att jag klarar av det så åker jag alltid och rider ändå, trots jag varit hemma från skolan :P kanske inte det smartaste men jag blir rastlös hemma)

Nu tänkte jag komma med lite tips på vad man kan göra när man är sjuk 

  •  Kolla på film. Har man huvudvärk eller är helt utmattad föredrar jag filmer man inte behöver anstränga sig för mycket för att se, till exempel disneyfilmer :) Annars är det ett utmärkt tillfälle att börja kolla på någon spännande serie :) 

  • Rita är skön avkoppling också, kanske inte om man är jättesjuk, men när man börjar känna sig bättre men fortfarande ska stanna hemma så passar det bra :) 
Av Sandra Lindvall - 18 november 2016 06:00

Godmorgon bloggisen. Min klocka ringde som vanlit 5 i morse. Men när jag vaknade insåg jag snabbt att jag hade ont i halsen och huvudvärk, och dessutom ont i mitt knä. Så jag tänkte att jag ligger kvar en stund och ser om det släpper men det gjorde det inte. Så jag gick upp och pratade lite med mamma om hon tyckte jag skulle stanna hemma, och det tyckte hon. Så jag kunde gå och krypa ner under mitt varma täcke igen. 

Lite trist att det skulle bli såhär idag men jag tror det lägger sig snart. 


Jag hoppas det har lagt sig till i eftermiddag så jag kan åka till stallet, för nu är jag riktigt ridsugen. Ska ju ta det lite lugnt i början men rida får jag göra. 

Jag hoppas ni får en fantastisk fredag så hörs vi senare idag. Nu tänkte jag somna om igen, haha :) 


 

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards