sandrislindvall

Alla inlägg den 15 november 2016

Av Sandra Lindvall - 15 november 2016 18:16

Som ni nog vet nu så ramlade jag av hästen i söndags på tävlingen och skadade mitt högra knä. När jag är hemma ska jag ha på is/kyla på. (Se bild längre ner). Jag ska även sova med det, vilket är lite obehagligt men det funkar.


I morse när jag vaknade var knäet väldigt svullet, varmt och det gjorde väldigt ont. Så vi har kommit fram till att jag inte ska rida på ett par dagar. Missade hoppningen på skolan idag tyvärr, och kommer behöva avstå morgondagens dressyrträning med. 

På fredag har jag dressyrträning på ridklubben och min plan just nu är att försöka rida då. Kommer ta det lite lugnt då, men sen kommer jag ha riduppehåll till tisdag nästa vecka så jag känner efter hur det går att rida. 


Det var riktigt tufft att inte rida idag. Jag har nu inte ridit på två dagar och jag börjar redan få ridapstinens. Ja, jag vet att det låter fånigt att redan få det, men jag brinner verkligen för ridsporten och att inte få rida är väldigt jobbigt. 


Jag hoppas ni har haft en bättre dag än vad jag har haft, för min dag har varit en stor utmaning. :) 


 

Av Sandra Lindvall - 15 november 2016 11:45


Jag tänkte nu försöka kortfattat berätta varför det blir dålig uppdatering i långa perioder emellanåt, varför jag ibland får ett "ryck" och är superpeppad på att få igång bloggen, och sen händer inget. 


Jo, jag är en väldigt "känslig" person, vilket innebär att när jag blir glad på riktigt så blir jag riktigt glad. När jag sen blir ledsen eller får dålig kritik, ett bakslag-vad som helst så mår jag dåligt igen. Det kan slå om på en minut, och det skiftar från dag till dag. Jag känner helt enkelt känslorna lite för mycket. Jag har även dåligt självförtroende, vilket gör att jag lätt tar åt mig av sånt jag egentligen inte borde. Jag har också problem med ångest och depression. Jag kan t.ex få ångest om jag inte gör mitt allra bästa hela tiden, om jag inte följer mina egna "regler", då jag är sträng mot mig själv.


För de som aldrig känt så som jag gör, så är det svårt att förstå och föreställa sig hur det egentligen är. Jag får ofta höra "ryck upp dig, sluta vara så deppig hela tiden, släpp kontrollen, bara strunta i det, det är inget att bli ledsen för." Visst, jag vet att det inte är bra i längden, men det är inte bara att "släppa det", det är mer invecklat än så. Mitt beteende som många påstår är "dåligt för mig", har ändå blivit min tryggghet då jag inte är bekant med att må bra psyksikt, jag vet inte hur det är. 


 

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards