sandrislindvall

Alla inlägg den 21 januari 2016

Av Sandra Lindvall - 21 januari 2016 17:00

Ja hur är det då att vara på ridgymnasiet? Jag går ju i 1:an, så tänker nu berätta vad jag tycker om Helsingborgs Ridgymansium ;) 


Till att börja med så är det en liten skola, 140 elever går på skolan. Man kan välja att läsa Hästhållning, eller Djursjukvård (djursjukvård väljer man antingen smådjur som katt, hund. Eller stordjur som häst). Sen kan man lägga till Naturvetenskap, eller business magament (företagsekonomi). Jag läser endast Hästhållning då jag var så galet skoltrött i 9an och orkade ingenting. 


Eftersom vi är så få elever får man väldigt bra relation till lärarna! 

Klasserna är blandade med alla olika inrikningar, och alla har ett individuellt schema. Det är en härlig och skön stämning på skolan. 


Ett stort plus ärden goda maten! :D Vi får den mesta maten tillagad på skolan, och vi får även efterrätt så gott som varje vecka!!! 

Skulle det inte vara god mat någon dag, eller man blir sugen på något under eftermiddagen finns det en cafeteria en trappa ner (vid entrén), där de också har hemmagjord mat, godis, chokald, toast..ja ni fattar. Men det har inte varit någon gång så här långt då maten inte varit god ;) 


Vi har inte så många kurser igång åt gången heller, vilket också är jätteskönt! :) 

Hästarna är jättefina, och det är uppvärmda ridhus, hehe! Stort plus på vintern! 

Vi har inte egna datorer, utan vi har ett system med att man kan låna datorer till lektioner om man behöver det, och sen lämnar man tillbaka dem efter lektionens slut. Det funkar också bra, och är väldigt smidigt. 

Vi har nästan allt under ett och samma tak, vilket är toppen! Bussen till skolan stannar dessutom nästan under taket så det är smidigt att ta sig dit! :) 


Jag trivs superbra, det är riktigt roligt att vara i skolan. Jag går upp strax efter fem varje morgon för att ta mig till skolan, och det är helt klart värt det! :D 


www.ridgymnasiet.nu är hemsidan om ni vill veta mer, eller kolla på hästarna som skolan äger! :) 

Av Sandra Lindvall - 21 januari 2016 16:45

Idag började som igår. Gick upp runt halv sex, och precis som igår var vi nere i stallet hela förmiddagen (gick till 12 idag också). Idag skulle alla som går i 1an rida, och jag fick rida Coco! Precis innan vi skulle ta ut hästarna till ridhuset gick brandlarmet så det var bara av med sadel och träns snabbt, och sen ut och vänta. Var kallt, men efter 20 minuter kunde vi slänga på utrustningen igen, och ta ut hästarna till ridhuset! Coco kändes jättefin idag, men lite pigg i galoppen! :) Hon gick jättefint och lyssnade bra på mig <3 

Efter lunch åkte vi till Knutpunkten för att ta tåget hem! Jag var tvungen att springa för att hinna med tåget! Kondisen är inte på topp om man säger så, men huvudsaken är att vi hann med tåget 12:52! :) 

När jag äntligen kom till Svalöv bestämde jag mig för att hoppa av bussen några stationer tidigare för att gå hem sista biten i det vackra vinterlandskapet! Gick 3,16 km och det tog ca 35 minuter, men då stannade jag då & då för att fota lite! :) 

Så ja det är vad jag har gjort idag! :) tänkte nu foto-bomba lite med bilder jag tagit idag! :) 


Coco njuter i hagen <3

         



Las Vegas i ett vackert vinterlandskap i skolans hagar :) 

   


Skogen bakom hagarna på skolan var helt vit, och glittrade i solen :) 

         


Coco är lite nyfiken på vad vi höll på med, samtidigt som hon tuggade på sitt lunch-hö :) 

                           


Las Vegas var också nyfiken ;)

       


Bilderna på Coco & Las Vegas är tagna i skolan, även bilden på skogen bakom hagarna, annars är alla bilder tagna i Svalöv :) 


Av Sandra Lindvall - 21 januari 2016 15:50

Igår blev det lite dålig uppdatering av mig, förlåt!! Jag hade mycket att göra, och orkade inte blogga när jag kom hem! 


Jag gick upp som vanligt och åkte till skolan, gick till 12 igår och var bara nere i stallet hela förmiddagen. Jag red Coco igen och det gick jättebra! Hon är så mysig och fin att rida tycker jag! :D 

Klockan 12 åt vi lunch - igår fick vi kycklingklubbor med klyftpotatis och bea! Sallad också såklart ;) 

Halv ett tog jag bussen från skolan, och bytade sen buss till Väla! Jag köpte en ny kalender, ett till Babylips, ett genomskinligt nagellack och nageldekorationer! :D 

Jag träffade Emelie och Sanna på Väla också, så gick med dem sen. Vi fikade på Espresso House innan vi åkte till Gantofta för att hämta Moa, som också skulle rida igår. 

När vi kom tillbaka till gården åkte Emelie iväg, och vi gjorde iordning Viggo och Acka (Ackapella som hon egentligen heter är en shettis) för en ridtur i snön. 

Viggo var jätteduktig! Han har inte haft ryttare på sig på en vecka, ockh han är 5 år gammal, och trots det var lite mörkt i paddocken var han jättesnäll och lugn! Han sökte själv efter stödet på bettet, och till slut höll jag med en hand längst ut på tygeln och han gick lågt med hvuudet och hade mjukt stöd på tygeln!! :D Älskade lilla häst, han hade en sån arbetsvilja igår och verkade njuta av en ridtur! :) <3 

Ja, igår var verkligenen bra dag! :) 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards