sandrislindvall

Alla inlägg den 20 januari 2016

Av Sandra Lindvall - 20 januari 2016 20:15

Jag älskar att måla naglarna, men ska jag göra det snyggt så måste jag orka göra det också. Ibland tar lusten bara slut. Ja ni vet väl själva hur det är, ni som brukar måla naglarna?

Men tänkte nu visa exempel på hur resultatet när jag målat mina naglar kan se ut :) 


Såhär målade jag naglarna till Julafton förra året (2015). Jag har gjort allt själv, med hjälp av nagellack, en sax och maskeringstejp! (Vet att det är lite utanför på den här sortens målning, men orkade inte skrapa bort det direkt)

 


Såhär målade jag naglarna sist jag la ner tid på mitt nagellack. Hade något liknande på Nyårsafton!


Det är inte så svårt att få snygga naglar. Det enda som behövs är fantasi och idéer! Prova vad som helst! Det blir inte alltid bra första gången man gör det, men övar man så blir det snyggt till slut! :D


Jag tycker det är snyggt när man använder olika mönster, tekniker & färger på en & samma gång MEN det måste ändå passa till varandra! :) Behöver inte se exakt likadant ut på varje nagel tycker jag, bara det passar ihop :) 


Om ni vill kan jag fota och visa hur jag gör när jag fixar mina naglar någon gång :)   

Av Sandra Lindvall - 20 januari 2016 08:15

Tänkte nu berätta lite om ridskolan där jag rider! 


VKRK är en förkortning av Viarps kör & ridklubb. Ridskolan ligger utanför Landskrona, vid Härslöv/Vallåkra. 

Viarp grundades 1972, och första hästen hette Snutti. Hon har blivit Viarps maskot, och är med på Viarps logga, och har även gett sitt namn till en trähäst vi har i stallet. 

Ridskolan äger 29 hästar, fördelat på 12 storhästar och 17 ponnyer. Viarp har runt 600 medlemmar, varan ca 390 rider Lektionerna varje vecka är i dressyr, hoppning, körning och voltige. Utöver det anordnar VKRK lägerverksamhet och vid förfrågan skräddarsydda kurser. 

 

Vi har möjlighet att rida till sommarhagen, där det finns terrängmöjligheter! Upskattas väldigt mycket av de lite mer erfarna ryttarna! :) 

 

Vid påsk och jul anordnas det Påskshow och Julbazar där ridskolans elever deltar och visar upp vad Viarp står för! 


Jag trivs jättebra på Viarp, och har hållit fast i ridskolan i 11 år. På sommaren anordnas det pay and jump! :D Riktigt roligt för alla privatryttare, då ridskolans hästar har sommarlov! Om det är ridläger samtidigt så får endast lägerdeltagarna tävla på ridksolehästarna. 

 

Viarps hemsida: www.vkrk.se 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards