sandrislindvall

Alla inlägg den 18 januari 2016

Av Sandra Lindvall - 18 januari 2016 17:45

Jag och pappa har precis ätit kvällsmat. Vi har olika åsikter om hur en perfekt sallad ska vara, så vi gjorde varsin. 


Den till vänster är min, finskurna sallad! Jag älskar finskuren sallad,ser så gott ut, och man får fler smaker samtidigt. 

Den till höger är pappas. Han tycker om att "tugga". Enligt honom är min sallad "färdigtuggad".. Enligt mig är hans sallad delad 4 gånger.. 


  

Vad föredrar ni? Hur vill ni ha er sallad? Finskuren, eller grovskuren? :) 



Av Sandra Lindvall - 18 januari 2016 15:15

Alla har vi vissa saker vi inte kan leva utan. Tänkte nu lista mina 5 ssakder jag inte skulle kunna klara mig utan :) 

  1. Hästar/ridning
  2. Kompisar
  3. Musik
  4. Familjen
  5. Choklad

Haha, typical jag! :) 

Nyfiken på om ni har något ni inte kan klara er utan? :) 

Av Sandra Lindvall - 18 januari 2016 12:15

Jag älskar citat!! :D Här är några citat jag verkligen gillar!


  • "No hour of life spent in the saddle is wasted" 

  • "Yesterday is a history and tomorrow is a mystery"

  • "Live for today cause yesterday is gone and tomorrow may never come"

  • "Don't cry because it's over. Smile because it happened"

  • "Life isn't about waiting for the storm to pass, is about it's about learning to dance in the rain"

  • "Be strong now. Because it will be better. It might be stormy now, but it can't rain forever"

  • "When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile"

  • "If you can dream it, you can do it" 

  • "If people are trying to bring you down, it only means that you are above them"

  • "Take a deep breath. It's just a bad day, not a bad life"

  • "Don't judge me. I was born to be true, not perfect!"

  • "No matter how many mistakes you make, or how slow you progress. You're still way ahead of everyone who isn't trying"

  • "Some people are worth melting for"

  • "Every end is a new beginning"

  • "What doesn't kill you makes you stronger"

De här citaten får mig motiverad, och känna mig lite bättre till mods när allt bara är skit. Älskar de här citaten! :D

Har ni något favoritcitat?

Av Sandra Lindvall - 18 januari 2016 09:30

En vanlig dag i mitt liv, när det är skola kan se ut såhär: 

- Jag vaknar 05:15, jag börjar med att gå in på badrummet, borstar igenom håret och sätter upp håret i en hög hästsvans

- Sen går jag in i köket och tar en bulle, och ett glas vatten (ibland hoppar jag över det) 

- Efter jag borstat tänderna går jag tillbaks till mitt rum, och tar på mina ridkläder, och samlar ihop min ridhjälm och stövlar

- När jag har allt, tar jag på mig en  jacka och skor, sen går jag till bussen (då är klockan 06:20)

- Bussen kommer till Teckomatorp 06:50, och tåget går 07:00, och är i Helsingborg 07:30

- Jag tar bussen till skolan från knutpunkten runt 8, och är på skolan kvart över åtta

- Kvart i nio börjar lektionerna, (måndag, onsdag & fredagar är jag i stallet till 12)

- Efter skolan åker jag vissa dagar till Viggo, och rider honom

- Det tidigaste jag är hemma på vardagar är 15:30 och då slutar jag skolan 14

- På kvällen blir det kvällsmat, och oftast en kvällsfika. Bloggar då också

- Jag brukar lägga mig vid 21-22:30, beroende på när jag kommer hem


Ja så kan en vanlig dag för mig se ut, är lite olika beroende på vilken vecka det är, hur vädret är och vad jag har för planer efter skolan. Vissa dagar kanske jag går i Helsingborg efter skolan, vissa dagar kanske jag åker till Väla, eller är med en kompis :) 

Idag ska jag inte till Viggo efter skolan, så ´kommer vara hemma vid halv fyra om det inte blir några förseningar ;)


Bjuder på en selfie med Viggo innan vi skulle ut och rida i mörkret för ett tag sen :) <3 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards