sandrislindvall

Alla inlägg den 15 januari 2016

Av Sandra Lindvall - 15 januari 2016 22:30

Jag tänkte snart gå & göra mig klar för natten. Jag brukar alltid kolla/lyssna på en film när jag ska sova. Alltid disney, någon film jag kan utantill och innantill. Brukar mest bli Frost, Balto eller Insidan Ut, hehe. Men jag tycker det är skönt att ha något "skönt" att lyssna på när man ska sova. Blir lite enklare att höra det, istället för att ligga och lyssna efter minsta lilla ljud. Brukar bli så för mig. ;) 


Mina planer imorgon är inte många. Tänkte vakna vid 8 på morgonen för att inte ändra dygnsrytmen för mycket, med tanke på mina tidiga vardagsmornar. Blir lite fel om jag ska sova till 11 på helgen och sen gå upp strax efter 5 på måndagsmorgonen, så försöker hålla i den här dygnsrytmen. Men jag sa aldrig att jag tänkte gå upp då! Ligger kvar och ser en film, kanske bloggar lite och bara chillar. Ganska skönt att göra det. 
Ska även fixa mina naglar igen imorgon. De växer galet fort, och är även väldigt hårda så måste ägna runt en halv dag åt att fila ner dem, måla om nagellacket och så. Låter det alltid torka ordentligt. Ska föröska fota och visa steg-för-steg hur jag fixar mina naglar. Tycker det är roligt att se resultatet när man lagt ner tid på att fixa nagllarna, men under tiden är det inte alltid lika kul. Nagellacket brukar börja flagna efter några dagar, och eftersom jag filar mina naglar behöver jag fixa dem undefär en gång i veckan. (vill ha en speciell längd på dem). 


Så, nu ska jag göra mig klar för natten. Datorn börjar dessutom få dåligt batteri nu, så dax att koppla i laddaren! Godnatt <3

 

Av Sandra Lindvall - 15 januari 2016 22:00

Tänkte nu berätta lite om min mormors hund, Zingo. 

Zingo är 7 år gammal, han blir 8 år i November i år. Han älskar att kela, äta kakor och vara ute på långa promenader. Han har ett väldigt bra hundliv, får äta diverse mat som vi äter (inte som han inte tåler givetvis och inte i överdrivna mängder), och han brukar alltid placera sig nära mig när det vankas kakor. Jag klarar inte av att motstå hundögonen så brukar ge honom det ena och det andra ;) hehe. 
Zingo är en Golden Retriver, och jag & han har ett väldigt speciellt band emellan oss som inte kan brytas <3 


Här kommer en massa bilder på Zingo, de äldsta är nog från 2013 :) (och ja, jag gör det mesta med honom, han har t.o.m haft på sig mina shortchaps, säkerhetsväst och ridhjälm ;) )


                           

Av Sandra Lindvall - 15 januari 2016 20:45

Kommer nu med lite av mina tips på filmer och TV-serier! :) Kan bli lite tjatigt att skriva långa inlägg med fakta och åsikter om filmer ;) 


  • Divergent och Insurgent
  • Förr eller senare exploderar jag
  • Frozen/Frost (Disney)
  • Sveriges mästerkock
  • Veterinärerna

Filmer jag vill se (när de kommer)

  • Min lilla syster
  • Miracles from heaven
  • Allegiant

Ja det är väl mina tips! Tjingeling! :) 

Av Sandra Lindvall - 15 januari 2016 20:34

Hejhej bloggisen! 


Idag har jag ridit på skolan, och Viarp! Tänkte nu skriva lite vad vi gjort och hur det har gått! :) 


På skolan red jag hästen Coco, ett mysigt sto som älskar att kela. Gick väldigt bra, mot slutet av lektionen fick jag ner henne jättefint och hon jobbade bra idag! Hon är en häst som kräver tid innan hon går i rätt form, men det är så hon är. Det är en av mina favorithästar på skolan! :) Vi jobbade med lösgjordhet, red mycket serpentinbågar i olika storlekar.


På Viarp fick jag idag rida Eldora igen! :D Hon har precis kommit igång att gå lektioner sen hon varit skadad. Hon var jättefin idag, gick emellanåt i riktigt fin form och arbetade korrekt! :D Hon är ju en speciell häst eftersom hon är lite busig och kan sticka, men jag hade bra kontroll på henne och fick snabbt tag i henne igen! :D Hade i början inte så mycket krav på henne utan försökte mest försöka hitta henne och läsa av henne. Alltefter lektionen gick ökade jag mina krav på henne. Vädigt nöjd med dagens lektion, och ska nu rida henne ett tag på fredagar för att jobba vidare med henne :D 


Varit mycket häst idag, trots runt 7-10 minusgrader har det varit roligt och skönt! :) 

Hittade tyvärr ingen bild på de hästarna

Av Sandra Lindvall - 15 januari 2016 12:00

Hejhej! 

Har ridit idag på skolan! Skriver mer om det ikväll! 

Ska nu äta lunch, och sen har jag 50 minuters lektion i samhäll, sen har första veckan efter lovet gått! Känns skönt att vara igång igen! :) 

Efter skolan ska jag hem en stund, sen ska jag till Viarp och hålla teorilektion för en grupp unga ryttare. Efter det ska jag rida dressyrlektion, och efter det ska hästarna få mat! :) 


Men hinner inte skriva mer nu, så hörs senare! :) 


Av Sandra Lindvall - 15 januari 2016 08:00

Jag tänkte nu komma med lite filmtips! :) Tror de flesta känner till dem, så tänker inte gå in så mycket på vad de handlar om ;) 


Hunger games - filmerna

Det finns fyra filmer som är baserade på Suzanne Collins triologi. 

Hunger Games (2012) är den första filmen, där Katniss Everdeen och Peeta Mellark från distrikt 12 blir utvalda som tributer till de 74:e årliga Hungerspelen - en tävling på liv och död. Den som överlever vinner. 

Catching Fire (2013) är den andra filmen. Den börjar med att vinnarna från det 74:e Hungerspelet åker på segerturné genom alla Panems distrikt, som på sista dagen avslutas i huvudstaden. Senare börjar det 75:e hungerspelet, där tributerna kommer lottas ut av de befintliga vinnarna från tidigare år. Katniss & Peeta kommer in på dödsarenan ännu en gång! 

Mockingjay, part 1 (2014) är den tredje filmen, som blir upproret mot huvudstaden. Tänker inte avslöja förmycket om den. 

Mockingjay, part 2 (2015) är den fjärde och sista filmen. Den börjar där den tredje filmen avslutas (de har klippt mitt i filmen och gjort den till två filmer). Det är fortsättningen på revolutionen. 


I rollerna: 

Katniss Everdeen, tjejen från distrikt tolv som blir ansiktet för hela revolutionen - Spelas av Jennifer Lawrence

Peeta Mellark, bagarpojken från distrikt 12, som blir ansiktet för motsatta sidan av revolutionen mot hans vilja - Spelas av Josh Hutcherson

Gale Hawthorne, Katniss närmsta vän i distrikt 12 - Liam Hemsworth

Haymitch Abernathy, vinnare av spelen en gång och nu mentor till tributerna från distrikt 12 - Spelas av Woody Harrelson

Primrose Everdeen, Katniss lillasyster. De har ett startkt syskonband - Willow Shields

Effie Trinket, hjälper Katniss & Peeta - Elizabeth Banks

President Snow - Donald Sutherland

Cinna, stylist & modedesigner - Lenny Kravitz

President Alma Coin - Julianne Moore



Jag älskar Hunger Games - filmerna väldigt mycket! Det är spänning, kärlek, action och drama. De är delvis lite otäcka men mest spännande! :) 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards