sandrislindvall

Alla inlägg under januari 2016

Av Sandra Lindvall - 29 januari 2016 12:45

Letade fram lite bilder från förra året! Inte från hela året men första halvåret är de här bilderna ifrån ;) 


Viggo - en av de första gångerna jag red honom! <3 

 


Mys med älsklingen i solnedgången tidig vår <3

 


Gick up 9an förra sommaren, det här hade jag på mig på lärarmiddagen kvällen innan avslutningen! :) 


På skolavslutningen hade jag det här på mig :) <3

 


Efter skolavslutningen åkte jag till Viggo så hade vi foto-dag då det var såå varmt!! <3

   


Viggo innan en ridtur i sommarväder :)


Ridning i sommarmiljö! (Och om ni undrar så ja- jag hade converse på mig då det var för varmt för ridstövlar) ;) 


Zingo samma dag vi kom till Öland förra midsommaren! :) "Fjärrkontrollen är min" 


Jag fick äran att göra alla midsommarkransarna... ;) 

 


Där är fina motionsmöjligheter på Öland där vi brukar vara, på en kvällspromenad mötte vi på den här jätten..


När vi komit hem igen blev det ännu en fotodag <3




  


Ja hoppas det här blev bra :) 

Av Sandra Lindvall - 28 januari 2016 19:00

Ja då jag varit "instängd" som jag själv uttrycker det i mitt hus i flera dagar nu så har jag inte så mycket nytt att komma med. Så tänkte berätta 10 saker ni (kanske) inte visste om mig :) 

  1. Jag älskar att vara aktiv, att vara ute och gå, eller rida! Jag är oftast inte den lata typen (bara när det kommer till städning.. hehe) 
  2. Jag äter choklad så gott som varje dag! Choklad is the thing! 
  3. Jag är allergisk mot myggor (Ska försöka hitta en bild på hur mina myggbett blir) 
  4. Jag gick på simskola t.o.m 5e klass, men sen slutade jag för jag ville satsa på ridningen istället. (Kan ju nämna att min tränare tyckte det var synd då han tyckte jag var ganska bra och hade potential)
  5. Jag älskar sommaren, men hatar insekter (utom fjärilar) 
  6. Jag gillar inte jordnötter, eller att äta bara nötter
  7. Jag gillar inte hav/insjöar pga bottnen och djuren som lever där
  8. Den enda fisk jag verkligen älskar är lax
  9. Jag var mobbad hela grundskolan, och de såren som blivit inom mig kommer aldrig läka
  10. Jag ger aldrig upp utan "strid". Jag kämpar för mina drömmar! 

Detta kanske inte var så intressant men det är svårt att komma på saker på beställning! 

Ni får ha en fortsatt trevlig dag/kväll 

Hade!

Av Sandra Lindvall - 28 januari 2016 13:07

Hej bloggen!! 
Förlåt att ni inte fått någon uppdatering på länge, men i lördagsnatt blev jag sjuk! Så har inte orkat blogga! 

Ja jag skulle ju tävla i söndags, och bara för jag var lite sjuk och hade lite feber tävlade jag ändå med Viggo!! Vi blev felfria och rundan blev jättebra! :D <3 Men efter tävlingen blev jag sämre.


Det jag haft är:

- Ont i halsen

- Väldigt hes

- Skiftande feber mellan låg och hög

- Kallsvettningar och frossa

- Huvudvärk

- Känt mig utslagen

- Yrsel vid häftiga rörelser

- Ingen aptit


Eftersom jag inte velat äta har jag fått äta typ vad jag vill. Så det jag har ätit & druckit nu sen söndags är:

- Någon bit choklad om dagen

- En liten bit äpple

- Glass och varma hallon - lenar jätteskönt

- Lite kvällsmat (och med lite menar jag t.ex en köttbulle och 5 makaroner) 


- Avslagen Coca Cola

- Vatten

- Saft


Så ja, jag har inte orkat uppdatera. Det enda jag har gjort är att ligga på soffan och se filmer. 


Först blev ju pappa sjuk, sen blev min lillasyster sjuk, sen min mamma och ja sen blev jag sjuk. 

Är fortfarande inte helt klart om jag ska till skolan imorgon, men jag ska rida på kvällen iallafall. :) Börjar bli desperat av att rida. Är van vid att rida så gott som varje dag, och helt plötsligt ligger man i soffan hela dagar som är raka motsatsen till hur jag vill ha mitt liv. 


Hoppas ni håller er friska därute så ska jag försöka komma igång och uppdatera igen! :D Har tyvärr inga bilder från tävlingen...

Av Sandra Lindvall - 23 januari 2016 21:18

Jag vaknade vid 10, och vid 12 åkte vi till Viarp! Var teoriledarträff, och ridning för teoriledarna! Jag fick rida Princess idag igen, och det kändes mycket bättre än igår, och då tyckte ändå jag att det gick bra igår! :D 

Är lite trångt att rida 7 stycken i lilla ridhuset (20x40m). 

Sen åkte vi och hämtade Viggo för att sen åka tillbaka till Viarp för att hoppa lite inför morgondagens tävling! Han var laddad och hade lite överskottsenergi + att det fanns andra hästar i ridhuset samtidigt så det var lite läskigt. Men han kändes jättebra! Han hoppade suuupeerfiiint!! :D 

Vi satte också nytt höjdrekord!! :D 90 cm oxer!! :D <3 Han hoppade så fint!! :D Total lycka! :D <3 


   


Imorgon blir det upp 06:20, då det är liten hopptävling på Viarp! Jag & Viggo ska hoppa 60 cm! :D 

Ja, förlåt för lite dålig uppdatering, men har som sagt inte varit hemma idag så mycket, och jag tror även jag håller på att få resten av familjens sjukdom (förkylning). Men men, jag SKA tävla imorgon, brukar ta 2 dagar innan jag blir sjuk från jag känner första symptom.. Aja, godnatt! :) 

Av Sandra Lindvall - 22 januari 2016 22:00

Ja-äntligen helg! Den här helgen är jag såå taggad på! :D 

Ja, jag vet - förlåt att uppdateringen under dagen varit lite dålig.. Men har inte haft tid! Sorry! 


Jag slutade skolan 12 (lektionen slutade då) och då gick vi & åt chicken nuggets & ris i matsalen på skolan. 12:26 tog jag bussen till knutpunkten, där jag sen fick vänta på tåget i 40 minuter! Jag var hemma vid halv tre. DÅ kelade jag med Zingo på golvet i köket, och helt plötsligt vaknade jag och insåg jag hade somnat på golvet med hunden och sovit nästan en timme! Hahaha!! 

Sen åkte jag till Viarp för att rida! I mitt förra inlägg berättade jag om ridpasset med My Prinsess, som gick superbra! :)

Sen åkte vi hem och åt hemmagjord pizza, och sen hallon/blåbärspaj som mormor gjort! :D

Och nu sitter jag och bloggar. Jag är heeelt slut idag! Pappa är sjuk, och min syster blev sjuk idag.. Heelp! jag ska inte bli sjuk nu! Så håller avstånd och försöker vara hemma så lite som möjligt! hehe..


Imorgon (lördag) ska jag unna mig att sova lite längre. Sen ska jag till Viarp runt 12 för att ha teoriledarträff och sen ridning med teoriledarna! :D Min ridlärare sa idag att jag säkert kommer rida My Prinsess imorgon så hon får gå med samma ryttare nu i början :D

Därefter ska vi till Viggo, och göra honom klar och sen åka med honom till Viarp och rida lite! Finslipa inför söndag!


Räknar med att vara hemma runt 5-8 på kvällen, så får försöka hinna blogga då! 


På söndag är det liten tävling på Viarp! Jag & Viggo ska hoppa 60 cm, bra start på året! Han har inte hoppat sen det blev minusgrader..! Hehe, kommer ha en pigg häst! Men han är stadig på de höjderna så det kommer säkert gå bra! :D Det är förresten Clear Round vilket betyder att om du är felfri får du en rosett! :)


Så jag har planerat min helg! :D Hoppas ni också får en bra helg! Jag ska försöka hålla bloggen uppdaterad, men ja om det är lite dålig uppdatering så vet ni varför!  

Av Sandra Lindvall - 22 januari 2016 21:36

Idag på Viaro fick jag rida stallets nyaste häst! Hon heter My Prinsess, och är ett sto som är ca 7-8 år! Hon är från Irland där hon mest sprungit rakt fram så hon har inte varit så mycket i ridhus tidigare tror vi! Hon var jättemysig att rida, väldigt pigg och lite spänd. Hon blev rädd några gånger, men för mig var det bara att sitta kvar i sadeln och prata med henne och få henne att lugna ner sig. I slutet gick det jättebra! Jag fick till en bra form på henne, och hon gjorde fina skänkelvikningar korta bitar, hon flyttade sig lite lätt i öppna också några steg när hon förstod vad jag menade!! :D Helt IN LOVE med henne!! SKa nog rida henne imorgon också när vi teoriledare ska ha ridning :D Hoppas verkligen de behåller henne, för jag är säker på att hon kommer bli en fin ridskolehäst med tiden, just nu är hon lite orutinerad! Men hon är snäll <3 


En bild på My Prinsess efter ridpasset! Hon fick en bit morot och 1000 klappar! :D 

 

Av Sandra Lindvall - 22 januari 2016 20:45

 


Låter bilden tala, citatet har jag inspirerats av Narnia <3

Översättning: "Vissa resor tar oss långt hemifrån. Vissa äventyr leder oss till vårt öde". 

Av Sandra Lindvall - 21 januari 2016 17:00

Ja hur är det då att vara på ridgymnasiet? Jag går ju i 1:an, så tänker nu berätta vad jag tycker om Helsingborgs Ridgymansium ;) 


Till att börja med så är det en liten skola, 140 elever går på skolan. Man kan välja att läsa Hästhållning, eller Djursjukvård (djursjukvård väljer man antingen smådjur som katt, hund. Eller stordjur som häst). Sen kan man lägga till Naturvetenskap, eller business magament (företagsekonomi). Jag läser endast Hästhållning då jag var så galet skoltrött i 9an och orkade ingenting. 


Eftersom vi är så få elever får man väldigt bra relation till lärarna! 

Klasserna är blandade med alla olika inrikningar, och alla har ett individuellt schema. Det är en härlig och skön stämning på skolan. 


Ett stort plus ärden goda maten! :D Vi får den mesta maten tillagad på skolan, och vi får även efterrätt så gott som varje vecka!!! 

Skulle det inte vara god mat någon dag, eller man blir sugen på något under eftermiddagen finns det en cafeteria en trappa ner (vid entrén), där de också har hemmagjord mat, godis, chokald, toast..ja ni fattar. Men det har inte varit någon gång så här långt då maten inte varit god ;) 


Vi har inte så många kurser igång åt gången heller, vilket också är jätteskönt! :) 

Hästarna är jättefina, och det är uppvärmda ridhus, hehe! Stort plus på vintern! 

Vi har inte egna datorer, utan vi har ett system med att man kan låna datorer till lektioner om man behöver det, och sen lämnar man tillbaka dem efter lektionens slut. Det funkar också bra, och är väldigt smidigt. 

Vi har nästan allt under ett och samma tak, vilket är toppen! Bussen till skolan stannar dessutom nästan under taket så det är smidigt att ta sig dit! :) 


Jag trivs superbra, det är riktigt roligt att vara i skolan. Jag går upp strax efter fem varje morgon för att ta mig till skolan, och det är helt klart värt det! :D 


www.ridgymnasiet.nu är hemsidan om ni vill veta mer, eller kolla på hästarna som skolan äger! :) 

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards