sandrislindvall

Alla inlägg under juli 2016

Av Sandra Lindvall - 8 juli 2016 14:58

Som jag skrev i morse så har jag bakat kokosbröd/bullar idag! :D Herregud, det var ganska enkelt att göra, inte så komplicerat, och asså oh my god vad goda de blev! :D Tror aldrig jag ätit något godare bröd! :D 


Jag hittade receptet på tidningenhembakat.se, det heter kokosbröd :) Så gå in där och sök, så hittar ni receptet! :D Det är sååå otroligt gott, så gillar ni kokos så är det här ett måste att prova! :D  


Före de gräddades i ugnen: 

 


Direkt från ugnen :D 

 

Av Sandra Lindvall - 8 juli 2016 08:30

Hellu bloggisen! :D Jag hoppas ni sovit gott :)

Idag är ingen "normal dag" om jag nu kan uttrycka det så. Jag ska faktiskt inte göra något som jag brukar göra. Jag ska prova på att göra kokosbröd i långpanna! :D Jag hittade receptet via en länk på facebook och det låter väldigt gott, och jag älskar verkligen kokos så det ska nog bli gott! :) 


Sen ikväll ska jag faktiskt på bio med min lillasyster i Svalöv :) Vi ska gå och se ICE AGE Scratattack :) Det är premiär i Svalöv för den, och vi gillar de filmerna, så självklart ska vi se den här på bio :D Dessutom är det roligt att göra något man inte brukar göra. Jag brukar inte gå på bio för jag inte har tid. Hästarna tar ju upp mycket av min fritid :) 


Jag ska snart cykla ner och handla lite ingredienser till brödet, och snacks till bion :)

Men inte för mycket snacks ikväll, för efter filmen ska vi äta koreansk tacos med familjen och mormor :) Ska bli spännande att testa en ny variant av tacos :D Tacos är bland det bästa som finns och jag vill testa så många varianter som det bara går :) 


Nu tror jag faktiskt att jag ska gå upp och göra mig redo för att cykla ner till ICA :) Jag hoppas på att kunna blogga lite medan brödet står på jäsning, och sen förhoppningsvis lite innan bion, annars blir det ikväll innan jag lägger mig (som vanligt) :) 


Jag och min sis i Italien på Marina di Venezia förra sommaren! :D <3

 

Av Sandra Lindvall - 7 juli 2016 20:00

Jag bestämde mig för att börja kolla på stallkompisar nu när jag kom hem. Stallkompisar är en australisk TV-serie som gått på barnkanalen för ett par år sen. Den handlar om 3 hästtjejer, Stevie, Lisa och Carole, som rider på ridskolan Pine Hollow. De råkar ut för det ena efter det andra och deras vänskap sätts ofta på prov. :) Det är verkligen en bra serie för den hästtokiga. 


Det finns 18 filmer, uppdelat på 3 säsonger. Varje säsong innehåller 6 filmer, med ungefär 4 avsnitt på varje film :) 

Det är engelskt tal, och det finns svensk text, och det är lätt att följa med i handlingen, och jag blir lätt låst vid dem när jag börjar kolla på dem. :) 

Jag har alla filmer som jag samlat på i några år. Har haft alla filmer i minst 1½ år ;) 


Det jag även tycker är bra är att de har med låtar som passar i handlingen, iallafall i den sista säsongen. :) 


Det här klippet är från en av filmerna i den 3e säsongen, låten heter Storm. :) 

Av Sandra Lindvall - 7 juli 2016 15:00

Viggo har vilat i 5 dagar, så idag var han taggad. Han gick jättefint i form, och hoppade bra på gymnastikhoppningen,  men han låtsades vara rädd för ena kortsidan vid träden, och när vi började hoppa lite små skutt låtsades han bli livrädd för hindret. Haha, han testade mig ordentligt idag. Efter siista hindret stack han några gånger. Men han lyckades inte kasta av mig, han lyckades inte få mig att tappa stigbyglarna eller komma i obalans. Haha, knas-kalas var det idag kan man lugnt säga. Men det är också bra träning för min balans, och att han lär sig att jag kan vara extremt envis. ;) 

Det blev inga nya bilder idag, men det gör inte så mycket. Det blåste rätt mycket så hade inte blivit så bra bilder ;) 


Haha bjuder även på en bild från förra sommaren som jag redigerat till en tanke-bubbla ;) 

 

Av Sandra Lindvall - 7 juli 2016 11:45

Allt bra som hänt, känns som om det vore en dröm. En del minnen känns som om de vore från en dröm om en dröm... 

Just nu känns allt så långt borta, att jag för knappt två månader sedan var så glad över allt,jag hade fått in ett sånt flyt i livet.. Vad hände med den känslan..? Den lyckan jag hade för lyckats få två roliga sommarjobb, och är nu klar med det första-som var så fantastiskt roligt... Slutade jobba där i måndags den här veckan, och det känns redan som om det bara var en dröm... </3 

Någon av er som också har känt/känner såhär? Ni får gärna lämna en kommentar om ni vill, jag känner mig så ensam med den här känslan... <3


~ Nelly, Just a dream


Av Sandra Lindvall - 7 juli 2016 08:45

Jag vaknade av min klocka 8, tänkte ta och blogga lite innan jag gick upp. Men den planen satte min dator stopp för. Ingen webbsida fungerade, så jag gick upp istället och gjorde en kiwi-smoothie och åt en pizzabulle. Smoothien har jag hällt upp i en flaska så jag kan ta med den till stallet. :) 


Än så länge kan jag hålla tankarna och känslorna lite i schack, så det känns helt okej för dagen ändå :) Jag hoppas verkligen det håller i sig idag :) Känner att jag har kraften idag att kämpa på ifall tankarna blir starkare. :) 


Nu ska jag ladda ner lite nya låtar till min spotify innan det är dax att gå till bussen för att ta 10-tåget till Viggo och ha kvalitétstid med honom och Sanna :)


Bild: Jag på camping Marina di Venezia i Italien förra året i servicehuset i väntan på de andra. Skulle passa pappas kamera så då passade jag på att ha lite roligt :P 

 

Av Sandra Lindvall - 6 juli 2016 22:01

Nu blev det bestämt att min syster ska med en kompis till Falsterbo Horse Show imorgon. Jag är rätt avis på henne, för jag har heller aldrig varit där. Men aja, jag var på Göteborg Horse Show i våras och såg världscupfinalen med skolan, så jag antar att det jämnar ut det.

Men som jag mår just nu tror jag ändå det är bättre att åka till Viggo och rida imorgon. Saknar honom så det gör ont. Så just imorgon åker jag faktiskt hellre till Viggo. <3 


Jag ska sälla klockan på 8 imorgon, så jag hinner med att blogga lite på morgonen och ska även försöka äta frukost, har jag tänkt. Vi har ju rätt mycket frukt hemma som blev över från fruktsalladen jag gjorde till efterrätt ikväll, så kanske tar en frukt och en smoothie till frukost. Kanske även en pizzabulle om jag orkar/vill :) 


Ja, ni får sova så gott så hörs vi imorgon. Godnatt :) 


Här är en gammal bild på mig och Viggo, den är från slutet av april förra året, men den är lika fin för det :) 

 

Av Sandra Lindvall - 6 juli 2016 18:17

Jag har inte suttit till häst sen i fredags! Det är 5 dagar sedan!!! :O Jag känner mig inte hel utan ridningen! Herregud, varför har jag inte ridit på så här länge?! Och hur tusan har jag överlevt? Imorgon ska jag äntligen rida igen! :D Viggo kommer nog vara rätt pigg imorgon, han har vilat sen i fredags :) Han gillar att bli riden och tränad, för de gånger Vicky har gått lite "lektion" i paddocken har Viggo stått och undrat om ingen kommer och fixar honom för han vill också bli riden. Han är så gullig har Sanna berättat när ingen ska rida honom. Han står där het förvirrad och väntar på att någon ska göra honom klar för ett ridpass. :) 


Haha, jag känner mig nästan desperat av att rida nu, och då har det bara gått 5 dagar. Hur ska jag klara mig när jag ska jobba på kollo i 10-11 dagar?!?! Och sen när jag kommit hem igen är jag bara hemma 1 (kanske 2) dagar innan jag ska iväg på semester i 1 vecka! Jag börjar undra hur jag ska klara mig. Tur jag ska på dagridläger i 4 dagar när jag kommer hem från semestern. Då kan jag rida på lägret och sen direkt efter lägret är slut för dagen åka till Viggo och rida honom. ;) 


För en som inte är hästintresserad låter det lite knäppt när vi hästtokiga saknar det så mycket efter bara några dagar. Men ridningen är mitt liv, det är det jag lever för. Utan hästarna känner jag mig inte hel, en bit av mig saknas. Föreställ er att vara utan den/det ni älskar mest i 5-10 dagar, så förstår ni ungefär hur vi känner för våra hästar. <3 

 

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards