sandrislindvall

Alla inlägg under juli 2016

Av Sandra Lindvall - 12 juli 2016 21:47

Som jag sa i morse så var jag, pappi och sis i Malmö idag och gick på Teknikens och Sjöfartsmuséet :) Det var riktigt roligt att vara där, var rätt häftiga saker att se på :) Kan varmt rekommendera er att åka dit :D 


Efter det gick vi till Burger King för att äta lunch innan vi skulle hem. :) Allt var frid och fröjd, och jag tänkte rida när jag kom hem. 


Men.. Sen var det ju det här med att ta sig hem också... Vi tänkte ta tåget till Teckomatorp 13:23, men det var sent med 58 minuter, så då tänkte vi ta tåget till Landskrona 13:44, men sen blev det att vi gick en runda i stan istället för det var så mycket folk på stationen. Så tänkte vi då ta 14:21 (det första tåget vi tänkte ta som var sent med 58 minuter), då det tåget som skulle avgå från Malmö C 14:23 var försenat till 14:50. Men tåget 14:21 kom inte, då det var ännu mer försenat. Då sa vi att vi skulle  ta tåget 14:44 till Landskrona. Så det var bara till att vänta på stationen ännu en gång.... 

Man kan bli trött på skånetrafiken. Jag fick ställa in ridningen på Viggo också, då det åskade i Gantofta, och att det skulle bli för sent att rida. :) 
Men nu ska jag rida honom imorgon, så det gör inte så mycket. :) 


Nu ska jag snart lägga mig, men hoppas ni haft en bra dag, och att ni får sova gott så hör jag av mig imorgon :D 

Godnatt <3 

 

Av Sandra Lindvall - 12 juli 2016 16:15

Jag ska ju tävla på lördag! Ska bli såå kul, och är taggad till max! :D Jag tänkte gå igenom lite allmänt hur en tävlingsdag i hoppning kan se ut, från det vi kommer till tävlingsplatsen till efter avslutad ritt då det är några som sagt det till mig, att de vill jag skulle göra ett inlägg om det :) 


Jo, det första jag gör när vi kommer till tävlingsplatsen och har parkerat så går jag och anmäler oss i sekretariatet, visar pass och lite så :) Därefter går jag och kollar in banan, kollar vilka hinder där är, och om jag ska rida första klassen för dagen så går jag banan. Ibland går jag den med Sanna (ägaren) för att lägga upp en plan tillsammans. Men oftast blir det att jag går banan själv. När jag går banan går jag exakt de vägarna jag tänker rida senare, kollar var hinderna står, hur svängarna ser ut, avstånd och antalet galoppsprång på olika linjer kollar jag också. Kollar om där är något runt omkring som kan vara skrämmande för en häst. Jag lägger upp en plan för hur jag och hästen ska ta oss igenom banan. Jag tycker det är viktigt att ha reservplaner också, ifall något går snett. Jag har alltid en plan A- det är den planen hur jag vill göra det. Sen kommer plan B- som är ifall något inte går som jag tänkt i plan A. Sen fortsätter det med plan C, D.... Ja ni fattar ;) 

Sen lastar vi ur och tar på Viggo sin utrustning och jag tar på min. Sen rider jag fram i lagom tid innan jag ska starta. Under framridningen tänker jag på att känna av så han lyssnar på mig, att bromsen och gasen fungerar, att det finns "växlar" i alla gångarter, att han känns pigg och tat jag kan svänga runt honom osv :) Jag anpassar framridningen efter hur han känns, om det är varmt eller kallt osv, men har alltid samma grundplan vid framridningen :) 

Sen hoppar vi fram lite, och sen när vi bara ska vänta på att få komma in på banan har jag och Sanna taktik-snack, var det finns svårigheter som andra hästar haft, etc. Sista genomgången är viktig, jag kan ha missat något som Sanna ser som en liten svårighet, något särskilt jag ska tänka på osv. :) 

Sen rider vi in på banan och gör vårt bästa. :) Efter avslutad ritt får ALLTID hästen beröm - oavsett om det gick bra eller inte!!! Jätteviktigt! 


Ja, så ser oftast en vanlig tävlingsdag ut :) Jag har inte nämnt allting i detalj, men översiktligt så är det såhär :) 

 

Av Sandra Lindvall - 12 juli 2016 12:30


Jag hittade den här glada och inspirerande bilden, och min första tanke var att visa er den! :D Ungefär så fungerar jag :) 


 

Av Sandra Lindvall - 12 juli 2016 08:00

Idag ska jag, pappa och Therese ta tåget till Malmö och gå på Teknikens och sjöfartens museum :) Ja, vi gillar att gå på museum och göra aktiviteter tillsammans, och nu när jag har tid till det så passar vi på :) Och jag gillar att ha något att se fram emot, något att fokusera på. :) 


Jag kommer blogga när jag kommer hem igen, som blir i eftermiddag någon gång :) 

Men ni får ha det så bra, så ska jag gå och göra mig klar för dagen! :) 

(förlåt för lite halvdant inlägg, men ja jag har nyss vaknat :P ) 


 

Av Sandra Lindvall - 11 juli 2016 16:46

Som sagt så åkte jag, pappa och Therese till Lund i morse för att bada på Högevallsbadet - äventyrsbadet. Det var riktigt kul! Det var tropiskt inspirerat med palmer, vågbassäng, bubbelpool, klättervägg, en pool utomhus med en "ström" och bubblor, en vild fors och två vattenrutchbanor. Den ena rutchbanan kallas för Magic Eye, och är lite ögonformat. Man kan åka med "däck" en & en eller en dubbel och man kunde även åka utan däck. Den gick inte så fort, men den var rätt rolig ändå :) 

Sen den andra heter Black Hole och var mörk, med både ljudeffekter och ljusefffekter! Det var riktigt coolt att åka den! :D 


Efter att vi badat klart och duschat gick vi i Lund för att hitta nånstans att äta. Det blev en kinesisk resturang inte långt därifrån. Vi tog tre små rätter allihop. 

Efter lunch gick vi en runda i stan. :) Det var väldigt fint väder och det var mysigt att gå där :) 


Har tyvärr inga bilder från dagen, menmen. :) 

Av Sandra Lindvall - 11 juli 2016 12:30

Jag har tänkt lite på hur det här sommarlovet varit hittils, och jag måste faktiskt säga att det varit ett av de bästa än så länge, inte med resor, utan att jag gjort roliga grejer på hemmaplan :) 


Jag kom också på mig själv med att jag bara har haft sovmorgon max 4 mornar under hela sommarlovet! Herregud. vad har hänt? Förra året sov jag så länge jag kunde och planerade inget före 12 om jag kunde, hehe.. Den här sommaren har jag sett till att ha något att se fram emot varje dag, allt ifrån sommarjobb, att baka något gott hemma, åka och rida Viggo eller åka på shoppingtur med kompisar. :) Och det har oftast varit att jag fått gå upp innan 8:30 ;) Men ja jag klagar inte alls, det har hjälpt mig att få lite rutiner igen och det trivs jag bäst med :) 


Jag har också börjat inse att livet blir vad man gör det till. Det finns en hel värld därute, full med skaer att upptäcka, se och göra. Vad är det uppemot sovmorgnar egentligen? ;) Det gäller att fånga dagen, och ge varje dag chansen att bli den bästa dagen i ens liv :) 

  

Av Sandra Lindvall - 11 juli 2016 08:00

Hallå allihop! :D Jag hoppas ni har sovit gott! :D Inatt har det regnat och åskat här, så har därför sovit lite oroligt då jag är livrädd för åskan, men jag känner mig ändå taggad för dagen! 

Jag, pappa och min lillasyster Therese ska ta 10-tåget från Teckomatorp för att åka till Högevallsbadet i Lund :D Så sjukt roligt det ska bli att bada igen! Jag har varit på Högevall någon enstaka gång tidigare, men det är ett bra tag sen senast så det ska bli roligt. Jag har aldrig varit på äventyrsbadet där, så det ska bli riktigt kul! :D 


Jag hoppas ni får en awesome dag, för det tänker jag ha iallafall :D Åhh vad roligt det här ska bli! :D Nu får jag nog gå upp, men vi hörs sen! :D 


 

Av Sandra Lindvall - 11 juli 2016 00:19

Från ingenstans kom ösregnet, och nu åskan - mitt i natten. För er som inte vet så är jag riktigt rädd för åskan. Jag vet inte varför, egentligen är blixtarna fina. Men jag gilar ändå inte det. 

Tänkte nu starta filmen Balto 2 på min dator och fokusera på den som vanligt så kanske jag somnar. Tar den filmen slut och jag inte har somnat så ska jag sätta på meditationsmusik på youtube och försöka slappna av den vägen. Tycker det är lättast till samma film varje kväll, men ibland går det inte och då försöker jag meditera till jag somnar. Det är faktiskt rätt skönt, när det inte är åska ute då... 

Nu går nog snart strömmen så ska lägga mig innan det händer.

Ja, om det är någon mer vaken så här dax hoppas jag ni kan somna trots ovädret (om det nu är oväder hos er också).

Nu måste jag iallafall lägga mig känner jag, så godnatt allihop då <3 

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards