sandrislindvall

Alla inlägg under juni 2016

Av Sandra Lindvall - 11 juni 2016 11:00

Jag tänkte berätta hur min sommar ser ut i stora drag! 

På måndag den 13/6 börjar jag sommarjobba på en förskola i Teckomatorp som heter Garven! Jag kommer jobba 4 timmar/dag varje vardag i 3 veckor, men midsommarafton är jag ledig så kommer jobba igen det måndagen den 4/7, som därmed kommer bli sista dagen där :) 


Lördagen den 2/7 ska jag och min kompis My till Malmö på Color Obstacle Rush, som är en löptävling man utför i sin egen takt på en sträcka på 5 km, där det finns hinder man ska passera under banans lopp. Vid starten ska man vara så ren som möjligt (ingen smuts eller färg på kläderna) och när man passerar mål ska man ha så mycket färg på sig som möjligt! :D 

Jag och min kompis kommer gå genom hela banan då vi har problem med våra knän och fotleder :) Men vi låter inte skadorna hindra oss från att ha roligt! :D 


Sen har jag nästan 2 veckor där jag än så länge inte har något inplanerat än. Det kommer nog bli ändring på det snart :P 


Söndag 17/7 åker jag till Magnarp för att jobba på kollot i cirka 2 veckor! Jag kommer jobba under period 3, barnen kommer måndagen den 18/7. Jag ska jobba som ledare där, och det ska bli riktigt spännande och lärorikt! :D 


Efter det är jag hemma 1-2 dagar innan jag ska till Göteborg i en vecka! :) 

Jag kommer hem lördag 6/8 på eftermiddagen/kvällen och sen på måndagen den 8/8 ska jag på dagridläger på viarp! Fälttävlansläger! :D Det är övernattning onsdagen till torsdagen, och torsdagen är sista dagen :) 


 

Av Sandra Lindvall - 11 juni 2016 07:15

 


Godmorgon! Jag ligger mest sannolikt fortfarande och sover just nu, jag bestämde mig igår för att unna mig ordentlig sovmorgon för första gången på väldigt länge, så då kan ni ju lista ut att det här inlägget är tidsinställt. :) 

Jag har bara tänkt städa lite idag, iallafall det nödvändigaste så jag sen kan ta och jobba igenom hela rummet bit för bit. :) För en gångs skull blir det hästfritt idag för min del, tro det eller inte. ;) 

Mamma, pappa och min syster ska åka och hämta hem vår husvagn idag! :D Vi ska inte ut och campa fören i slutet av juli men det är ganska skönt att ha den hemma i god tid så den hinner bli genomstädad, vädrad och tvättad till semestern :) 


Vi red ut igår, och jag red fina Carado. Det gick faktiskt bra, han var jätteduktig! :D Lite tittig och spänd men jag vet hur jag får honom att känna sig lugn och trygg. Det var bara i galoppen han blev rädd för något och drog sig ut på åkern, men annars gick det superbra! :D <3 

Fick ont i min vänstra fot igen för den låste sig, och min högra hälsena gjorde också riktigt ont. Mitt fina skoskav från mina nya ballerinaskor kan ha något att göra med att jag hade så ont. Fick även ont i mitt knä, trots tejp.. Ska se till att hitta en träningsmetod som passar in i min vardag och som passar mig bra :) 


  Carado <3


Imorgon (söndag) ska jag hinna med att rida Viggo en runda, och sen ska jag till Viarp för uteritt till Ottarp! :D Jag hoppas jag slipper få ont igen, för händer det imorgon också måste jag försöka hitta ett par stigbyglar som hjälper mig att slippa smärtan, iallafall minska den. :) 


Ja, ni får ha det så bra, så hör jag av mig sen när jag vaknat, och kommer på något roligt att blogga om :) 
Ni får gärna komma med förslag på ämnen ni vill läsa om på min blogg, utom hästar :) 

Av Sandra Lindvall - 10 juni 2016 22:15

Äntligen har jag laddat över bilderna jag fått från Pay and Jumpen i måndags med Carado i 40 cm! :D Det är en hel del fail-bilder, men ja han är orutinerad och ja-vi hade jätteroligt på banan! :D 

 

Fotgraf är Nejla Dizdarevic <3


   


Carado tyckte det var jätteläskigt att gå in på banan! <3

 


De där färgglada pinnarna kommer äta upp mig! ~ Carado 

 


Det hindret var inte liite läskigt... <3

 


Usch-måste vi gå nära det hindret? ~ Carado 

   


När hästen hoppar stillastående <3

 


Nej det där var för läskigt!! :O 

 


Herregud vad läskigt!! ~ Carado

 


Glad häst, nöjd och stolt ryttare efter målgång! :D 

 


Lika glada båda två, vi struntar i att vi fick några fel! :D (Mobba inte minen jag gör :P )

 

Av Sandra Lindvall - 10 juni 2016 16:00

  1. De enda två djuren som kan se bakåt utan att vrida på huvudet är kaninen och papegoja
  2. En piska gör ett snärtande ljud eftersom dess ände rör sig snabbare än ljuddet
  3. Det kostade 70 000 000 kronor att bygga båten Titanic, och 2 000 000 000 kronor att göra en film om den
  4. Varje gång du nyser dör några av dina hjärnceller
  5. Trollsländan har en livstid på 24 timmar
  6. En giraff klarar sig längre utan vatten än en kamel
  7. En guldfisk har en minneslängd på ungefär 3 sekunder
  8. Hajen är den enda fisken som kan blinka med båda ögonen
  9. Delfiner sover med ena ögat öppet
  10. Om en häst, med en person ridande på ryggen, avbildats som staty i en park, stegrande med båda frambenen i luften, betyder det att personen dog i strid
  11. Om du singlar en amerikansk penny 10 000 gånger kommer det inte bli klave 5 000 gånger, utan snarare 4 950 gånger, eftersom sidan med klave väger mer än den med krona
  12. Det är i stort sett omöjligt att nysa med ögonen öppna
  13. Myggor har tänder
  14. Den enda meningen bestående av 15 unika bokstäver är 'uncopyrightable'

 

Av Sandra Lindvall - 10 juni 2016 13:45

Jag har en stark drivkraft att utvecklas & bli bättre, dela med mig av min kunskap till andra.

Jag vill få fram det bästa i hästarna, och rida med så små hjälper som möjligt, och alltid sätta hästens bästa i första hand!

 

Varifrån får jag min drivkraft?

Jo, jag får min drivkraft av resultat och framsteg. De kan vara att jag utövar en ridrörelse hemma korrekt, att hästen jobbar i korrekt form och att jag känner hur den arbetar, bra tävlingsresultat och prestationer, att jag märker att jag orkar jogga längre sträckor eller rider bättre. Varje litet framsteg räknas! 


 

Vilka har inspirerat mig att vilja bli bättre? 

Självklart mina tränare jag rider/har ridit för! De peppar en, motiverar en och ger bra feedback! Sen att höra på hur de har gått tillväga för att ta sig dit de är idag, och se deras framgång inspirerar mig, för jag får bevis på att ingenting är omöjligt, men man måste kämpa för det!  

Mina föräldrar stöttar mig enormt mycket i min ridning, eftersom det är något jag verkligen vill satsa på! De kan inte köpa en grand prix häst åt mig, men de gör vad de kan för att ge mig största möjlighet att utvecklas och nå mina mål! 

 

Vilka är mina förebilder då? 

Min hopptränare My Lundkvist, för hon är så duktig, motiverar bra under träningarna, är tydlig i sin feedback på vad som är bra och var det finns utvecklingspotential. Hon peppar en att fortsätta kämpa vidare med de svåra utmaningarna, trots att man själv känner att det inte går. Men sen upptäcker man att man klarade av utmaningen! Hon visar även bra horsemanship i all hantering av hästarna och ser det positiva hos alla hästar! 

Sen har alltid Rolf-Göran Bengtsson varit en stor förebild för mig! Han rider jättebra, är alltid cool lugn (det ser ut som så) oavsett om hästen är stressad, spänd eller blir rädd. Han har också god horsemanship, och är inspirerande! :)


Jag hade aldrig varit där jag är idag utan alla tränare som hjälpt mig att utveckla min ridning, men framförallt hade det aldrig gått utan mia föräldrar! Mina föräldrar stöttar mig enormt mycket i min ridning, eftersom det är något jag verkligen vill satsa på! De kan inte köpa en grand prix häst åt mig, men de gör vad de kan för att ge mig största möjlighet att utvecklas och nå mina mål!  De betalar ridlektioner, utrustning och kör mig till tävlingar! :) 

Sen är jag omgiven av många fantastiska kompisar och människor som tror på mig och mina mål, och som stöttar & peppar mig! :D <3 Är otroligt tacksam för alla underbara människor jag är omgiven av <3


 

Av Sandra Lindvall - 10 juni 2016 12:38

Jag älskar Narnia-filmerna! Jag älskar historierna, och hur musiken gör berättelserna levande och spännande! :D 

Jag tänkte dela med mig av ett youtube-klipp från Narnia där det finns mycket musik från filmerna med! :D Narnia är de filmerna där jag älskar musiken mest! All musik i filmen är så bra! :D :D :D 


Av Sandra Lindvall - 10 juni 2016 08:00

Godmorgon! Egentligen hade jag velat sova ut idag :) Men snäll som jag är så ska jag på min systers skolavslutning idag ;) 

I eftermiddag har jag ett tajt schema. 15:30 ska jag på möte på kommunhuset i Svalöv, för att få mer info om sommarjobbet på dagiset i Teckomatorp som jag börjar med på måndag :) 


Sen 16:50 ska jag ha min teori, och idag är det sista gången på teorin för terminen så det blir lite fika som eleverna själva fixat! :) 


17:40 ska jag rida, och det verkar som att vi ska rida ut idag! :D Kommer säkert få Carado <3 


Börjar på direkt med fullspäckat schema :) Men det är ju så jag vill ha det, för jag blir tokig av att inte göra något :P 


Vi ska gå hemifrån om 10 min, så jag får väl gå och göra mig klar nu! :) Men vi hörs senare! :D Ha en bra fredag allihop! 


Bjuder på en somrig bild på mig & Rovena :D 

 

Av Sandra Lindvall - 10 juni 2016 00:00

Ja, hur lyckas jag? Det är minst 4e gången i rad som jag sitter på kvällen och skriver inlägg på bloggen, fixar header, letar inspiration på nätet, och gör tidsinställda inlägg eller påbörjar nya inlägg för jag hittat inspiration. Varför är jag som mest kreativ på kvällskvisten? Jag är alltid trött på kvällen, men ändå är min tankeverksamhet oftast på topp under kvällstid. Men jag har märkt nu enda sen jag började blogga på kvällen så sover jag bättre, för då har jag fått skriva av mig, och antecknat alla tankar som far runt i huvudet, och då är det lättare att somna. Jag är så fokuserad när jag bloggar att jag till slut kommer på mig själv sitta och halvsova, och då är det rätt läge att lägga sig, för då somnar jag ganska snabbt. Jag gillar inte att ligga och vrida mig på kvällen. När jag lägger mig vill jag kunna somna. 


Haha, har kommit fram till att jag är ingen morgon-människa, jag är en kvällsmänniska när det gäller kreativitet i tankarna. Men ser man på den fysiska aktiviteten är det på tidig kväll när det börjar bli svalt, eller tidig morgon innan det blivit varmt. Spelar inte så stor roll vilket det blir, väderprognosen brukar få bestämma åt mig om jag ska ställa klockan och dra ut på en power-walk på morgonen. Men sen är det en annan sak att min kropp och hjärna säger åt mig att fortsätta sova på morgonen, för det är inte ovanligt att jag vaknar med smärta i knän och fotleder.


Nej, nu ska jag inte sitta här längre. Godnatt allihop <3 


Jag ska nog sätta på en film nu, och njuta av att slippa gå upp tidigt imorgon. Jag har "beställt" väckning av pappa 7:50 - 20 minuter innan vi ska gå hemifrån :) Jag är van vid lite sömn, men jag somnar alltid till film på kvällen när det börjar bli sent. 

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards