sandrislindvall

Alla inlägg under juni 2016

Av Sandra Lindvall - 12 juni 2016 15:15

Gör en liten återkoppling till inlägget jag gjorde i morse, med klassiska sommarplågor! :) 

Tänkte nu dela med mig av lite peppande sommarlåtar som jag älskar! Vissa är ganska nya medan andra är något år gamla. Men vad gör det? Huvudsaken är att jag gillar det jag lyssnar på, sen spelar det ingen roll om det är den senaste hiten eller en klassiker från 80-talet :) 


Jag älskar Markoolio's låtar! Jag tycker de är svängiga och texterna är oftast bra! :D 


Ja, det blir ännu en Markoolio-låt! :D 


Kan även tipsa om Tommy Nilssons klassiska sommarlåt "Dina färger var blå" , Ulf Lundells härliga låt "(Oh la la) Jag vill ha dig" :)

Hasse Andersson - Guld och Gröna skogar! Enligt mig är det inte någon sommar utan den låten! :D (Hasse är inte min stora favorit, men just den låten är det! :D ) 


~Det var sommar, det var guld och gröna skogar!  

Av Sandra Lindvall - 12 juni 2016 13:56

Det blev hoppträning i paddocken idag med Viggo! :D Vi hade gymnastikhoppning, för att stärka hans teknik och bakben, och för att träna lite avstånd, distans och min ridning mot och över hindren. Han tyckte det var riktigt roligt och han ville bara fram till hinderna och sen arbetade han med hela ryggen och bakbenen över hinderna! :D 


Det sista språnget tog vi bara krysset för att han skullefå avsluta med ett enkelhinder och få jobba med enbart det :) Han tog sig an det hindret superbra, hoppade av lite stort om man ska vara petig, men han jobbade så bra med bakbenen och ryggen över så vi avslutade med ett superbra hopp! :D 

Han hoppade trevligt hela passet! :D Vi har inte jobbat med studs och små serier på ett tag, men han gjorde det jättebra! Äntligen lite resultat! :D Jag är jättenöjd med honom! :D 


   

Av Sandra Lindvall - 12 juni 2016 11:45

 

 

”En pessimist är en person som gör sina möjligheter till svårigheter och en optimist är en person som gör sina svårigheter till möjligheter.” ~Harry Truman

 

”Ingen pessimist upptäckte någonsin stjärnornas hemligheter, seglade till oupptäckta kontinenter eller öppnade nya dörrar till den mänskliga viljan.” ~Helen Keller

 

”Vår bakgrund och våra omständigheter må ha påverkat vilka vi är, men vi är nu ansvariga för vilka vi vill bli i framtiden.” - Barbara Geracci 

 

”Din vision blir endast klar när du blickar in i ditt eget hjärta. Den som letar på utsidan, drömmer; den som letar på insidan, vaknar.” ~Carl Jung

 

 

 

”Låt inte det du inte kan göra stoppa dig från att göra det du faktiskt kan göra.” ~Anders Haglund

 

"Det enda som står mellan en människa och vad hon vill ha ut av livet är oftast bara viljan att pröva och modet att våga tro att det är möjligt." ~Richard M. DeVos

 

”Du behöver inte vara världsklass för att börja, men du måste börja för att bli värdsklass.” Anders Haglund

 

”Man ska utnyttja tiden. Du har 86400 sekunder/dygn. Hade du fått 86400 kronor hade du börjat tänka på vad f*n ska jag göra med pengarna? Du måste också tänka på vad du skall göra med din tid…” ~Bengt Johansson

 

  

Av Sandra Lindvall - 12 juni 2016 09:00

Tänkte gå lite nostalgiskt nu, och dela med av några klassiska sommarplågor! :D Bara för att en låt är gammal betyder det inte att låten blivit dålig! :D 


Här kommer alla känslorna på en & samma gång - Per Gessle 


Himlen är oskydligt blå - Ted Gärdestad


En kväll i juni - Lasse Berghagen



Har kommit fram till att det är roligt att göra inlägg kopplade till youtube, så om ni vill så kan jag göra liknande inlägg med klipp från youtube :D

Ni får gärna lömna kommentarer på vad ni skulle vilja ha för inlägg :) 

Av Sandra Lindvall - 12 juni 2016 07:30

Godmorgon! Hoppas ni har sovit gott. Jag har precis vaknat och ska snart gå upp. Jag ska till Viggo nu på förmiddagen och rida. Funderar på att hoppa idag! Vi behöver träna och stämma av hoppningen om vi ska debutera 80 cm om ca 1-2 veckor lite drygt. :) 

Jag beräknar vara hemma vid antingen 12:30 eller 13:30 i eftermiddag. (Tar ju lite tid att pendla). Sen ska vi grilla korv med bröd i eftermiddag, som kommer bli vår kvällsmat. Klockan 5 ikväll ska jag vara på Viarp för avslutning med teoriledarna, och vi ska rida till Ottarp! :D Hoppas att det blir fint väder hela dagen! :D 

Som ni kanske förstår så kommer jag inte vara hemma så mycket idag, men jag kommer blogga i eftermiddag, och jag kommer försöka blogga lite ikväll också, beroende på om jag orkar eller inte. Jag är förmodligen inte hemma från Viarp innan 8 ikväll. 


Ska ni göra något roligt idag? :) Oavsett om ni ska ut i skogen, dra till gymmet eller ta hand om era djur så hoppas jag att ni får en härlig söndag! :D 


#sommarlov #hästlivet #equestrian #ryttaretillsjagdör #viggo #unghäst #viarpskörochridklubb #ottarp #uteritt #sommarhagen 


     

Av Sandra Lindvall - 11 juni 2016 22:45

Sommarlovet har precis börjat! Jag känner att jag vill släppa taget om det som tynger ner mig, men jag är en sån person som gärna kommer tillbaks dit igen. Men jag känner att den här sommaren ska jag anstränga mig för att må så bra som möjligt när jag kommer tillbaka till skolan! Jag vill lära mig få kontroll över mina dåliga känslor, så jag inte behöver få panikångest pga stress. :) 


Hur ska jag då göra för att lyckas? Jag vill inte ha en instruktionsbok för hur jag ska leva mitt liv, eller hur jag ska hantera mina känslor. Så jag tänker prova mig fram, som jag alltid göra :) 


Jag tänker bland annat göra det här: 

  • Vara ute och gå varje dag, och rensa tankarna, är även bra motion
  • Meditera så ofta som möjligt. Ha doftljus och ligga på rummet med lugn musik i öronen, eller ligga ute i gräset
  • Våga berätta för mina vänner så jag inte är ensam om att bära på de här tankarna. 
  • Skriva ner lite kort varje dag hur det varit psykiskt, så jag har kontroll över hur det går-om det går mycket neråt eller om det blir något resultat
  • Njuta av varje stund som skänker lycka, och ta vara på varje ögonblick
  • Unna sig lata dagar, unna sig något gott och göra det man älskar
  • Acceptera att det här är mitt liv, och att jag får jobba utifrån det. Det är tuffa saker jag har i bagaget, jag vill komma till nästa steg och acceptera det och tänka utifrån mina erfarenheter

Att må psykiskt dåligt är okej! Det är inget man väljer, men man väljer när man är redo att kämpa för att acceptera det och komma ur den onda cirkeln. Det är inte lätt, jag har fallit tillbaka flera gånger. Men varje gång reser jag mig igen och försöker igen! För att ge upp är inte ett alternativ för mig. Känns det för jobbigt en period kan man släppa taget och tillåta sig att vara nere på botten och lätta på trycket innan man orkar kämpa sig uppåt igen :) 

Man ska göra det som känns rätt, och det gäller att hitta sig själv-hur man lättast hanterar situationer. Men man måste låta det komma med tiden. :) 


Här är några citat jag tycker passar in här :)

~What doesn't kill you makes you stronger

~Yesterday is a history, and tomorrow is a mystery

~Ögonblicket du funderar på att ge upp, kom ihåg anledningen till att du kämpade så länge 

 

Av Sandra Lindvall - 11 juni 2016 17:30

Nu har sommarlovet börjat, men jag känner fortfarande att jag har stressen gnagandes, jag vill så otrligt mycket med mitt liv, jag har så många planer och idéer för allt! Jag vill leva fullt ut och hinna med så mycket som möjligt. Men jag känner att jag behöver släppa det för en dag. Jag känner jag behöver en dag i naturen, utan någon stress, inga krav eller liknande.

Jag skulle vilja ha en dag med någon kompis och åka till t.ex Skäralid och bara gå där hela dagen och bara vara i nuet, hitta lugnet inombords. Stänga av alla måsten för en dag. 

Det skulle varit såå skönt! Jag är säker på att det kommer göra underverk, för jag blir just nu lätt stressad. Blir det 1 minut fel i min tidsplan eller rutiner får jag nästan panik för jag känner att jag ligger efter. 


Jag tror att de flesta känner igen sig i att vara stressade av vardagen. Det är egentligen inte konstigt i dagens samhälle. Man ska leva upp till skönhetsidealet vårt samhälle satt upp, man ska träna, följa modesvängarna, ha den senaste telefonen och hetaste skorna på marknaden. Man ska jämt prestera och visa att man är bäst på allt. Man ska vara cool, trevlig och snygg överallt, och att ha lite rufsigt hår eller gå i mjukisbyxor på stan är inte något många känner sig bekväma i. 

Sen kommer stress från skolan/arbetet, man ska ha full närvaro, bra betyg, vara kunnig inom sitt område, jämt ställa upp på allt och vara överallt. Det är ofta långa och intensiva dagar, och utöver det ska man ha tid och ork för sina fritidsintressen, familj, vänner och nöjen. 


Men det jag vill få ut med den här texten är att man behöver en paus från vardagen och bara vara <3 Alla förtjänar en paus, unna er en dag ledigt, gör något ni älskar där ni inte behöver tänka så mycket på press och prestationer :) Ta en uteritt, en dag på stranden med din bästa vän, en dag i skogen med någon du håller nära, och hitta inre lugn <3

Få ut känslorna, "lätta på trycket" :)


 

Av Sandra Lindvall - 11 juni 2016 12:45

Nu är det sommar, och har man inte råd/tid/ork att åka iväg på semester är det väldigt enkelt och roligt att resa i skåne! Det här är något jag är taggad på att göra i sommar! Jag vill åka runt genom hela Skåne, och se Skåne! Jag planerar att åka ner till Simrishamn, Ystad och gå där lite, köpa lite glass, fika, kolla i affärer, ja ni fattar! :D Vill åka till Ängelholm och gå där, åka till Kivik... Ja åka runt överallt med hjälp av Skånetrafiken! Vi har köpt jojo-sommar så jag kan åka hur mycket jag vill! Så tänker göra det några dagar. Tänker att man åker ganska tidigt på morgonen, vid 8 på morgonen, och bestämmer destinationerna för dagen, och letar upp sevärdheter att besöka! Kan bli något stopp på museum, biograf eller naturreservat! :) Äter på resturanger och vågar testa något nytt! 

Jag vill upptäcka Skåne, göra något jag inte gjort tidigare, vara fri att göra vad jag vill! :) 


Sen åker man hem på kvällen och sover hemma, och nästa morgon om man kan så åker man vidare! Man behöver självklart inte göra det dagarna i rad! ;) 


Skåne är ju fantastiskt vackert egentligen men vi blir ju hemmablinda. Jag vill se mig om i Skåne och upptäcka vilket fantastiskt landskap det är jag bor i! :) 


Verkar det här spännande eller intressant? Prova att göra det med några kompisar, bestäm vilken stad ni ska till och kolla runt på nätet om det är något särskilt ni ska besöka, upptäcka eller göra! :) Låt er fantasi ta er till er destination! 


Några citat jag tycker passar till det här :) 


~Även den längsta resa börjar med ett steg

~Man kan inte upptäcka nya oceaner om man inte har modet att lämna stranden 

~Du kan gå din egen väg

~Livet är din resa, se vad du vill, gör det du vill, upptäck din värld, livet är ett äventyr

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards