sandrislindvall

Alla inlägg under januari 2016

Av Sandra Lindvall - 11 januari 2016 05:44

Hej igen!
Var precis inne och kollade Skånetrafikens hemsida och mitt tåg till Helsingborg är inställt idag! Så jag har alltså vaknat så här tidigt heelt i onödan!!
Pappa kör mig till skolan idag, så jag kan sova till typ 7. Men nu har jag ju vaknat så känns så surt. Många på skolan lär ju inte komma idag eftersom tågen är inställda, men det tar ca 45 min att köra till skolan med bilen så om tågen är inställda blir det skola för mig ändå.. :(
Så nu ska jag sova en stund till innan jag måste gå upp IGEN..!
Hörs senare

Av Sandra Lindvall - 11 januari 2016 05:30

Godmorgon! 

Jag har precis vaknat, tänkte skriva ett inlägg innan jag sticker till skolan. 

Jag brukar ställa klockan på 05.30, men ville blogga lite så ställde klockan på 05.15 idag. Det är lite segt att vakna så här dax nu efter jullovet. Men men. Ska gå till bussen om 50 minuter och kommer till skolan runt 8.15 Tar ett tag att pendla men det är värt det! :) 

Dagens schema i skolan: 8:45-12:00 ska jag vara i stallet och göra de vardagliga syssorna. Vet inte om jag ska rida idag på skolan eller om det blir longering. Vi får se. 12:00-13:00 är det lunch! Vi får alltid jättegod mat! 13:00-13:50 har jag svenska och sen slutar jag för dagen! :) Så ser varje måndag ut för mig i skolan! :) 


Nä, nu måste jag gå upp och göra mig klar för dagen! Blir något inlägg ikväll också! :)

Hoppas ni också får en bra dag!! Hörs senare!     

Av Sandra Lindvall - 10 januari 2016 20:04

Hejhej!
Blir nu ett inlägg från mobilen, Aja det funkar det också. ??
Vi sitter nu i vardagsrummet och ska se Så Ska Det Låta! ? Såklart fika också, hemmabakta chokladmuffins! ?
Den här dagen började med en runda ut till Viggo! Blev dressyrpass idag igen. Han tramsade sig lite efter halva passet och tyckte han var klar för dagen, men nej vi skulle jobba lite till!! Han gick så fint idag annars! ? Blir så glad nu efter 10 månaders slit att det gett resultat! ?
Vi hörs senare ?? Om jag orkar skriva ett inlägg till innan jag ska sova, annars så hörs vi imorgon

Av Sandra Lindvall - 10 januari 2016 16:58

Hejhej bloggisen! 

Jag tänkte i det här inlägget berätta lite om mig själv :) 

Jag heter Sandra och är 16 år. Jag går i 1an på Helsingborgs Ridgymnasium (som givetvis ligger i Helsingborg). Jag pendlar varje vardag till och från Helsingborg. 

Jag bor i Svalövs kommun med mina föräldrar och min lillasyster Therese. Hela min familj rider på Viarps Kör & Ridklubb som ligger utanför Landskrona. Jag har ridit i ca 11 år och brinner för hoppningen. Jag älskar dressyr också, om jag har "rätt" häst, men om jag ska välja mellan hoppning & dressyr så blir det ändå hoppning. ;) 


På Viarp är jag även teoriledare, vilket innebär att jag håller lektioner teoretiskt om hästar för de lite yngre barnen :) Det tycker jag är väldigt roligt, och det är en bra erfarenhet att ha med sig. Jag tränar min förmåga att leda och lära ut kunskap till andra, och anpassa min undervisning osv för målgruppen. 


Jag tränar på Viarp 2 gånger i veckan. Utöver det rider jag en liten häst som heter Viggo. Han är en korsning mellan nordsvensk/new forest och är 6 år gammal (alltså unghäst). Vi tävlar just nu upp mot 70 cm i hoppning men har högre mål längre fram, tävlar på LC-nivå i dressyren, men vi har precis kommit igång med dressyrtävlandet nu. Jag har ridit honom i snart 10 månader! :D Jag pendlar även ut till Viggo. Tar ca 50 min och jag blir hämtad på tågstationen av ägaren! :) 


Förutom ridning så gillar jag att shoppa, vara med kompisar, gå på bio är också kul. 
Jag gillar även att åka iväg på stora tävlingar och bara sitta i publiken och kolla på :) 


Ja det var lite om mig själv! :) Eftersom jag har ganska långa och intensiva dagar kommer uppdateringen inte alltid vara på topp, men jag ska göra mitt bästa :) 


Bjuder på en bild på mig och min lillasyster   

Tjingeling :)    

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards