sandrislindvall

Alla inlägg under januari 2016

Av Sandra Lindvall - 13 januari 2016 05:55

Godmorgon alla glada!! 

Sitter just nu och äter frukost. Jag är inte så glad för att äta på morgonen så det blir alltid en  mini-fralla jag tinar i mikron, och ett glas hallondryck. 

Hörs senare!

Av Sandra Lindvall - 12 januari 2016 21:32

Hej! 
Jag ber om ursäkt för dålig uppfatering idag! :( 


Började dagen med skola, sen åkte jag hem och bytade skolväskan till ridväskan och åkte därefter till Viarp! Första hoppträningen den här terminen! :D Vi har ny tränare - My! Hon är själv superduktig ryttare också! Så rolig träningen var idag!! Mycket fokus på kontroll och ryttarens sits & position! Jätteroligt och lärorikt! :D 

Jag fick Gem Cruise! :D Hon var väldigt pigg idag men framåt slutet fick jag ihop henne och hon "väntade på mig"! :D 


Såå taggad för det här årets utmaningar, och att jobba vidare med min ridning och utvecklas mer! :D :D 


Imorgon ska jag rida i skolan på förmiddagen (om vi nu börjar med det imorgon, hoppas hoppas!), och efter skolan ska jag till Viggo och rida honom! :D 

Hästar är livet, vet inte vad jag skulle gjort med all tid och alla pengar jag hade haft över om jag inte haft det här intresset! <3 

Av Sandra Lindvall - 12 januari 2016 05:30

Godmorgon alla morgonpigga! (Eller som jag-icke-morgonpigga)


Idag kommer uppdateringen inte vara på topp! Först ska jag vara i skolan från 8:45-15:00, och ska gå till bussen och börja pendla till skolan om ca 50 min. Jag kommer hem halv 5, och då ska jag ta min ridväska och åka till Viarp på årets första hopplektion i hoppspecialen!! Ska bli så roligt, och ska även byta tränare så det är riktigt spännande, och lärorikt!! :D 


Lektioner i skolan idag är matematik 2 timmar, klasstid/mentorstid/klassråd 1 timme, lunch 1 timme och sen hästkunskap i 2 timmar. :) Vissa dagar känns det som man hellre hade legat kvar under täcket, men de flesta vill jag till skolan och lära mig mer :) Så har det tyvärr aldrig varit före gymnasiet. 


Så ni får leva med att det nog bara blir ett snabbt inlägg ikväll om jag orkar när jag kommer hem, för då ska jag först äta kvällsmat och sen duscha. 

Men som jag sagt tidigare så får ni leva med att vissa dagar kommer uppdateringen inte vara på topp, och vissa dagar blir det lite fler uppdateringar ;) 


Nej, dax att gå upp och göra mig klar för dagens utmaningar :) Vi hörs :)

Av Sandra Lindvall - 11 januari 2016 22:10

Hej igen :) 

Sett klart på cancergalan, och ska nu gå och lägga mig. Har flera tankar snurrandes i huvudet, och ska skriva ner alla tankar på ett papper som jag brukar göra om jag har många tankar när jag ska sova, så kan jag gå tillbaka till dem nästa dag och reflektera kring dem. :) 


Nu önskar jag er en god natt, och hoppas att ni får sova gott :) 

(ps: ledsen för ett kort inlägg) ;) 

  

Av Sandra Lindvall - 11 januari 2016 21:30

Jag säger NEJ TILL CANCER!! 


Jag kan inte säga hur det är att ha det, för jag har själv inte sjukdomen, men  flera av mina vänner, nära vänner och även en i min familj har/har haft den här hemska dödssjukdomen. De personerna är riktiga fighters!! 

Cancer är en hemsk sjukdom! Att någon i ens närhet, eller någon man känner får cancer vänder upp och ner på ens liv. Jag kände mig hjälplös, ensam och rädd. Rädd att de jag tyckte om skulle förlora kampen. När min ena vän fick cancer visste jag inte vad jag skulle göra. Vi brukar inte träffas så ofta, men vi brukar skriva till varnadra. 

 

Men man kan överleva, man kan vinna över cancern. Som jag skrev så har en i min familj haft det i tonåren. Cancern har satt sina spår, men jag är riktigt glad att den här personen överlevde, bekämpade cancern! Den här personen är min hjälte! 

 

Det här är ett svårt och djupt samtalsämne, många försöker måla upp en vägg och försöker isolera sig från cancern, att den inte existerar, att de inte kommer få den sjukdomen. Jag tycker att vi borde våga prata om det, och inte föröska stänga ut den. 

 

För alla som drabbas av den här sjukdomen, för alla anhöriga, säger jag Nej Till Cancer!! 

Man hade önskat att cancern fick cancer och dog ut. 

 

Jag sitter och kollar på cancergalan på TV4. Deras berättelser går rakt in i hjärtat på mig! Det här är så galet hemskt, och jag tror inte vi kan föreställa oss hur det är att få diagnosen cancer! 

 

F___ Cancer! 

Av Sandra Lindvall - 11 januari 2016 21:00

Hellu!
Tänkte skriva ett inlägg med "mina favoriter" och några "det här är jag" :)

- Jag älskar tacos!
- Hästar är bäst!
- Jag älskar hundar
- Mitt favoritland (utom Sverige) är nog Italien och USA :)
- Jag trivs bäst i pool, gillar inte havet så mycket..
- Tvättäkta kakmonster :P
- Jag trivs bäst när jag kan motionera
- Jag älskar att äta en god sallad!

- Jag har sen 3 år haft problem med mitt högra knä. Har Patellofemoral Smärtsyndrom (PFSS)
- Ridit i 11 år, men alltid älskat hästar
- Uppvuxen med hundar
- Alltid varit en person som vill träna. Gått på gymnastik, dans och simning tidigare

Ja det var allt för den här gången :) ska rida Viggo lite nu, så får skriva sen :)

Av Sandra Lindvall - 11 januari 2016 20:28

Hejhej! 

Jag var hos Viggo en timme idag. Vi körde lite lek idag. Jag "red" barbacka, hade långa tyglar och bara satt på honom. Sanna (ägaren) gick runt i paddocken, svängde hit och dit, och gick även över några bommar, och Viggo följde efter som en hund <3 Älskade lilla häst, han betyder allt för mig <3 


Slut på idéer just nu, så tjingeling så länge! <3

Av Sandra Lindvall - 11 januari 2016 14:34

Haha, japp har slutat skolan för dagen och är nu på tåget. Men jag ska till Viggo vid halv fem och hinner inte hem. Så jag ska åka med min kompis till Lund och där byta och åka tillbaka samma väg.. Haha, orkar inte vänta själv någon annanstans ;)
Det tar 50 min till Lund härifrån, och sen ska jag åka nästan hela vägen tillbaka till Helsingborg ;)
Ska försöka uppdatera något mer idag, men får se vad jag orkar, vad klockan är osv. Men hörs senare :)

Bjuder på en bild på mig & Viggo <3

Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards