sandrislindvall

Alla inlägg under januari 2016

Av Sandra Lindvall - 14 januari 2016 15:15

I somras (2015) åkte jag och min familj med husvagnen till Italien. Först nattfärja från Trelleborg till Tyskland. En natt i Tyskland, körde vidare till Österrike där vi stannade en natt, och sen Italien i 10 dagar, sen Österrike 2 nätter med en biltur upp i Alperna, sen en natt på en rastplats i Tyskland och sen hem! :) Här är lite bilder från semestern! :D 


 

Solnedgång i Österrike på campingen Auwirt! 

 

Marina Di Venezia (Campingen i Italien!) 

 

Fyrverkerishow på campingens egen strand en kväll! 

En del av poolområdet på campingen, finns två barnpooler till på andra sidan bron bilden är tagen på ;) 

 

 Jesolo levererar! Italiens glass är klart bäst! :D <3

 

Konstverk! Det här har männsikor gjort mitt i Jesolo för hand med penslar! :D 

 

Venedig :) 

 

En bild från Alperna! Vi var uppe och körde på högre höjd än man kan komma i Sverige!! :O :D


Vi har gjort ungefär samma resa några år, men det var första gången vi körde upp i Alperna! :D  Har glömt vad det heter ;) Hehe


Av Sandra Lindvall - 14 januari 2016 12:15

Många vet inte om det, men jag blir ofta stressad, får ofta ångest, det förekommer att jag får panikattacker. 

Vad gör jag om jag skulle få det hemma? Tänkte nu tipsa om hur man kan slappna av


Jag brukar stänga dörren till mitt rum, och dra ner rullgardinen så det blir mörkt. Jag tänder doftljus på lämplig plats i rummet, startar instrumental musik på spotify eller youtube. Söker på relax, sleepmusic etc. Sen lägger jag mig bekvämt på sängen (inte under täcket). Jag blundar, andas lugnt, och slappnar av. Känner jag att det inte riktigt går så spänner jag mig allt jag kan en stund och sen lugnt släpper efter och slappnar av. Jag brukar tänka mig bort, till en annan plats. Där smärta, stress och sjukdomar inte existerar. Brukar föreställa mig ett tropiskt klimat, en lång vit sandstrand, palmer, klarblått vatten... Låt fantasin ta med dig bort. 

Innan jag börjar ställer jag en lugn alarmsignal en timme efter jag börjat så jag inte somnar. Rekommenderar inte att göra det när du är trött, kan bli farligt om du somnar med tänt ljus. 

Efteråt försöker jag ta med det lugn jag skapat till verkligheten. 

Det här hjälper ofta för mig, har föröskt beskriva vad jag gör, men det är lite svårt att förklara, och i början kan det vara lite svårt att komma in i hur man ska göra. Man ska INTE stressa sig till att komma dit! 


Det här är så skönt att göra, att unna sig att slappna av. Man kan även göra likadant om man har badkar. Man får tänka på var man placerar ljusen :) 

Ta hand om er! <3

Av Sandra Lindvall - 14 januari 2016 09:45

Jag älskar smoothies! Man kan kombinera smakerna på så otroligt många sätt, och det är enkelt och fantastiskt gott!! 

Jag tänkte tipsa om vad jag brukar ha i mina smoothies!! Varierar mängden efter hur många som vill ha, och hur mycket jag vill ha. 


De här ingredienserna brukar jag ha i mina smoothies (inte på en & samma gång) 

- Vaniljyoghurt

- Smaksatt yoghurt

- Grädde

- Kokosmjölk


- Frusna Blåbär

- Frusna Björnbär

- Frusen Mango

- Frusna Hallon


- Passionsfrukt

- Stjärnfrukt

- Apelsin

- Äpple

- Ananas 


- Mynta


- Vaniljsocker

- Strösocker

- Havrekli


Finns såklart fler varianter och fler ingredienser man kan ha i, det här är de jag brukar använda :) 


Tänkte tipsa om mitt favoritrecept på milkshake utan glass också! :D Snabbt, enkelt och otroligt gott! :D 

1 glas

- 1,5 dl mjölk

- 1 skvätt vispgrädde

- 1 tsk vaniljsocker

- 2 tsk strösocker

- 1-2 dl frusna bär

Häll i mjölken, vispgrädden, strö-och vaniljsockret i mixern eller vad ni brukar använda, och mixa det. Sen häller ni i bären och mixar igen. Häll sedan upp i glas! :) 


Hoppas ni blev lite inspirerade :)   

Av Sandra Lindvall - 13 januari 2016 22:01

Hellu! 

Tänkte nu gå och lägga mig! Imorgon har jag tänkt att det ska komma upp lite roliga inlägg, så håll utkik! :D 
Sov gott, godnatt :) 

 

Av Sandra Lindvall - 13 januari 2016 20:45

Hejhej! 

Här kom minusgraderna under natten och dagen. Igår var det 3 plusgrader. idag har det varit runt minus 4 grader...!

Jag var först i skolan till 3, sen åkte jag till Viggo. Jag & Sanna hade tänkt ett ordentligt dressyrpass i paddocken, men det blev inte som vi tänkt.. Det var jättehalt i hela paddocken, och Viggo halkade bara jag ledde runt honom och kände på underlaget. Så jag satt upp och sen skrittade vi runt stallet och in i hagen (det är lösdrift), och bort till övre hagen som där var gräs. Men där var också halt. Så vi fick skritta ut igen på grusvägen och så vi ut en kort runda på andra sidan ån som är bakom gården. Viggo var lite spänd och nervös då det var halt och vi inte ridit ut själva, utan någon annan häst. (Han gjorde det med sin förra ryttare men var ett tag sen). Men han skötte sig annars väldigt bra! :D 


Men ja, det är inte roligt med sånt här väder! Avskyr verkligen det här vädret. Det blir slask och vips minusgrader och halt. Man kan knappt rida någon annanstans än i ett ridhus och det är lektioner på ridskolan hela kvällen och seneftermiddagar, så inte så mycket att välja på. :/ 

Av Sandra Lindvall - 13 januari 2016 16:00

Tänkte i detta inlägget skriva 6 saker. 3 som jag blir glad/lycklig av och 3 som gör mig ledsen. Så då kör vi igång! 


3 saker som gör mig glad

  1. Hästarna! Att bara komma till stallet gör mig glad. Ett mysigt ridpass på favoriten, eller ett hårt träningspass på ridbanan är alltid roligt, även om man får jobba som tusan för att få det att bli bra! :) Man glömmer oftast bort det mesta. Man är "här och nu", och njuter av varenda minut! <3 Och känslan efter ett riktigt bra ridpass går inte att jämföra med något annat!! Det är den bästa känslan som finns! 
  2. Att åka iväg och shoppa med några kompisar! Alltid lika roligt och mysigt att åka iväg, spendera lite pengar, fika med vännerna och skratta & prata så man har ont i halsen dagen efter :) 
  3. Att ha familjekväll, laga maten ihop, sitta och äta tillsammans i lugn och ro. Sen sitta framför TV:n och se en rolig film, äta tilltugg, och bara vara! 

3 saker som gör mig ledsen 

  1. Minnen efter de som gått bort. De kan både göra mig glad och ledsen på samma gång. Det värsta är när jag tänker på min ängel-Denise. Jag ska inte dra hela den tragiska historien nu, men hon dog på sommaren för snart 5 år sedan, och hon var precis som jag född 1999 så hon var 11 år, hon skulle fylla 12 sensommaren det året hon gick bort. Att bara se på halsbandet jag fick av henne, eller bara ens tänka på henne får mig att bli ledsen. Jag har saknat henne varenda dag sedan hon dog.
  2. Falska männsikr/när någon sviker en. Jag hatar när någon låtsas vara en vän och sen går bakom ryggen på en. När någon sviker en, man behöver inte gråta, men man blir riktigt besviken och kan kännas som man går sönder inifrån.
  3. Smärta, jag har smärtor hela tiden, men de varierar i styrka. Ibland är det en svag smärta, ibland är det näst intill olidligt. Det som är det jobbigaste är att jag inte blir av med den, jag kan inte rymma ifrån smärtan. Andra människor kan inte se den smärtan man har/upplever, och inte heller hur mycket det är som gör ont. 
Av Sandra Lindvall - 13 januari 2016 14:00

Jag går "bara" i 1an på gymnasiet, men sen kommer tiden efter studenten. Vad vill jag göra? 
Jag har funderat lite på att - om det finns möjlighet - så hade jag nog velat flytta till Tyskland och jobba med hästar där om inte i Sverige. 
Nåågot annat jag hade velat göra är att plgga vidare på Flyinge, på något beridare-program eller unghäst-program. Det hade varit intressant och roligt! 

Det är lite av det jag har funderat över, men har ganska långt kvar dit så det är ganska lugnt. Men lite "stressad" (fel ord egentligen men ja), blir jag av att det här är sista obligatoriska delen innan livet börjar på riktigt. Det är så lång tid sen, så iallafall jag blir lite vilsen nästan. Vart ska jag ta vägen? Vad vill jag med mitt liv? 

Jag vet iallafall att jag vill kunna rida och tävla, och jobba med hästar :) 


Har ni några stora framtidsdrömmar? Nyfiken på vad ni tycker ;) 

Av Sandra Lindvall - 13 januari 2016 12:00

Hejhej! 
Tänkte göra ett inlägg om lite "hår-tips" (vad jag gör med mitt hår), och även lite ansiktsprodukter jag använder som motverkar finnar.. Ja lite sånt :) 


Mitt hår

Jag älskar mitt hår! Jag är noga med att inte tvätta det för ofta då det kan bli lite torrt. 

Jag varierar schampoo, balsam och hårinpackning efter årstider då håret ändras lite efter årstiden. 

Jag använder inte hela tiden samma produkter för håret kan bli imun emot det efter ett tag. 

Just nu skiftar jag mellan två olika sorter. Det är Nashi-argan Oil schampoo + balsam, och Loréal Paris Elvital turkos/blå schampoo + balsam för tunt & fint hår, det gör håret mer fylligt och ger en härlig volym till håret. 

Hårinpackning skiftar väldigt mycket men brukar köpa Elvital's hårinpackningar och variera vilken efter hur hårets "kvalité" är. 

Jag använder Nahi Argan-Oil i håret efter jag duschat-medan håret fortfarande är blött/fuktigt. På morgonen, eller när jag ska borsta/fixa håret använder jag balsamspray, eller tar några droppar Argan-Oil i håret för att göra det enklare att borsta ut och minska slitage. 

Jag fönar nästan aldrig mitt hår, utan brukar låta det självtorka. 

Jag använder ett mix-set från Babyliss med plattång, våffelplattor, 3D-lockar, och vanlig locktång med två storlekar! Tycker mycket om det. När jag använder värme i håret sprayar jag alltid Syoss värmeskydd genom håret. 

Om jag gjort någon frisyr, och vill håret ska hålla sig fint använder jag Syoss hårspray. Enkelt att borsta ut och tycker det har en bra hållbarhet! 

 

Mot finnar

Jag får sällan finnar. Men jag använder "ansiktstvål" som motverkar finnar och förhindrar att nya ska uppstå. Det hag använder heter Clearasil, och jag köper det i livsmedelsaffären där jag bor! Det fungerar jättebra, och jag använder det dagligen för att motverka finnar. 

 

Ja det var lite enkla tips från mig. OBS-det är vad JAG tycker och tänker! :) 



Presentation


Tjingeling!
Mitt namn är Sandra Lindvall och jag är 19 år gammal!
På min blogg kommer ni få följa med i min vardag som består av hästar, kompisar, jobb och en daglig kamp mot ångest!
Välkomna!

Fråga mig

21 besvarade frågor

Omröstning

Vem tror ni vinner Mello??
 Jon Henrik Fjällgren
 Lisa Ajax
 Mohombi
 Lina Hedlund
 Bishara
 Anna Bergendahl
 Nano
 Hanna Ferm & Liamoo
 Malou Prytz
 Jon Lundvik
 Wiktoria
 Arvingarna

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards